Nyugdijbiztositas-szamologep.png
NYUGDÍJKALKULÁTOR
Számold ki, mennyi nyugdíjra számíthatsz, és mekkora megtakarításra van még szükséged hozzá! Háromszor jobban jársz, ha nyugdíjbiztosítást kötsz: 20% adójóváírás jár befizetéseid után, most 30% kedvezményt kapsz és akár egy iPad mini 2 is a tiéd lehet!

Facebook hirdetést létrehozni

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell Facebook hirdetést létrehozni?

FBkep.jpg
A Facebookon lehetőség van sokkal több ember elérésére is, nem csak azokéra, akik már kedvelik oldalunkat. Ennek legegyszerűbb módja, ha hirdetéseket hozunk létre, melyeknek ma már számos típusa létezik.

[szerkesztés] Lépések

  1. Hirdetes.jpg
    Lépj be a hirdetéskezelőbe! Ha még nem hoztál létre hirdetést, akkor ezt a baloldali menüsorban az Oldalak menüpont alatt lévő Hirdetés létrehozása gombbal teheted meg.
  2. Cél.png
    Válaszd ki a célt, amit szeretnél elérni a Facebook hirdetéssel!
    1. Ha minél több lájkolót szeretnél gyűjteni az oldaladra, akkor válaszd az Oldalkedvelések pontot!
    2. Ha egy adott posztot (bejegyzést, képet) szeretnél népszerűsíteni a Facebook oldaladról, akkor az Oldalbejegyzéssel kapcsolatos aktivitás növelése pontot érdemes választani.
    3. Amennyiben nem a Facebook oldaladra szeretnéd vezetni a látogatókat, hanem a weboldaladra, akkor mindenképpen a 3. lehetőséget, a Kattintások a weboldalra pontot kell választani.
    4. Ha egy konkrét konverziós célod van a hirdetésekkel például, hogy a weboldaladon megvegyenek egy terméket vagy ajánlatot kérjenek tőled, akkor a Konverziók weboldalon típusú hirdetést hozd létre!
    5. Az Alkalmazástelepítések pontot akkor érdemes választani, ha azt szeretnéd elérni a hirdetésekkel, hogy egy mobilos alkalmazást letöltsenek azok, akik látják a hirdetésed.
    6. Az Alkalmazáshoz kötődő aktivitás célt, akkor kell választani, ha már van egy Facebookos alkalmazásod, és azt szeretnéd hirdetni, hogy minél többen használják.
    7. Az Eseményreagálások cél akkor kifizetődő, ha létrehoztál egy Facebook eseményt és szeretnéd, hogy ennek a hirdetését minél többen lássák, mivel ez magát az eseményt fogja promotálni.
    8. Az ajánlat beváltása cél pedig azt segíti elő, hogy egy már Facebookon létrehozott ajánlatot népszerűsíts.
  3. Válaszd ki a helyet ahova a hirdetések mutatni fognak! Ha az oldalkedveléseket szeretnéd növelni vagy egy adott posztot szeretnél hirdetni, esetleg az ajánlatbeváltást népszerűsíteni, akkor írd be a Facebook oldal nevét. Viszont itt is csak olyan oldalt tudsz kiválasztani, melynek kezelője (adminja) vagy. Ha weboldalra mutató hirdetést szeretnél létrehozni, akkor az URL címet kell megadnod, az alkalmazásoknál pedig az alkalmazások elérését. Esemény népszerűsítése estén pedig az esemény konkrét URL elérését add meg!
  4. Töltsd fel a képeket, melyeket használni szeretnél a hirdetéseidben! Ezt a képeknél a Kép feltöltése gombra kattintva teheted meg. Amennyiben szeretnéd, hogy mások hírfolyamában nagy képpel jelenjen meg a hirdetésed, akkor 600 x 225 képpont méretű képet tölts fel a hirdetéshez!
    Kepfeltoltes.png
  5. Döntsd el, hogy hol szeretnéd, hogy megjelenjen a hirdetésed! Az egyik lehetőség, hogy a jobb oldali hirdetések oszlopban jelenik meg a hirdetés, ennek előnézeti képét a jobb oldali oszlop fülre kattintva érheted el. Amennyiben nem szeretnéd, hogy itt megjelenjen a hirdetésed, akkor kattints a mellette levő eltávolítás gombra! A másik opció, hogy a hírfolyamban jelenik meg a hirdetésed, ennek előnézeti képét látod automatikusan a hirdetésszerkesztőben a Hírfolyam fülön. Amennyiben ezt nem szeretnéd használni, akkor az emellett levő eltávolítás gombra kell kattintani.
    Jobboldal.png
  6. Add meg, hogy milyen szöveggel szeretnéd megjeleníteni a hirdetésed! A Főcím megadása csak a jobb oldali hirdetések esetében fontos, mert az lesz az a szöveg, ami címként kivastagítva megjelenik a hirdetésben.
  7. Válaszd ki, hogy szeretnél-e szponzorált bejegyzést megjeleníteni a hirdetésedhez! Ez automatikusan be van pipálva a hirdetésszerkesztőben. Amennyiben ezt így is hagyod, egy harmadik típusú hirdetést is létrehozol, melynek lényege, hogy akik már kedvelik az oldalad azok ismerőseinek ezt meg fogja jeleníteni, ezzel is népszerűsítve oldalad.
  8. Határozd meg, hogy kinek jelenjen meg a hirdetés! A következő szempontok szerint szűrheted a megjelenési kört:
    1. Hely: Itt kiválaszthatod, hogy melyik országban vagy városban élőknek jelenjen meg a hirdetésed, illetve a város esetében 16, 40, 80 km-es (10, 25, 50 mérföld) vonzáskörzetet is kijelölhetsz. Tehát, ha például egy debreceni virágüzletnek szeretnél hirdetést feladni, akkor mindenképp érdemes maximum Debrecen város és 16 km-es körzetére célozni a hirdetésed.
    2. Életkor: Megadhatod, hogy milyen korosztálynak jelenjenek meg a hirdetéseid 13 éves kortól kezdve. Ez akkor fontos, ha például kifejezetten fiatalokat vagy időseket szeretnél megcélozni a hirdetéseddel.
    3. Nem: Azt is megadhatod, hogy csak férfiak vagy csak nők lássák a hirdetésed, esetleg mindketten. Például egy kizárólag női ruhákat áruló üzlet esetében fontos, hogy ne hirdessen feleslegesen férfiaknak.
      Celzas.png
    4. Kapcsolatok szűrése: Itt azt állíthatod be, hogy csak azoknak jelenjen meg a hirdetésed, akik már kedvelik az oldaladat vagy éppen csak azoknak, akik még nem, esetleg kijelölhetsz egy másik oldalt is és kifejezetten az ő lájkolóira is szűrheted a megjelenést.
    5. Egyéb célzási szempontok: Még rengeteg más szempontra is szűrhetünk, melyek csak speciális esetben fontosak: pl. családi állapot, munkahely, tanulmányok stb.
  9. Kampánybeállítások: ebben a részben adhatjuk meg, hogy melyik új vagy már meglévő kampányunkban fusson a hirdetés. Itt határozhatjuk meg a kampány napi hirdetési keretét is, ami azt jelenti, hogy ennél többet biztos nem fogsz elkölteni egy nap. Ha ez a keret elfogy, akkor aznap már nem jelenik meg többet a hirdetésed. Ugyanitt tudod beállítani a kampány ütemezését is, hogy mikortól meddig jelenjenek meg a kampányban szereplő hirdetések. A hirdetéseket egyenként is leállíthatjuk a kampányon belül, ha már nem szeretnénk futtatni őket, vagy újakat hozunk létre helyettük.
  10. Határozzuk meg, mi alapján szeretnénk fizetni! Itt azt kell megadnunk, hogy mire szeretnénk optimalizálni a hirdetést, pl. átkattintásra vagy oldalkedvelésre. Illetve beállíthatjuk, hogy mennyit vagyunk hajlandók fizetni egy átkattintásért. Ez a licit azonban ronthatja a hirdetés megjelenítési esélyeit, ha túl alacsony ez az összeg.
  11. Megrendelés elküldése! Ha mindent beállítottunk, akkor kattintsunk a lap alján lévő Megrendelés elküldése gombra! Ezután még nem jelenik meg azonnal a hirdetésünk, mivel először elküldik jóváhagyásra a hirdetést, és csak a jóváhagyást követően kerül ki a Facebookra, erről azonban külön értesítést küldenek.

