„Métázni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell métázni? == right|250pxA régi várháborúk emlékét őrző méta kiváló program lehet egy igazi mozgásra vágyó csapat energ…”)
 
(Hogyan kell métázni?)
 
(2 közbenső módosítás, amit 2 másik szerkesztő végzett, nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell métázni? ==
 
== Hogyan kell métázni? ==
  
[[Fájl:‎Meta.jpg|right|250px]]A régi várháborúk emlékét őrző méta kiváló program lehet egy igazi mozgásra vágyó csapat energiájának lekötésére. A tíz-tizenöt főből álló, méta ütővel felszerelkezett csapat minden tagjára szükség van, de egyénileg is megtalálhatja mindenki a szerepét ebben a sportban. Érdemes megtanulnod ezt a játékot, hogy egy igazán izgalmas meccset játszhass barátaiddal, vagy leköthess egy csapat fiatalt.
+
[[Fájl:‎Meta.jpg|right|250px]]A régi várháborúk emlékét őrző méta kiváló program lehet egy igazi mozgásra vágyó csapat energiájának lekötésére. A tíz-tizenöt főből álló, métaütővel felszerelkezett csapat minden tagjára szükség van, de egyénileg is megtalálhatja mindenki a szerepét ebben a sportban. Érdemes megtanulnod ezt a játékot, hogy egy igazán izgalmas meccset játszhass barátaiddal, vagy leköthess egy csapat fiatalt.
 
 
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
#Szerezz be egy méta ütőt, és labdát.
+
#'''Szerezz be egy métaütőt, és -labdát!'''
#Állíts össze két legalább 11, legfeljebb 15 fős csapatot.
+
#'''Állíts össze két legalább 11, legfeljebb 15 fős csapatot!'''
#Jelöld ki a méta pályát a rajzon látható módon. Fontos, hogy legyenek benne kőből, vagy fából kirakott pontok, melyek a várat jelképezik.
+
#'''Jelöld ki a métapályát a rajzon látható módon!''' Fontos, hogy legyenek benne kőből vagy fából kirakott pontok, melyek a várat jelképezik.
 
[[Fájl:Metapalya.jpg|400px‎]]
 
[[Fájl:Metapalya.jpg|400px‎]]
#A két csapat közül sorsold ki, hogy ki kezdi az ütést.
+
#'''A két csapat közül sorsold ki, hogy ki kezdi az ütést.'''
#Az ütők csapatának egyik tagjai elhelyezkedik a métavonal közepén, vele szemben áll a feldobó.  
+
#'''Az ütők csapatának egyes tagjai elhelyezkednek a métavonal közepén, velük szemben áll a feldobó.'''
#A dobó csapat többi tagja elhelyezkedik a pályán. A cél, hogy az elütött labdát minél hamarabb összeszedjék, és visszajuttassák a feldobóhoz.
+
#'''A dobó csapat többi tagja elhelyezkedik a pályán.''' A cél, hogy az elütött labdát minél hamarabb összeszedjék, és visszajuttassák a feldobóhoz.
#Az ütő játékos a labda elütése után választhat:
+
#'''Az ütő játékos a labda elütése után választhat:'''
#*ha jól sikerült az ütés kifut a pályára, és a várak mentén végigfutja a pályát, visszaérkezve a méta vonalhoz
+
#*ha jól sikerült az ütés, kifut a pályára, és a várak mentén végigfutja a pályát, visszaérkezve a méta vonalhoz;
#*ha nem jól sikerült az ütés, várhat a következő lehetőségre, de helyét és ütőjét át kell adnia a soron következő csapattársának
+
#*ha nem jól sikerült az ütés, várhat a következő lehetőségre, de helyét és ütőjét át kell adnia a soron következő csapattársának;
#*ha a feldobott labdát nem találja el, még két dobást kérhet, aztán mindenképpen át kell adnia a helyét
+
#*ha a feldobott labdát nem találja el, még két dobást kérhet, aztán mindenképpen át kell adnia a helyét.
#Az elütött labdát a dobó csapat tagjai visszajuttatják a feldobóhoz, aki a métavonalra helyezve a labdát „ÁLLJ”-t kiállt. Ekkor ellenőrizned kell, hogy az ütő játékosok közül ki az, aki nem a várban állt, mert az a játékos börtönbe kerül.
+
#'''Az elütött labdát a dobó csapat tagjai visszajuttatják a feldobóhoz, aki a métavonalra helyezve a labdát „ÁLLJ”-t kiált.''' Ekkor ellenőrizned kell, hogy az ütő játékosok közül ki az, aki nem a várban állt, mert az a játékos börtönbe kerül.
#Az ütő csapat addig folytatja az ütést, amíg el nem fogytak a játékosai, vagy amíg le nem telt az előre meghatározott hosszúságú első félidő. A második félidőben a csapatok szerepet cserélnek.
+
#'''Az ütő csapat addig folytatja az ütést, amíg el nem fogytak a játékosai, vagy amíg le nem telt az előre meghatározott hosszúságú első félidő.''' A második félidőben a csapatok szerepet cserélnek.
#A több pontot elérő csapat nyeri a játékot. Az ütők a körök megtételével, az elkapók a labda megszerzésével érhetnek el pontot.
+
#'''A több pontot elérő csapat nyeri a játékot.''' Az ütők a körök megtételével, az elkapók a labda megszerzésével érhetnek el pontot.
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
  
*A börtönbe került játékost csapattársuk akkor tudja kiszabadítani, ha az ütőnek saját ütésének körében a sikerül a pályát teljesen körbefutnia, és visszaérnie a métavonalhoz.
+
*A börtönbe került játékost a csapattársak akkor tudják kiszabadítani, ha az ütő játékos saját ütésének ideje alatt a sikerül a pályát teljesen körbefutnia, és visszaérnie a métavonalhoz.
 
