Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Görkorcsolyázni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell görkorcsolyázni?

Gorkori.jpg
Egyre többen kapnak kedvet ahhoz, hogy görkorcsolyát húzzanak, és élvezzék a siklás szabadságát. Mindeközben szabadban lehetnek és az izmaikat, egyensúlyérzéküket is fejlesztik. Te se maradj le erről az élményről! Itt az idő, hogy csatlakozz a korisok lelkes táborához.

[szerkesztés] Lépések

  1. Ha görkorcsolyázásra adod a fejed, először szerezd be a megfelelő védőfelszerelést. A könyök és térdvédők, illetve a bukósisak különösen az elején nagyon hasznosak lesznek.
  2. Találd meg a lábadra legjobban illő görkorcsolyát. Kezdőként a fitnessz korcsolya ajánlott, mert ezzel könnyebb az utcákon közlekedni. Az agresszív korcsolyával inkább nehezebb elemeket tudsz megcsinálni. Kezdők számára jó tanácsokat találhatsz itt
  3. Keress megfelelő helyszínt a gyakorlásra. Lehetőleg forgalomtól mentes, egyenletes felszínű helyet válassz. Ha korlát is van, amibe kapaszkodhatsz, csak még könnyebbé teszi a gyakorlást.
  4. Ha tudsz, keress valakit, aki segít az alapoknál, sokkal könnyebb lesz így a tanulás.
  5. A görkorcsolyával a lábadon először is meg kell tanulnod egyensúlyoznod és stabilan megállnod. Ezt gyakorolhatod egy fal vagy korlát mellett. Az alapállásban a térdeket kissé rogyaszd be, a testsúlyod inkább előre mintsem hátra helyezd. Cél, hogy ne hátrafelé dőlj, hanem mindig előre. Így kisebb az esés kockázata, illetve nem is esel akkorát.
  6. Az elindulás alapvetően két helyzetből történhet:
    • A két lábfej egymás mellett helyezkedik el, a sarkak összeérnek és V alakot zárnak be. Ezután az egyik láb lesz az, amelyikkel a lökést adod, a másikkal pedig gurulsz. Ezt felváltva végezheted.
    • A két lábfej egymásnak merőlegesen is állhat, úgynevezett T alakban. Ebben az esetben a hátsó merőleges láb lesz az, amelyikkel meglököd magad, a testsúlyodat a másikra helyezve már indulhatsz is.
  7. Ha már elindultál a megállást is el kell sajátítanod. Erre is van több lehetőség.
    • A fitness korcsolyáján általában van egy fékezőtuskó az egyik korcsolyán. A fékezés egy egyszerű mozdulatból áll. A korcsolyát előrebillented és a hátsó részen lévő tuskót a talajhoz nyomod.
    • Minden korcsolya esetében használható az a módszer, amikor a támaszlábon van a testsúly, a fékezőláb 35-80 fokos szögben elfordítva a kereket a földhöz szorítja.
    • Megállhatsz hóekében is, amikor a két lábaddal V alakot formálva lassítod le mozgásodat.
    • Ha van korlát vagy segítő, akkor azok megragadása is lehet egy megállási mód, de ezt tényleg csak a tanulás elején érdemes használni.
    • Kezdőként mégis talán a legtöbbször alkalmazott megállás a biztonsági esés, melyet érdemes gyakorolnod, hogy ne sérülj meg a folyamat közben.
  8. Ezután már csak annyi a feladatod, hogy rendszeresen gyakorolj és a kitartásod meghozza az eredményt, hiszen hamarosan száguldozhatsz az utcákon és tereken.


[szerkesztés] Tippek

  • Már a kisgyerekeknek is nyugodtan adhatsz egysoros korcsolyát, mert ezzel is biztonságosan megtanulhatnak közlekedni. A kétsoros korcsolyát ma már nem nagyon használják.
  • A görkorcsolya a lábadnál egy számmal nagyobb legyen, hogy kényelmesen tudj benne akár hosszabb távot is megtenni.
  • Különösen gyerekek esetében érdemes először füvön kipróbálni az egyensúlyozást, mert a füves felületen nem csúszik el olyan könnyen, de az alapokat így is meg tudja tanulni.
  • Ha szükséged van arra, hogy egy tanár folyamatosan felügyeljen, akkor érdemes tanfolyamra beiratkoznod, ahol elég gyorsan elsajátíthatod a görkorcsolyázás alapjait.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Görkorcsolya
  • Védőfelszerelés
  • Türelem és kitartás
  • Egy jó barát, aki segít vagy egy oktató


[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Vedd komolyan a védőfelszerelés használatát. Az esésektől nem kell félned, inkább tanulj meg jól esni, ne hátrafelé, hanem előre. Célszerű kesztyűt is használnod a tanulás kezdeti szakaszában.
  • Minél idősebb vagy annál jobban szüksége van a szervezetednek a bemelegítésre.Ne kezdj el korcsolyázni melegítés nélkül.
  • A görkorcsolyázás megterhelheti a térdet, ezért ha érzed, hogy fáj a lábad, inkább állj meg és pihenj egy kicsit.


[szerkesztés] Kapcsolódó videók


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS, Gycsutk