532
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
nincs szerkesztési összefoglaló
#* A médium fajtája: online, offline, televízió, rádió, blog
#* Megjelenés helye: országos, helyi (ide írhatjuk a város, környék nevét is), nemzetközi stb.
# '''Gondold át, hogy várhatóan milyen témában küldenéd küldesz ki várhatóan sajtóközleményeket.''' Ha pl. a céged IT tanfolyamok oktatásával foglalkozik, érdemes összeszedned az informatikával, az oktatással és – esetlegesen – a gazdasággal foglalkozó újságírók listáját, ugyanakkor nagy valószínűséggel nem lesz szükség az építészeti vagy bulvár médiumok listájára, tehát ezzel ne nagyon vesződj. Vedd figyelembe, hogy ha például mostani sajtóközlemény kimondottan csak szűkebb oktatási és IT-s médiumokat érint is, lehetséges, hogy a következő már más újságírókat is érdekelhet. Pl. ha kiadsz egy hírt arról, hogy milyen volt a vállalat működése 2012-ben, az már a gazdasági médiumokat is érdekelheti, míg mondjuk az, hogy egy híres szakembert „igazolt le” a cég, a karrierrel foglalkozó újságírók számára lehet fontos. Jobb erre is felkészülni, hogy ne kelljen a kiküldést elhalasztani (ezzel kockáztatva a hír aktualitását) amiatt, hogy nem áll rendelkezésedre a megfelelő sajtólista.
# '''Ha már tudod, hogy milyen területtel foglalkozó médiumokat/újságírókat szeretnél elérni, kezdd el összegyűjteni a kontaktokat.''' Első körben keress rá azokra a médiumokra, amiket te is ismersz, hogy az esetedben fontos témával foglalkoznak. Keresd meg a médium weboldalát vagy szükség esetén vedd meg pl. a magazint, és keresd meg az Impresszumot vagy a Kapcsolat oldalt. Itt többnyire megtalálod a számodra fontos adatokat.
# '''Érdemes rákeresned még több médiumra is.''' Ha pl. a Google keresőjébe beírod a témát, és mellé, hogy magazin, műsor, újság, blog stb., akkor könnyen rábukkanhatsz még több, témába vágó médiumba.