A bicikli kerekeket műszakilag karbantartani szerkesztése

Innen: Hogyankell.hu

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell a biciklikerekeket műszakilag karbantartani? ==
 
== Hogyan kell a biciklikerekeket műszakilag karbantartani? ==
  
[[Fájl:Kerekpar.jpg|right|300px]]Amikor vége a télnek és eljön a tavasz, s vele a jó idő is, ripsz-ropsz elővesszük a tárolóból a hónapokig nem használt biciklinket. Viszont sokan elkövetik azt a hibát, hogy átvizsgálás és karbantartás nélkül nekiindulnak egy hosszasabb kerékpárútnak, ezzel pedig a balesetek kockázatát növelve, felelőtlenül járnak el. Nem csak időszakonként, hanem minden biciklizés előtt tanácsos átnézni, leellenőrizni a kerékpárunkat, akár szervizbe bevinni egy rutin átnézetésre. Sok részből áll össze egy bicikli: hajtás, kormány, kerekek, fékek, rugózás. Ezeknek fontos egyenként mindig átnézni az állapotát egy huzamosabban nem használt időszak után, és korrigáltatni, amennyiben nem helyesen működnek. A kerekek sínylik talán a legjobban meg a tartósabb használat nélküli időszakot, így pár hét után könnyen leengednek, s laposan használhatatlanná válnak. A karbantartást mi magunk is könnyedén elvégezhetjük, ezért érdemes elsajátítani minden alkatrész kezelését, javítását. Lássuk, hogyan kell a kerekeket karbantartani, műszakilag ellenőrizni és javítani.
+
[[Fájl:Kerekpar.jpg|right|300px]]Amikor vége a télnek és eljön a tavasz, s vele a jó idő is, ripsz-ropsz elővesszük a tárolóból a hónapokig nem használt biciklinket. Viszont sokan elkövetik azt a hibát, hogy átvizsgálás és karbantartás nélkül nekiindulnak egy hosszasabb kerékpárútnak, ezzel pedig a balesetek kockázatát növelve, felelőtlenül járnak el. Nem csak időszakonként, hanem minden biciklizés előtt tanácsos átnézni, leellenőrizni a kerékpárunkat, akár szervizbe bevinni egy rutin átnézetésre. Sok részből áll össze egy bicikli: hajtás, kormány, kerekek, fékek, rugózás. Ezeknek fontos egyenként mindig átnézni az állapotát egy huzamosabban nem használt időszak után, és korrigáltatni, amennyiben nem helyesen működnek. A kerekek sínylik talán a legjobban meg a tartósabb használat nélküli időszakot, így pár hét után könnyen leengednek, s laposan használhatatlanná válnak. A karbantartást mi magunk is könnyedén elvégezhetjük, ezért érdemes elsajátítani minden alkatrész kezelését, javítását. Lássuk, hogyan kell a '''kerekeket karbantartani, műszakilag ellenőrizni és javítani'''.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
29. sor: 29. sor:
  
 
#  '''A csapágy vizsgálata''': nagyon fontos megnéznünk, hogy a csapágyunk nem lóg vagy kotyog. Fogjuk meg a csapágy kiálló részét, és több irányba elforgatva ellenőrizzük végig, hogy nincs-e lógása. Amennyiben nincs, abban az esetben minden rendben van.  
 
#  '''A csapágy vizsgálata''': nagyon fontos megnéznünk, hogy a csapágyunk nem lóg vagy kotyog. Fogjuk meg a csapágy kiálló részét, és több irányba elforgatva ellenőrizzük végig, hogy nincs-e lógása. Amennyiben nincs, abban az esetben minden rendben van.  
#* Abban az esetben, ha a csapágy kotyog vagy lóg, szükségünk lesz egy darab 13-as méretű kónuszkulcsra, illetve egy 17-es méretű villáskulcsra.
+
#* Abban az esetben, ha a '''csapágy kotyog''' vagy '''lóg''', szükségünk lesz egy darab '''13-as méretű kónuszkulcsra''', illetve egy '''17-es méretű villáskulcsra'''.
 
#*[[Fájl:Konusz1.jpg|right|200px]]A 13-as kónuszkulcsot helyezzük rá a kónuszra (lásd az ábrán), és a 17-es villáskulccsal a kontraanyát lazítsuk meg.
 
#*[[Fájl:Konusz1.jpg|right|200px]]A 13-as kónuszkulcsot helyezzük rá a kónuszra (lásd az ábrán), és a 17-es villáskulccsal a kontraanyát lazítsuk meg.
 
#* Ezt követően a 17-es villáskulcsot átesszük a másik oldal kontraanyájára, azzal stabilizálva a hátsó tengelyt. A 13-as kónuszkulccsal finoman állítsunk a csapágyon addig, amíg a kotyogás meg nem szűnik.
 
#* Ezt követően a 17-es villáskulcsot átesszük a másik oldal kontraanyájára, azzal stabilizálva a hátsó tengelyt. A 13-as kónuszkulccsal finoman állítsunk a csapágyon addig, amíg a kotyogás meg nem szűnik.
66. sor: 66. sor:
  
 
* [http://bikemag.hu/tech/kerekpar-karbantartasi-alapismeretek A bicikli karbantartási alapismeretek.]
 
* [http://bikemag.hu/tech/kerekpar-karbantartasi-alapismeretek A bicikli karbantartási alapismeretek.]
 
[[Kategória:Autó-motor-járművek]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)