Apartman-hu-tb.jpg
FEDEZZ FEL TÖBB, MINT 10 EZER LEHETŐSÉGET A KIKAPCSOLÓDÁSRA!
Egyszerű, gyors, online szállásfoglalás + folyamatosan bővülő élménykínálat. Minden foglalás mellé ajándék kedvezménykupont küldünk ingyen!

Étkezéssel növelni a termékenységet

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Hogyan kell étkezéssel növelni a termékenységet?

Termekenyseg-novelese.jpg
Ha olyan módszereket keresel, melyek által növelhető a termékenységed, nem kell tovább keresned: egyszerűen nézd meg, mit eszel. Az elfogyasztott táplálék mind negatív, mind pozitív irányba befolyásolhatja a termékenységünket. Nem is beszélve az italokról…

[szerkesztés] Lépések

[szerkesztés] Ismerd meg azokat az ételeket, melyek növelik a teherbeesés esélyét!

  1. Ne hagyj fel teljesen a szénhidrátokkal! Ehelyett próbáld meg a teljes kiőrlésű szénhidrátokra váltani. Ez pozitív hatással lesz a vércukor- és inzulinszintedre a szervezetben. Ha az inzulinszinted megfelelő, a hormonszinted is nagyobb valószínűséggel marad kiegyensúlyozott.
  2. Próbáld ki az alternatív fehérjéket. Ahelyett, hogy a fehérjéket a húsokból szereznéd be, próbáld meg a zöldségféléket (pl. bab, borsó, rizs). Ez azért fontos, mert a húsokat nehezebb megemészteni, így a szervezet túl nagy energiáját kötik le, ami miatt a hormonszinted is könnyebben felborul.
    • A szója is egy remek alternatíva a fehérjékre, mely kis mennyiségben növeli a termékenységét. Azonban, ha túl sokat fogyasztasz belőle, az éppen hogy negatív hatással lehet a gyermekvállalási terveidre, mivel nagy mennyiségben tartalmaz növényi alapú ösztrogént. Kérdezd meg az orvosod, mennyi szója fogyasztását tartja számodra megfelelőnek a súlyodhoz és magasságodhoz mérten.
    • Nem szükséges, hogy teljesen vegán legyél, csak csökkentsd a bevitt hús mennyiségét, mert így növelheted a teherbeesés esélyét.
  3. Fogyassz teljes értékű tejet. A teljes zsírtartalmú termékek növelhetik a termékenységet. Nem kell túlzásba vinni, de igyál meg minden nap egy nagy pohár teljes tejet.
  4. Gondoskodj étkezés során a jó zsírokról.'Félkövér szöveg' Hosszú távon sokat segít, ha például mandulát vagy avokádót fogyasztasz, mivel ezek olyan telítetlen zsírok, melyek (a transzzsírokkal és telített zsírokkal ellentétben) segítik az inzulin megfelelő termelődését, mely egyensúlyban tartja a hormonokat.
  5. Óvatosan a halakkal! Ha szereted a halakat, nem szükséges teljesen lemondani róluk, de figyelj oda, hogy milyen halat eszel.
    • A halak jó fehérje- és vitaminforrások, ami pozitív módon befolyásolják a teherbeesés esélyeit.
    • Nem minden hal jó azonban, ha teherbe akarsz esni. Néhány hal még akár veszélyes is lehet a terhes vagy terhesség előtt álló nőkre.
    • A higany negatívan befolyásolja a terhességet, ugyanakkor akár egy évig is a szervezetünkben maradhat. Ezért ügyeljünk rá, hogy honnan szerezzük be a halat.

[szerkesztés] Ügyelj rá, mit iszol!

  1. Figyelj oda az alkoholfogyasztásodra. Minden egyes pohár csökkenti az esélyedet arra, hogy teherbe ess. Igen, az egy pohár bor is…
  2. Csökkentsd a koffeinbeviteledet.

[szerkesztés] Tippek

  • Igyál sok vizet!

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • telítetlen zsírok
  • teljes tej
  • szója kis mennyiségben
  • bizonyos halak
  • teljes kiőrlésű szénhidrátok
  • alternatív (növényi) fehérjék

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Mindenképpen beszélj az orvosoddal, ha teherbe szeretnél esni, hogy mit javasol.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Kiscsillag