Csökkenteni a tranzakciós adót

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen Mező (vitalap | szerkesztései) 2014. február 5., 21:26-kor történt szerkesztése után volt. (A ranzakciós illeték csökkentése)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Hogyan kell csökkenteni a tranzakciós adót?

Minden kis és közép vállalkozást, valamint nagyvállalatot érint a tranzakciós adó bevezetett költsége. A 2013-as évben beiktatásra került tranzakciós adót a vállalkozások nagy hányada megérezte, ezért fontos kérdés lett ezen adó lehetséges legális enyhítése a cégeknél. Ahhoz, hogy minél kevesebb kiadása és költsége legyen egy vállalkozásnak, fontos minden pénzügyi kalkulációba beépíteni a spórolási lehetőségeket. Itt megtudhatjuk, hogyan számoljuk ki a tranzakciós adót:[1]. Az alábbi pontokban pedig segítséget nyújtunk a tranzakciós adó mérséklésére, hogy a költséghatékonyságunkat fokozhassuk.

Lépések

  1. Ne nyissunk külföldön bankszámlát: számos kis és középvállalkozás tervbe vette, hogy a meglévő számláikat külföldre viszik és onnan utalnak majd, viszont a szakértők ettől óva intenek - ez legfeljebb a nagy multiknak lehet reális opció. A külföldi számlától függetlenül is mindenképpen lesz hazai utalásunk, így nem tudjuk megúszni annak az adóját. Amennyiben külföldi számlát nyitunk, le kellene mondanunk egyes hazai kölcsönökről: pl. folyószámlahitel és egyéb hiteltermékekről. Ezenkívül a nemzetközi tranzakciók összege még mindig drágább megoldás lenne, mint az itthoni tranzakciós adóval terhelt belföldi átutalásoké. Jelentős megtakarítást a külföldi számlavezetéssel, csak az exportáló kkv-k (kis-és középvállalkozások) érhetnek el.
  2. Vonjuk össze az átutalásokat: nagyobb pénzek utalásánál érdemes összevonni az összegeket, mivel ugyan annyi rájuk a tranzakciós illeték. Például ha 3 milliót utalunk, arra ugyan úgy 6000 Ft az illeték, mint ha 6 milliót utalunk, amihez hozzátevődik a banki költség, ami a bankszámlától függően 0,1-0,4 % között van. Tehát ha összevonjuk a tranzakcióra szánt összegeket, és azt egyszer vagy kétszer vesszük csak ki, megspórolhatunk számos költségeket.
  3. Tartsuk szem előtt a minimumdíjakat: amikor kis összegeket utalunk (pl. járulék), érdemes odafigyelni a rájuk, mivel van, hogy olyan alacsony összegeket utalunk, hogy egy ún. minimumdíjat fizetünk meg. A különböző bankoknál más-más minimumdíjakat vonnak az utalások során. Ahányszor utalunk, ezt a minimumdíjat a tranzakciós illetékkel mindig megfizetjük, ezért érdemes megnézni melyik banknál mennyi ez a minimumdíj, és akár aszerint választani bankot.
  4. Utalás helyett készpénzfizetést alkalmazzunk: a legtöbb készpénzbevételünknél próbáljuk meg a számlánkat készpénz formájában kiegyenlíteni.
  5. Alkalmazkodj a partnereid bankjához: figyeljük meg, hogy a partnereink melyik banknál vannak, és törekedjünk mi is ahhoz a bankhoz menni, amelyiknél a legtöbb ügyfelünk van. Ha egy-két ügyfelünk egy adott banknál intézi a pénzügyeit, érdemes annál a banknál számlát nyitnunk és a bevételeink egy részét oda csoportosítani, mivel a bankon belüli utalás mindig olcsóbb, a bankon kívüli. Érdemes a munkavállalókat is a cégünk bankjához igazítani, mert rájuk is ez vonatkozik, vagyis a bankon belüli utalás olcsóbb a számunkra.
  6. Folyamatosan kövessük figyelemmel a bankok kedvezményeit: ajánlatos folyamatosan követni a különböző bankok akciót, és azok szerint, akár váltani bankot. Időszakonként költséghatékony lehet a számunkra egy bankváltás, mivel évről-évre új céges számlacsomagokkal és kedvezőbb feltételekkel rukkolnak elő a bankintézetek, amik optimálisabbak lehetnek az eddigieknél.


Tippek

  • Konzultáljunk pénzügyi tanácsadóval, hogy segítsen a költségek csökkentésében.


Amire szükséged lehet

  • Pénzügyi tanácsadó


Figyelmeztetések

Kapcsolódó videók

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Mező