Felkészülni a Balaton körbetekerésére

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell felkészülni a Balaton körbetekerésére?

Balatonbicikli.jpeg
Ha aktív kikapcsolódásra vágysz, és szeretsz két kerékre pattanni, akkor tökéletes terepet nyújt a Balatont körülölelő kerékpárút. Az tapasztaltabbak, a sportmúlttal rendelkezők akár 1 nap alatt is letekerhetik a több mint 200 km-t, de természetesen nem szükséges megszakadnod. Kényelmesen 3-4 nap alatt lehet teljesíteni a távot. Ebben az esetben érdemes követni az alábbi lépéseket, és előre megszervezni, betervezni bizonyos megállókat.

[szerkesztés] Lépések

  1. Mérd fel a szinted! Kezdő bringásként nézd meg először, hogy milyen edzettségi szinten állsz jelenleg, így könnyedén ki tudod számolni mennyi nap szükséges a túra megtételére.
  2. Alaposan tervezd meg! Attól függ, hogy mennyire vagy spontán, érdemes a szállást előre lefoglalni, és beiktatni kisebb programokat.
  3. Készítsd fel a testedet! Ha elmész edzeni kicsit, és kellően rákészülsz az eseményre, máris sokkal jobban fogsz tudni teljesíteni, és elégedettebben fejezed be a nagy megmérettetést. A biciklizésen kívül javasolt még a futás és az úszás.
  4. Vizsgáld meg a biciklidet! Nemcsak a testedet kell „bejáratni”, hanem a biciklidet is! Gondoskodj arról, hogy rendesen fel legyenek fújva a gumik, és megfelelően be legyen olajozva a lánc.
  5. Szerezd be a megfelelő felszerelést! Mindenképpen vigyél magaddal saját „mentőfelszerelést”, mint például meleg ruhát, esőkabátot, vízhatlan táskát, pumpát és nyeregtáskát.
  6. Ne felejtsd el az elsősegély dobozt! Mint minden út során, itt is az alapfelszerelés közé tartozik a gyógyszeres tasak (sebtapasz, gyulladáscsökkentő, allergiagyógyszer), valamint a naptej.
  7. Csak az élménnyel foglalkozz! Nyilván szórakozás vagy nyaralás miatt döntesz nyáron egy ilyen túra mellett, így nem szükséges megszakadnod. Élvezd ki minden egyes percét, és az sem gond, ha nem sikerül elsőre!

[szerkesztés] Tippek

  • Számos diákszálló, táborozó található a Balaton környékén, ahol nagyon olcsón tudsz szállást foglalni.
  • Készülj fel arra, hogy az északi part jóval dombosabb! Szükséged lesz a combizmaidra, ezért is érdemes rendszeresen edzeni a körbetekerést megelőző hetekben!
  • Fő a pozitivitás és a jó társaság! Ez a kettő mindig megkönnyíti a nehezebb szakaszokat!
  • Ne hajtsd túl magad! Ha kell, iktass be pihenőidőt, esőnapot!
  • Tegyél szintfelmérő túrákat! Ezek során egyre jobban tudod növelni a távot, és esetleg vigyél magaddal nagyobb súlyt, hogy lásd, mennyit bír a szervezeted.
  • Nézd meg milyen nevezetességek, látnivalók vannak a környéken, amik megtekintésével szívesen töltenél el időt. Van elég lehetőség a spontán döntésekre is, hiszen mindig érdemes megállni egy–egy fagylaltozónál vagy lángososnál.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Szabadidő,
  • bicikli,
  • elszántság,
  • edzés,
  • meleg ruha,
  • esőkabát,
  • nyeregtáska,
  • gyógyszeres tasak,
  • naptej.

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Ha régen bicikliztél már, vagy esetleg még sosem mentél nagyobb távokat, készítsd fel magad, hogy nagyobb súlyt is fogsz a bicikliden cipelni.
  • Vidd el szervizbe a bringád! Még, ha csak egy pár perces átnézésről van is szó, jobb, ha ott derül ki, mint a gondosan megszervezett túra kezdetén!

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Kamillaakameleon