*Futni bármikor lehet, de nem mindig érdemes. Ha látod, hogy a labda nem ment túl messzire, érdemes a várban kivárni a következő ütést, hogy több időd legyen eljutni a következő pontig.
 
*Futni bármikor lehet, de nem mindig érdemes. Ha látod, hogy a labda nem ment túl messzire, érdemes a várban kivárni a következő ütést, hogy több időd legyen eljutni a következő pontig.
 
*A pálya körvonalát megjelölheted krétával, madzaggal vagy egyéb jól látható anyaggal.
 
*A pálya körvonalát megjelölheted krétával, madzaggal vagy egyéb jól látható anyaggal.
29. sor: 28. sor:
  
 
== Amire szükséged lehet ==
 
== Amire szükséged lehet ==
*Métaütő, labda
+
*Métaütő, métalabda
 
*22-30 lelkes résztvevő
 
*22-30 lelkes résztvevő
 
*Kréta, madzag
 
*Kréta, madzag
35. sor: 34. sor:
  
 
== Figyelmeztetések ==
 
== Figyelmeztetések ==
 
  
 
*Az ütés érvénytelen, ha a labda a pályán kívül ér földet (kivéve, ha egy elkapó játékos ejtette ki).
 
*Az ütés érvénytelen, ha a labda a pályán kívül ér földet (kivéve, ha egy elkapó játékos ejtette ki).
 
*A csapatok azonnal helyet cserélnek:
 
*A csapatok azonnal helyet cserélnek:
**ha valamelyik elkapó megfogja a labdát, és még visszaérkezése előtt **eltalálja a soron lévő ütőt
+
**ha valamelyik elkapó megfogja a labdát, és még visszaérkezése előtt eltalálja a soron lévő ütőt;
**ha a fogók egyike még röptében elkapja az elütött labdát
+
**ha a fogók egyike még röptében elkapja az elütött labdát.
 
  
 
== Kapcsolódó videók ==
 
== Kapcsolódó videók ==

A lap jelenlegi, 2019. május 14., 19:20-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell métázni?

Meta.jpg

A régi várháborúk emlékét őrző méta kiváló program lehet egy igazi mozgásra vágyó csapat energiájának lekötésére. A tíz-tizenöt főből álló, métaütővel felszerelkezett csapat minden tagjára szükség van, de egyénileg is megtalálhatja mindenki a szerepét ebben a sportban. Érdemes megtanulnod ezt a játékot, hogy egy igazán izgalmas meccset játszhass barátaiddal, vagy leköthess egy csapat fiatalt.

[szerkesztés] Lépések

  1. Szerezz be egy métaütőt, és -labdát!
  2. Állíts össze két legalább 11, legfeljebb 15 fős csapatot!
  3. Jelöld ki a métapályát a rajzon látható módon! Fontos, hogy legyenek benne kőből vagy fából kirakott pontok, melyek a várat jelképezik.

400px‎

  1. A két csapat közül sorsold ki, hogy ki kezdi az ütést.
  2. Az ütők csapatának egyes tagjai elhelyezkednek a métavonal közepén, velük szemben áll a feldobó.
  3. A dobó csapat többi tagja elhelyezkedik a pályán. A cél, hogy az elütött labdát minél hamarabb összeszedjék, és visszajuttassák a feldobóhoz.
  4. Az ütő játékos a labda elütése után választhat:
    • ha jól sikerült az ütés, kifut a pályára, és a várak mentén végigfutja a pályát, visszaérkezve a méta vonalhoz;
    • ha nem jól sikerült az ütés, várhat a következő lehetőségre, de helyét és ütőjét át kell adnia a soron következő csapattársának;
    • ha a feldobott labdát nem találja el, még két dobást kérhet, aztán mindenképpen át kell adnia a helyét.
  5. Az elütött labdát a dobó csapat tagjai visszajuttatják a feldobóhoz, aki a métavonalra helyezve a labdát „ÁLLJ”-t kiált. Ekkor ellenőrizned kell, hogy az ütő játékosok közül ki az, aki nem a várban állt, mert az a játékos börtönbe kerül.
  6. Az ütő csapat addig folytatja az ütést, amíg el nem fogytak a játékosai, vagy amíg le nem telt az előre meghatározott hosszúságú első félidő. A második félidőben a csapatok szerepet cserélnek.
  7. A több pontot elérő csapat nyeri a játékot. Az ütők a körök megtételével, az elkapók a labda megszerzésével érhetnek el pontot.

[szerkesztés] Tippek

  • A börtönbe került játékost a csapattársak akkor tudják kiszabadítani, ha az ütő játékos saját ütésének ideje alatt a sikerül a pályát teljesen körbefutnia, és visszaérnie a métavonalhoz.
  • Futni bármikor lehet, de nem mindig érdemes. Ha látod, hogy a labda nem ment túl messzire, érdemes a várban kivárni a következő ütést, hogy több időd legyen eljutni a következő pontig.
  • A pálya körvonalát megjelölheted krétával, madzaggal vagy egyéb jól látható anyaggal.


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Métaütő, métalabda
  • 22-30 lelkes résztvevő
  • Kréta, madzag
  • Nagy, lehetőleg füves terület

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Az ütés érvénytelen, ha a labda a pályán kívül ér földet (kivéve, ha egy elkapó játékos ejtette ki).
  • A csapatok azonnal helyet cserélnek:
    • ha valamelyik elkapó megfogja a labdát, és még visszaérkezése előtt eltalálja a soron lévő ütőt;
    • ha a fogók egyike még röptében elkapja az elütött labdát.

[szerkesztés] Kapcsolódó videók


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS, Gycsutk