581
szerkesztés
Módosítások
→A guminyomás ellenőrzése
* Bármilyen (MTB, Országúti, BMX, Városi vagy Trekking) gumiról is legyen szó, a gumik és belsők élettartalma nagyban függ attól, hogy milyen nyomáson használjuk őket.
* Legalapvetőbb szerviztudás, hogy minél keményebbre fújjuk a gumit, annál masszívabban fogja a talajt és jobbam megy az aszfalton - mivel kisebb felület érintkezik a talajjal.
* Az ’’’alacsony nyomás’’’ '''alacsony nyomás''' nagyobb tapadást biztosít, viszont több a hátránya, mivel kisebb nyomáson az élesebb tárgyak, padkák, kövek a gumit egészen a felniig benyomják és "felütéses" defektek csinálnak. Valamint az alacsony nyomáson használt gumi káros lehet a belső szelepkialakítására is: megcsúszhat a felnin és magával mozdítva a belsőt, elmozdíthatja a szelep tövét, ezzel javíthatatlan defektet okozva. Illetve még nehezíti a nagyobb ellenállás miatt a menet sebességet, ráadásul, ha túl lapos a gumi az balesetveszélyes és a gumik, valamint a felnik élettartalmát is jelentősen csökkenti.
* Az optimális guminyomás a gumi szélességétől és a bringás testsúlyától, valamint stílusától is függ. Amennyiben valaki könnyebb vagy nehezebb a súlya, értelemszerűen fújhatja kicsit puhábbra vagy keményebbre a gumikat.
* A ’’’gumi vastagsága’’’ '''gumi vastagsága''' szerint: átlagban az ’’’országúti '''országúti külsők (20-25mm)’’’ ''' esetében ’’’7'''7-8 bar’’’ bar''' az ideális, a ’’’trekking’’’ '''trekking''' és ’’’túragumiknál '''túragumiknál (30-40mm) 5 bar’’’bar''', míg a ’’’MTB '''MTB gumiknál 2 collig 3-3,5 bar’’’bar,’’’ 2 coll fölött 2,5-3 bar’’’bar'''.
=== A kerék ki- és beszerelése ===