Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Védeni a hajat a nap káros hatásától

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell védeni a hajat a nap káros hatásától?

Szalmakalap.jpg

Tavasztól őszig, de különösen nyáron az erős napsugárzás súlyosan károsíthatja a haj szerkezetét. A haj rendszerint szárazzá, fakóvá és színtelenné válik. Hogy miért? Nyáron több a napsütéses órák száma és a szabadidőnket általában a szabadban töltjük, így hosszasan ki vagyunk téve a káros sugaraknak, amelyek leépítik a hajszálainkat védő proteint. A gyenge haj könnyen eltöredezik, különösen a festett, szőkített frizurát viselőknél, ezért nekik különösen figyelniük kell a megelőzésre és a védelemre. A nap káros hatását felerősíti a klóros medence-, illetve a sós tengervíz is. Problémát okozhat az is, hogy a fejbőr a nyári melegben könnyen kiszárad, így zsírosodás alakulhat ki. A zsíros haj lelapul, ezzel pedig gátolja a fejbőr szabad lélegzését és az anyagcseréjét, ami korpásodáshoz vezethet. A sok kemikália szárító hatású. Kövesd az alábbiakat, és óvd a hajad épségét nyáron is!

[szerkesztés] Lépések

  1. Kezd a nyarat a fodrászodnál! Frissítsd fel a hajvégeket, távolíttasd el a töredezett részeket!
  2. Válassz a hajtípusodnak megfelelő és jó minőségű ápolószert! Nemcsak napozás előtt, de hosszabb ideig a szabadban tartózkodás esetén is érdemes UV szűrős balzsamot, sprayt vagy permetet alkalmazni. Így lesz ápolt és fényes a hajad!
  3. Színtartó sampont használj! Ma már szinte minden termékcsaládnál találsz tartós hajszínt ígérő, tápláló hajsampont, amely segít megőrizni a ragyogó árnyalatot nyáron is. A regeneráló szerek is jó választásnak bizonyulnak, ezekkel megfelelően fel tudsz készülni a forró nyárra.
  4. A túlzott napsütés ellen védekezhetsz kendőkkel, sapkákkal, kalapokkal is.
  5. Strandolás után moss hajat! A lubickolás befejeztével indokolt az alapos hajmosás, ugyanis a rólunk és másokról leoldódott naptej és egyéb kémiai anyagok is a hajunkra tapadnak.
  6. A bikiniszezon lecsengése után irány a fodrász! Ismét vágass néhány millimétert a hajvégekből!

[szerkesztés] Tippek

  • Vízparti tartózkodás esetén többször permetezd a hajad a megfelelő ápoló spray-vel!
  • Ha a hajad nagyon sérült, akkor növényi olajjal ápold! Használhatsz szezám- vagy olívaolajat és jojobát is!
  • Wellness program esetén a szaunában, gőzfürdőben fedd le a hajadat valamilyen textíliával, ami megvédi a hirtelen és közvetlen forróságtól. A gőzfürdőzés kifejezetten jó hatású lehet rövid ideig, ugyanis kondicionálja a hajszálakat.
  • Nemcsak kívülről kell óvnod a hajad, hanem belülről is! Fogyassz bőségesen folyadékot, mert így nemcsak a hajszálak, de a fejbőr nedvességét is biztosítod!
  • Táplálkozz változatosan, keresd a vitamindús gyümölcsöket és zöldségeket, amelyekből nyáron úgyis nagy a választék!
  • Szedhetsz vitaminokat is! Már találsz olyan készítményeket, amelyek speciálisan a haj, a körmök és a bőr állapotának javítását célzó ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmaznak.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • kényelmes, szellős kalap, sapka vagy kendő
  • jó minőségű hajkondicionálók, hajápolók (legjobb, ha bioboltban keresgélsz – kerüld a kőolajszármazékokat!)
  • vitaminok
  • változatos tápláló étrend
  • folyadék (lehetőleg víz)
  • fodrász

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A fejfedőd ne legyen túl meleg és szoros, mert az a fejbőr vérellátását és levegőzését akadályozza!
  • Fogd össze a hajadat egy copfba vagy kontyba, így ugyanis kisebb felületen érik a napsugarak!
  • A só és a napsugarak szárítják, a párás levegő hullámosítja, lelapítja a hajat!
  • A déli órákban ne tartózkodj a tűző napsütésben!
  • Fésülködj kíméletesen! A már eleve igénybe vett haj erőteljes fésülése csak tovább roncsolja a szálakat.
  • Kerüld a műanyag fésűt, hajkefét! Használj természetes szőrből vagy fából készült eszközöket!

[szerkesztés] Kapcsolódó videók

A napozás veszélyei:


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Lilly