Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Az EU gumiabroncs matrica jelöléseit értelmezni

274 bájt hozzáadva, 2017. április 11., 09:37
nincs szerkesztési összefoglaló
== Hogyan kell az EU gumiabroncs címke jelöléseit értelmezni? ==
[[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-egyben.png|right|150px]]Az „EU gumiabroncs matrica rendelete” egy 2012 óta bevezetett jelölésrendszer, mely az abroncs 3 jellemzője (üzemanyag-hatékonyság, nedves tapadás, zajszint) alapján sorolja be az autogumikat. Fontos: mivel mindössze 3 jelölőről van szó, ezek nem helyettesítik a gumiabroncs teszteket, hiszen nem mindenre adnak választ.
== Lépések ==
# '''Az üzemanyag-hatékonyság[[Fájl:''' Ez a paraméter lényegében azt mutatja meg számunkra, hogy adott abroncs használatával hogyan alakul az autó fogyasztása. A skála AEu-tól Ggumiabroncs-ig terjed, ahol A jelenti a legzöldebb kategóriát (s egyben a legalacsonyabb fogyasztást), míg a G az üzemanyagmatrica-hatékonyság szempontjából legrosszabbat (a Djeloles-t személyautók esetében nem alkalmazzák). A két szélsőérték között a fogyasztásban megmutatkozó különbség 7,5 százalék, ami első hallásra nem tűnik soknak, de például havi 1000 kilométeres futásteljesítménnyel számolva a megtakarítás éves szinten mintegy 60 liter benzin, illetve ennek megfelelő pénzösszeg lehet.# '''Nedves tapadás:''' Ez a jelölő A-tól F-ig terjedő skálán ad visszajelzést az adott gumiabroncs nedves tapadásáról (a D értéket személygépkocsik esetében itt sem használják). Az A érték a legjobb, míg az F a legrosszabb, de hogy konkrétumokról beszéljünk, lássuk a két végérték közötti eltérést. Ha „A” kategóriás abroncsokkal ellátott, 80 km/h sebességgel haladó autóval teljes erővel fékezünk, akkor 18 méterrel rövidebb fékúton tudunk megállni, mintha ugyanezt az „F” kategóriás gumiabroncsokkal tennénkzajszint.# png|right|80px]]A EU gumiabroncs címke ezen paramétere '''a gördülési zajról ad felvilágosítást,''' lényegében tehát arra, hogy mennyire „hangos” a gumiabroncs. A jelölés egy hangszoró piktogramja, az alábbiak szerint:
#* Hangszóró egy hullámmal: Csendes (legalább 3 decibellel a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték alatt van.)
#* Hangszóró 2 hullámmal: Mérsékelt (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték és a 3 decibellel alatta lévő tartomány között).
#* Hangszóró 3 hullámmal: Zajos (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték felett).
# [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-uzemanyag-hatekonysag.png|80px|right]]'''Az üzemanyag-hatékonyság:''' Ez a paraméter lényegében azt mutatja meg számunkra, hogy adott abroncs használatával hogyan alakul az autó fogyasztása. A skála A-tól G-ig terjed, ahol A jelenti a legzöldebb kategóriát (s egyben a legalacsonyabb fogyasztást), míg a G az üzemanyag-hatékonyság szempontjából legrosszabbat (a D-t személyautók esetében nem alkalmazzák). A két szélsőérték között a fogyasztásban megmutatkozó különbség 7,5 százalék, ami első hallásra nem tűnik soknak, de például havi 1000 kilométeres futásteljesítménnyel számolva a megtakarítás éves szinten mintegy 60 liter benzin, illetve ennek megfelelő pénzösszeg lehet.
# [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-nedves-tapadas.png|right|80px]]'''Nedves tapadás:''' Ez a jelölő A-tól F-ig terjedő skálán ad visszajelzést az adott gumiabroncs nedves tapadásáról (a D értéket személygépkocsik esetében itt sem használják). Az A érték a legjobb, míg az F a legrosszabb, de hogy konkrétumokról beszéljünk, lássuk a két végérték közötti eltérést. Ha „A” kategóriás abroncsokkal ellátott, 80 km/h sebességgel haladó autóval teljes erővel fékezünk, akkor 18 méterrel rövidebb fékúton tudunk megállni, mintha ugyanezt az „F” kategóriás gumiabroncsokkal tennénk.
3 567
szerkesztés