Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Elérni, hogy elégedettek legyünk a testünkkel

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell elérni, hogy elégedettek legyünk a testünkkel?

Elegedett testunkkel.jpg
"Nem a külső számít, csak a belső! Mindenki egyformán gyönyörű..." - szólnak a jól csengő szlogenek. Azonban az igazság az, hogy a mai társadalomban nagyon is sokat számít a megjelenésünk, hiszen ez adja a legelső benyomást rólunk. Mások véleményénél azonban sokkal fontosabb, hogy mi magunk hogyan vélekedünk a testünkről. Az önmagunkkal való elégedetlenség, a bizonytalanság mind egészségünkre, mind személyiségünkre vagy akár az egész életünkre káros hatással lehet. Ezért mindent el kell követnünk annak érdekében, hogy a tükörből visszanéző kép, elégedettséggel töltsön el bennünket. Ahhoz, hogy változtassunk a negatív önképünkön meg kell változtatni az életstílusunkat is. Ebben szeretnék Nektek segíteni.

[szerkesztés] Lépések

  1. Az első és egyben legfontosabb lépés a cél kitűzése. A cél bármi lehet, például: egészségesebben szeretnék étkezni, le szeretném adni a fölösleges kilóimat, szeretnék kisportolt testet vagy éppen hízni szeretnék pár kilót.
  2. Fel kell mérni a testi és szellemi korlátainkat. Ahhoz hogy változzunk, változtatnunk is kell. Meg kell ismerni a testi és szellemi teherbírásunkat, hogy az étkezési vagy sportolási szokásunkat ki tudjuk alakítani.
  3. Étrend kialakítása. Csodadiéták vannak, de hosszútávon nem vezetnek tartós eredményhez, ezért mindenképpen hosszú időre tervezzünk, adjunk időt magunknak. Az életstílus megváltoztatása nem egyszerű és nem gyors folyamat. A káros szokásokról nehéz lemondani.
  4. Testmozgás. Azokat, akik azt gondolják tartós eredményt lehet elérni sportolás nélkül, ki kell hogy ábrándítsam. Ilyen nem létezik. Ahhoz hogy testünk erősebb legyen elkerülhetetlen a rendszeres testmozgás beiktatása a napirendünkbe.
  5. Végül, de nem utolsó sorban a kitartás az utolsó lépés. A megkezdett életmódváltások több mint fele kudarccal végződik a kitartás hiánya miatt. Az első csalódások, az első akadályok nem szabad hogy eltántorítsanak a célunktól. Ha mindig a végeredményre fókuszálunk, könnyebben túljutunk a nehézségeken is.

[szerkesztés] Tippek

  • A felsorolt lépések általánosak, mert egyetemes recept nincs, mindenkinek magának kell megtalálni a testfelépítéséhez és személyiségéhez leginkább illő étrendet vagy edzésprogramot.
  • Ha magunktól nem tudjuk eldönteni, hogy is kezdjünk neki, bátran forduljunk segítségért egy szakértőhöz (pl. dietetikus)
  • Ha már megtaláltuk a hozzánk leginkább passzoló életmódot, kreatív ötletekkel segíthetünk önmagunknak célunk elérése érdekében. (például: egy fotó az íróasztalunkra az áhított alakról, inspiráló szöveget tartalmazó cetlik felragasztása a fürdőszobai tükörre)
  • Ha rászánjuk magunkat arra, hogy tegyünk azért, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben, kinyílik előttünk egy új világ, amelyben a tükörből visszanéző kép elégedettséggel és büszkeséggel fog eltölteni bennünket. Ahol az elégedetlenség és az önbizalomhiány nem létezik. Amint belépsz ebbe a világba, nem szeretnéd majd elhagyni.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Életünk átformálásához egyedül kitartásra és egy kis szabadidőre van szükségünk. Járhatunk edzőterembe, különböző sportedzésekre, de ha erre nincs lehetőségünk számtalan DVD-t vásárolhatunk otthonra is, amelyekre akkor tornázhatunk, amikor csak szeretnénk. Ne legyünk lusták naponta egy órát mozgásra fordítani, hisz ennyi időt a televízió illetve számítógép előtt is eltöltünk.

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Mint mindennek az életben a fogyókúrának illetve testünk átformálásának is megvannak a veszélyei.
  • Sokan a végletek csapdájába esnek. Fogyókúra esetén figyelnünk kell arra, hogy a megfelelő kalóriát bevigyük a szervezetünkbe mindennap, ne éheztessük önmagunkat.
  • A túlzásba vitt edzés szintén veszélyes lehet egészségünkre. Egy héten sose menjünk hat edzés fölé, hisz izmainknak szüksége van a pihenésre is a megfelelő fejlődéshez.
  • Mindig kérdezzük ki háziorvosunk véleményét, ha drasztikus változást szeretnénk elérni.
  • Ha fogyasztó- illetve testmegnövelő szerek szedése mellett döntünk, szintén ajánlatos konzultálnunk orvosunkkal.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

  • Balázs Zsuzsanna pályázata a Hogyankell.hu cikkíró versenyére

Az oldal szerzői

Kiscsillag