532
szerkesztés
Módosítások
nincs szerkesztési összefoglaló
#* A médium fajtája: online, offline, televízió, rádió, blog
#* Megjelenés helye: országos, helyi (ide írhatjuk a város, környék nevét is), nemzetközi stb.
# '''Gondold át, hogy várhatóan milyen témában küldesz ki sajtóközleményeket.''' Ha pl. a céged IT tanfolyamok oktatásával foglalkozik, érdemes összeszedned az informatikával, az oktatással és – esetlegesen – a gazdasággal foglalkozó újságírók listáját, ugyanakkor nagy valószínűséggel nem lesz szükség az építészeti vagy bulvár médiumok listájára, tehát ezzel ne nagyon vesződj. Vedd figyelembe, hogy ha például a mostani sajtóközlemény kimondottan csak szűkebb oktatási és IT-s médiumokat érint is, lehetséges, hogy a következő már más újságírókat is érdekelhet. Pl. ha kiadsz egy hírt arról, hogy milyen volt a vállalat működése 2012-ben, az már a gazdasági médiumokat is érdekelheti, míg mondjuk az, hogy egy híres szakembert „igazolt le” a cég, a karrierrel foglalkozó újságírók számára lehet fontos. Jobb erre is felkészülni, hogy ne kelljen a kiküldést elhalasztani (ezzel kockáztatva a hír aktualitását) amiatt, hogy nem áll rendelkezésedre a megfelelő sajtólista.
# '''Ha már tudod, hogy milyen területtel foglalkozó médiumokat/újságírókat szeretnél elérni, kezdd el összegyűjteni a kontaktokat.''' Első körben keress rá azokra a médiumokra, amiket te is ismersz, hogy az esetedben fontos témával foglalkoznak. Keresd meg a médium weboldalát vagy szükség esetén vedd meg pl. a magazint, és keresd meg az Impresszumot vagy a Kapcsolat oldalt. Itt többnyire megtalálod a számodra fontos adatokat.
# '''Érdemes rákeresned még több médiumra is.''' Ha pl. a Google keresőjébe beírod a témát, és mellé, hogy magazin, műsor, újság, blog stb., akkor könnyen rábukkanhatsz még több, témába vágó médiumba.