Automatikus visszaszámlálást beállítani Google AdWords hirdetésben

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell automatikus visszaszámlálást beállítani Google AdWords hirdetésben?

Google adwords visszaszamlalas.jpg
A Google AdWords lehetővé teszi, hogy a szöveges hirdetésekben automatikus visszaszámlálást állítsunk be. Ha megadjuk, hogy egy akciónak mikor lesz vége, vagy éppen egy esemény, amit AdWords hirdetéssel népszerűsítünk mikor lesz, a Google automatikusan változtatja a hirdetésszövegben, hogy mennyi idő van még vissza a lejáratig. Nézzük, hogyan kell beállítani ezt a funkciót!


[szerkesztés] Lépések

  1. Hol kell beállítani? A legegyszerűbb, ha a hirdetési szövegen belül kezdjük el beállítani az automatikus visszaszámlálást.
  2. Illesszük be a megfelelő függvényt! A hirdetési szöveg azon részébe, ahol meg szeretnénk jeleníteni a hátralevő időt, kezdjük el beírni a {= függvényt! Ezután megjelenik egy kezelő ablak, amely végigvezet minket a beállítás főbb pontjain, így nem kell a függvény minden egyes részét fejből tudnunk.
    VOLT - adwords visszaszamlalo.png
  3. Meddig tart a visszaszámlálás? Az első sorban adjuk meg a végdátumot, amihez képest szeretnénk, ha a visszaszámláló mutatná a hátralévő időt! Tehát másodpercre pontosan írjuk be, hogy meddig tart az akciónk, vagy mikor lesz a meghirdetett esemény!
  4. Mikor kezdődjön a visszaszámlálás? A második sorban megadhatjuk, hogy mikortól kezdje el a hátralevő időt beilleszteni a hirdetési szövegbe! Például már az akció vége előtt 10 nappal jelenjen meg a hirdetési szövegben, hogy még 10 nap van hátra vagy csak az utolsó 3 napban kezdjen el visszaszámlálni. Ha nem adunk meg egyéni beállítást, akkor az alapbeállítás szerint a végdátum előtt 5 nappal kezdi el a visszaszámlálást.
  5. Időzóna kiválasztása: A haladó beállítások között megadhatjuk, hogy a visszaszámlálás a fiók vagy a hirdetés megtekintőjének időzónája szerint jelenjen meg. Nemzetközi kampánynál érdemes a hirdetés megtekintőjének időzónáját választani.
  6. Milyen nyelven jelenjen meg a hátralévő idő a szövegben? Ezt mindenképpen állítsuk be, mivel az alapértelmezett lehetőség az amerikai angol, így ha nem módosítjuk, akkor a magyar hirdetésszövegünkbe angolul fog bekerülni, hogy hány nap van vissza az akció végéig. Ha a magyart adjuk meg nyelvnek, akkor a következő kifejezéseket fogja elhelyezni a hirdetési szövegünkben: 1 nap, 4 óra, percek.
  7. Hogyan jelenik meg a visszaszámlálás a hirdetési szövegben? A függvény a hátralevő napokat, majd órákat helyettesíti be a szövegbe, ha 1 óránál kevesebb idő van vissza, akkor pedig a percek kifejezést jeleníti meg.

[szerkesztés] Tippek

  • A visszaszámláló testre szabási paramétert akkor érdemes használni, ha egy konkrét eseményt vagy egy olyan akciót hirdetünk az AdWordsben, amely meghatározott időpontig tart, így nem kell manuálisan állítani az akció lejártáig hátralévő időt. Viszont komoly motiváló erővel bírhat, ha az internetezők látják, hogy már nem sokáig van lehetőségük élni az akciós ajánlattal.
  • A legjobb, ha a behelyettesített visszaszámláló kifejezéseket ragozatlan formában használjuk, ellenkező esetben könnyen előfordulhat, hogy értelmetlen, helytelen hirdetési szövegek jelennek meg. Például, ha azt akarjuk megadni, hogy „még 2 napig él az akció”, akkor ugyanez az óra kifejezés esetében már úgy fog kinézni, hogy „még 2 óraig él az akció”.
  • A visszaszámlálás mellett más, összetettebb paraméterezést is megadhatunk az AdWords hirdetéseinkben, ezeket a kampányon belül a Megosztott könyvtár oldal Üzleti adatok fülén állíthatjuk be.


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Google AdWords fiók


[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Ahhoz, hogy paraméterezett hirdetési szöveget tudjunk elhelyezni egy hirdetési csoportban szükség van arra is, hogy „normál”, nem paraméterezett hirdetési szöveg is fusson ugyanezen hirdetéscsoportban.
  • A visszaszámláló testre szabási paraméterek használata automatikusan leáll a megadott befejezési időpont után.


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bianka