„Az EU gumiabroncs matrica jelöléseit értelmezni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

 
(Egy közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell az EU gumiabroncs címke jelöléseit értelmezni? ==
 
== Hogyan kell az EU gumiabroncs címke jelöléseit értelmezni? ==
  
[[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-egyben.png|right|300px]]Az „EU gumiabroncs matrica rendelete” egy 2012 óta bevezetett jelölésrendszer, mely az abroncs 3 jellemzője (üzemanyag-hatékonyság, nedves tapadás, zajszint) alapján sorolja be az autogumikat. Fontos: mivel mindössze 3 jelölőről van szó, ezek nem helyettesítik a gumiabroncs teszteket, hiszen nem mindenre adnak választ.
+
[[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-egyben.png|right|150px]]Az „EU gumiabroncs matrica rendelete” egy 2012 óta bevezetett jelölésrendszer, mely az abroncs 3 jellemzője (üzemanyag-hatékonyság, nedves tapadás, zajszint) alapján sorolja be az autogumikat. Fontos: mivel mindössze 3 jelölőről van szó, ezek nem helyettesítik a gumiabroncs teszteket, hiszen nem mindenre adnak választ.
  
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
# [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-nedves-tapadas.png|right|100px]]'''Nedves tapadás:''' Ez a jelölő A-tól F-ig terjedő skálán ad visszajelzést az adott gumiabroncs nedves tapadásáról (a D értéket személygépkocsik esetében itt sem használják). Az A érték a legjobb, míg az F a legrosszabb, de hogy konkrétumokról beszéljünk, lássuk a két végérték közötti eltérést. Ha „A” kategóriás abroncsokkal ellátott, 80 km/h sebességgel haladó autóval teljes erővel fékezünk, akkor 18 méterrel rövidebb fékúton tudunk megállni, mintha ugyanezt az „F” kategóriás gumiabroncsokkal tennénk.
+
# [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-zajszint.png|right|80px]]A EU gumiabroncs címke ezen paramétere '''a gördülési zajról ad felvilágosítást,''' lényegében tehát arra, hogy mennyire „hangos” a gumiabroncs. A jelölés egy hangszoró piktogramja, az alábbiak szerint:  
# [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-uzemanyag-hatekonysag.png|100px|right]]'''Az üzemanyag-hatékonyság:''' Ez a paraméter lényegében azt mutatja meg számunkra, hogy adott abroncs használatával hogyan alakul az autó fogyasztása. A skála A-tól G-ig terjed, ahol A jelenti a legzöldebb kategóriát (s egyben a legalacsonyabb fogyasztást), míg a G az üzemanyag-hatékonyság szempontjából legrosszabbat (a D-t személyautók esetében nem alkalmazzák). A két szélsőérték között a fogyasztásban megmutatkozó különbség 7,5 százalék, ami első hallásra nem tűnik soknak, de például havi 1000 kilométeres futásteljesítménnyel számolva a megtakarítás éves szinten mintegy 60 liter benzin, illetve ennek megfelelő pénzösszeg lehet.
 
# [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-zajszint.png|right|100px]]A EU gumiabroncs címke ezen paramétere '''a gördülési zajról ad felvilágosítást,''' lényegében tehát arra, hogy mennyire „hangos” a gumiabroncs. A jelölés egy hangszoró piktogramja, az alábbiak szerint:  
 
 
#* Hangszóró egy hullámmal: Csendes (legalább 3 decibellel a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték alatt van.)
 
#* Hangszóró egy hullámmal: Csendes (legalább 3 decibellel a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték alatt van.)
 
#* Hangszóró 2 hullámmal: Mérsékelt (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték és a 3 decibellel alatta lévő tartomány között).
 
#* Hangszóró 2 hullámmal: Mérsékelt (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték és a 3 decibellel alatta lévő tartomány között).
 
#* Hangszóró 3 hullámmal: Zajos (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték felett).
 
