Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Métázni

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gycsutk (vitalap | szerkesztései) 2014. szeptember 1., 20:09-kor történt szerkesztése után volt. (Figyelmeztetések)

Hogyan kell métázni?

Meta.jpg

A régi várháborúk emlékét őrző méta kiváló program lehet egy igazi mozgásra vágyó csapat energiájának lekötésére. A tíz-tizenöt főből álló, méta ütővel felszerelkezett csapat minden tagjára szükség van, de egyénileg is megtalálhatja mindenki a szerepét ebben a sportban. Érdemes megtanulnod ezt a játékot, hogy egy igazán izgalmas meccset játszhass barátaiddal, vagy leköthess egy csapat fiatalt.


Lépések

  1. Szerezz be egy méta ütőt, és labdát.
  2. Állíts össze két legalább 11, legfeljebb 15 fős csapatot.
  3. Jelöld ki a méta pályát a rajzon látható módon. Fontos, hogy legyenek benne kőből, vagy fából kirakott pontok, melyek a várat jelképezik.

400px‎

  1. A két csapat közül sorsold ki, hogy ki kezdi az ütést.
  2. Az ütők csapatának egyik tagjai elhelyezkedik a métavonal közepén, vele szemben áll a feldobó.
  3. A dobó csapat többi tagja elhelyezkedik a pályán. A cél, hogy az elütött labdát minél hamarabb összeszedjék, és visszajuttassák a feldobóhoz.
  4. Az ütő játékos a labda elütése után választhat:
    • ha jól sikerült az ütés kifut a pályára, és a várak mentén végigfutja a pályát, visszaérkezve a méta vonalhoz
    • ha nem jól sikerült az ütés, várhat a következő lehetőségre, de helyét és ütőjét át kell adnia a soron következő csapattársának
    • ha a feldobott labdát nem találja el, még két dobást kérhet, aztán mindenképpen át kell adnia a helyét
  5. Az elütött labdát a dobó csapat tagjai visszajuttatják a feldobóhoz, aki a métavonalra helyezve a labdát „ÁLLJ”-t kiállt. Ekkor ellenőrizned kell, hogy az ütő játékosok közül ki az, aki nem a várban állt, mert az a játékos börtönbe kerül.
  6. Az ütő csapat addig folytatja az ütést, amíg el nem fogytak a játékosai, vagy amíg le nem telt az előre meghatározott hosszúságú első félidő. A második félidőben a csapatok szerepet cserélnek.
  7. A több pontot elérő csapat nyeri a játékot. Az ütők a körök megtételével, az elkapók a labda megszerzésével érhetnek el pontot.

Tippek

  • A börtönbe került játékost csapattársuk akkor tudja kiszabadítani, ha az ütőnek saját ütésének körében a sikerül a pályát teljesen körbefutnia, és visszaérnie a métavonalhoz.
  • Futni bármikor lehet, de nem mindig érdemes. Ha látod, hogy a labda nem ment túl messzire, érdemes a várban kivárni a következő ütést, hogy több időd legyen eljutni a következő pontig.
  • A pálya körvonalát megjelölheted krétával, madzaggal vagy egyéb jól látható anyaggal.


Amire szükséged lehet

  • Métaütő, labda
  • 22-30 lelkes résztvevő
  • Kréta, madzag
  • Nagy, lehetőleg füves terület

Figyelmeztetések

  • Az ütés érvénytelen, ha a labda a pályán kívül ér földet (kivéve, ha egy elkapó játékos ejtette ki).
  • A csapatok azonnal helyet cserélnek:
    • ha valamelyik elkapó megfogja a labdát, és még visszaérkezése előtt eltalálja a soron lévő ütőt
    • ha a fogók egyike még röptében elkapja az elütött labdát

Kapcsolódó videók


Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS, Gycsutk