[szerkesztés] Tippek

  • Nem kell aggódnod, ha később meggondolod magad, mondjuk a céllal kapcsolatban, mert a hirdetés szerkesztő felületén még módosíthatod azt az oldal tetején lévő „Konkrét cél módosítása” feliratra kattintva.
  • Ha több hasonló hirdetést szeretnél létrehozni, akkor a hirdetés elkészültével válaszd a „Hasonló hirdetés létrehozása” opciót, így a korábbi beállításaidat megőrizve újra a hirdetésszerkesztőbe jutsz, így nem kell mindent újra beállítanod, csak mondjuk a képet cserélni vagy a szöveget módosítani.
  • A már meglévő hirdetéseidet a bal oldalon, a Kedvencek között megtalálható Hirdetéskezelőben tudod módosítani.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Facebook profil, amely valamely oldal adminja
  • Internetelérés

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Csak olyan valaki tud Facebook hirdetést létrehozni, aki legalább egy Facebook oldalként bejegyzett profilnak a kezelője (adminja). Ez abban az esetben is így van, ha nem Facebook oldalra szeretnénk irányítani a hirdetéseket, hanem mondjuk egy weboldalra.
  • Ha olyan képpel próbálunk meg hirdetést elindítani, melyen túl sok a szöveg, a Facebook el fogja utasítani azt.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bianka




betöltés...