#* Hangszóró 3 hullámmal: Zajos (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték felett).
 +
# [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-uzemanyag-hatekonysag.png|80px|right]]'''Az üzemanyag-hatékonyság:''' Ez a paraméter lényegében azt mutatja meg számunkra, hogy adott abroncs használatával hogyan alakul az autó fogyasztása. A skála A-tól G-ig terjed, ahol A jelenti a legzöldebb kategóriát (s egyben a legalacsonyabb fogyasztást), míg a G az üzemanyag-hatékonyság szempontjából legrosszabbat (a D-t személyautók esetében nem alkalmazzák). A két szélsőérték között a fogyasztásban megmutatkozó különbség 7,5 százalék, ami első hallásra nem tűnik soknak, de például havi 1000 kilométeres futásteljesítménnyel számolva a megtakarítás éves szinten mintegy 60 liter benzin, illetve ennek megfelelő pénzösszeg lehet.
 +
# [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-nedves-tapadas.png|right|80px]]'''Nedves tapadás:''' Ez a jelölő A-tól F-ig terjedő skálán ad visszajelzést az adott gumiabroncs nedves tapadásáról (a D értéket személygépkocsik esetében itt sem használják). Az A érték a legjobb, míg az F a legrosszabb, de hogy konkrétumokról beszéljünk, lássuk a két végérték közötti eltérést. Ha „A” kategóriás abroncsokkal ellátott, 80 km/h sebességgel haladó autóval teljes erővel fékezünk, akkor 18 méterrel rövidebb fékúton tudunk megállni, mintha ugyanezt az „F” kategóriás gumiabroncsokkal tennénk.
  
  

A lap jelenlegi, 2017. április 11., 09:37-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell az EU gumiabroncs címke jelöléseit értelmezni?

Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-egyben.png

Az „EU gumiabroncs matrica rendelete” egy 2012 óta bevezetett jelölésrendszer, mely az abroncs 3 jellemzője (üzemanyag-hatékonyság, nedves tapadás, zajszint) alapján sorolja be az autogumikat. Fontos: mivel mindössze 3 jelölőről van szó, ezek nem helyettesítik a gumiabroncs teszteket, hiszen nem mindenre adnak választ.


[szerkesztés] Lépések

  1. Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-zajszint.png
    A EU gumiabroncs címke ezen paramétere a gördülési zajról ad felvilágosítást, lényegében tehát arra, hogy mennyire „hangos” a gumiabroncs. A jelölés egy hangszoró piktogramja, az alábbiak szerint:
    • Hangszóró egy hullámmal: Csendes (legalább 3 decibellel a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték alatt van.)
    • Hangszóró 2 hullámmal: Mérsékelt (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték és a 3 decibellel alatta lévő tartomány között).
    • Hangszóró 3 hullámmal: Zajos (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték felett).
  2. Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-uzemanyag-hatekonysag.png
    Az üzemanyag-hatékonyság: Ez a paraméter lényegében azt mutatja meg számunkra, hogy adott abroncs használatával hogyan alakul az autó fogyasztása. A skála A-tól G-ig terjed, ahol A jelenti a legzöldebb kategóriát (s egyben a legalacsonyabb fogyasztást), míg a G az üzemanyag-hatékonyság szempontjából legrosszabbat (a D-t személyautók esetében nem alkalmazzák). A két szélsőérték között a fogyasztásban megmutatkozó különbség 7,5 százalék, ami első hallásra nem tűnik soknak, de például havi 1000 kilométeres futásteljesítménnyel számolva a megtakarítás éves szinten mintegy 60 liter benzin, illetve ennek megfelelő pénzösszeg lehet.
  3. Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-nedves-tapadas.png
    Nedves tapadás: Ez a jelölő A-tól F-ig terjedő skálán ad visszajelzést az adott gumiabroncs nedves tapadásáról (a D értéket személygépkocsik esetében itt sem használják). Az A érték a legjobb, míg az F a legrosszabb, de hogy konkrétumokról beszéljünk, lássuk a két végérték közötti eltérést. Ha „A” kategóriás abroncsokkal ellátott, 80 km/h sebességgel haladó autóval teljes erővel fékezünk, akkor 18 méterrel rövidebb fékúton tudunk megállni, mintha ugyanezt az „F” kategóriás gumiabroncsokkal tennénk.


[szerkesztés] Tippek

  • A decibel egy logaritmikus érték, ami azt jelenti, hogy egységnyi emelkedése jelentős zajszintnövekedéssel jár. A 3 decibellel magasabb zajszint esetén például kétszer olyan intenzív a külső zaj.


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Új gumi esetében a matrica megléte kötelező.


[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Az EU gumiabroncs matrica jelölői nem adnak semmilyen információt az alábbiakkal kapcsolatban:
    • A gumiabroncs kopása és ennek kapcsán várható élettartama.
    • Vízelvezető képesség egyenes futás, illetve kanyarodás esetén (lásd. aquaplanning).
    • Kormányozhatóság, stabilitás száraz és nedves úton.
    • Téli gumi esetében a vonóerő, illetve fékút nagysága havas és jeges úton.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hogyankell