593
szerkesztés
Módosítások
→A guminyomás ellenőrzése
=== A guminyomás ellenőrzése ===
* Kétféleképpen tudjuk leellenőrizni a guminyomást a kerekekben, az egyik, hogy kézzel nyomjuk be a külső gumirészt és tapintással érezhetjük, hogy mennyire lapos. A másik és legjobb módszer pedig, hogy egy speciális nyomást is mutató bicikli pumpát biciklipumpát rákötjük a kerék szelepére , és az egyből mutatni fogja a gumiban lévő levegő mennyiségetlevegőmennyiséget. * Bármilyen (MTB, Országútiországúti, BMX, Városi városi vagy Trekkingtrekking) gumiról is legyen szó, a gumik és belsők élettartalma nagyban függ attól, hogy milyen nyomáson használjuk őket. * Legalapvetőbb szerviztudás, hogy minél keményebbre fújjuk a gumit, annál masszívabban fogja a talajt és jobbam megy az aszfalton - , mivel kisebb felület érintkezik a talajjalvele. * Az '''alacsony nyomás''' nagyobb tapadást biztosít, viszont több a hátránya, mivel kisebb nyomáson az élesebb tárgyak, padkák, kövek a gumit egészen a felniig benyomják és felütéses defektek csinálnak. Valamint az alacsony nyomáson használt gumi káros lehet a belső szelepkialakítására is: megcsúszhat a felnin és magával mozdítva a belsőt, elmozdíthatja a szelep tövét, ezzel javíthatatlan defektet okozva. Illetve Nehezíti még nehezíti a nagyobb ellenállás miatt a menet sebességetmenetsebességet, ráadásul, ha túl lapos a gumi , az balesetveszélyes , és a gumik, valamint a felnik élettartalmát is jelentősen csökkenti.
* Az optimális guminyomás a gumi szélességétől és a bringás testsúlyától, valamint stílusától is függ. Amennyiben valaki könnyebb vagy nehezebb a súlya, értelemszerűen fújhatja kicsit puhábbra vagy keményebbre a gumikat.
* A '''gumi vastagsága''' szerint: átlagban az '''országúti külsők (20-25mm)''' esetében '''7-8 bar''' az ideális, a '''trekking''' és '''túragumiknál (30-40mm) 5 bar''', míg a '''MTB gumiknál 2 collig 3-3,5 bar, 2 coll fölött 2,5-3 bar'''.