Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Métázni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell métázni?

Meta.jpg
A régi várháborúk emlékét őrző méta kiváló program lehet egy igazi mozgásra vágyó csapat energiájának lekötésére. A tíz-tizenöt főből álló, métaütővel felszerelkezett csapat minden tagjára szükség van, de egyénileg is megtalálhatja mindenki a szerepét ebben a sportban. Érdemes megtanulnod ezt a játékot, hogy egy igazán izgalmas meccset játszhass barátaiddal, vagy leköthess egy csapat fiatalt.


[szerkesztés] Lépések

  1. Szerezz be egy métaütőt, és -labdát!
  2. Állíts össze két legalább 11, legfeljebb 15 fős csapatot!
  3. Jelöld ki a métapályát a rajzon látható módon! Fontos, hogy legyenek benne kőből vagy fából kirakott pontok, melyek a várat jelképezik.

400px‎

  1. A két csapat közül sorsold ki, hogy ki kezdi az ütést.
  2. Az ütők csapatának egyes tagjai elhelyezkednek a métavonal közepén, velük szemben áll a feldobó.
  3. A dobó csapat többi tagja elhelyezkedik a pályán. A cél, hogy az elütött labdát minél hamarabb összeszedjék, és visszajuttassák a feldobóhoz.
  4. Az ütő játékos a labda elütése után választhat:
    • ha jól sikerült az ütés, kifut a pályára, és a várak mentén végigfutja a pályát, visszaérkezve a méta vonalhoz;
    • ha nem jól sikerült az ütés, várhat a következő lehetőségre, de helyét és ütőjét át kell adnia a soron következő csapattársának;
    • ha a feldobott labdát nem találja el, még két dobást kérhet, aztán mindenképpen át kell adnia a helyét.
  5. Az elütött labdát a dobó csapat tagjai visszajuttatják a feldobóhoz, aki a métavonalra helyezve a labdát „ÁLLJ”-t kiált. Ekkor ellenőrizned kell, hogy az ütő játékosok közül ki az, aki nem a várban állt, mert az a játékos börtönbe kerül.
  6. Az ütő csapat addig folytatja az ütést, amíg el nem fogytak a játékosai, vagy amíg le nem telt az előre meghatározott hosszúságú első félidő. A második félidőben a csapatok szerepet cserélnek.
  7. A több pontot elérő csapat nyeri a játékot. Az ütők a körök megtételével, az elkapók a labda megszerzésével érhetnek el pontot.

[szerkesztés] Tippek

  • A börtönbe került játékost a csapattársak akkor tudják kiszabadítani, ha az ütő játékos saját ütésének ideje alatt a sikerül a pályát teljesen körbefutnia, és visszaérnie a métavonalhoz.
  • Futni bármikor lehet, de nem mindig érdemes. Ha látod, hogy a labda nem ment túl messzire, érdemes a várban kivárni a következő ütést, hogy több időd legyen eljutni a következő pontig.
  • A pálya körvonalát megjelölheted krétával, madzaggal vagy egyéb jól látható anyaggal.


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Métaütő, métalabda
  • 22-30 lelkes résztvevő
  • Kréta, madzag
  • Nagy, lehetőleg füves terület

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Az ütés érvénytelen, ha a labda a pályán kívül ér földet (kivéve, ha egy elkapó játékos ejtette ki).
  • A csapatok azonnal helyet cserélnek:
    • ha valamelyik elkapó megfogja a labdát, és még visszaérkezése előtt eltalálja a soron lévő ütőt;
    • ha a fogók egyike még röptében elkapja az elütött labdát.

[szerkesztés] Kapcsolódó videók


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS, Gycsutk