Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Cikkek:Mit érdemes tudni a YouTube hirdetésekről

A lap korábbi változatát látod, amilyen ALH Consulting Kft. (vitalap | szerkesztései) 2021. november 23., 16:28-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „ =='''Mit érdemes tudni a YouTube hirdetésekről?'''== Manapság az online marketing elképzelhetetlen hirdetések nélkül. Míg a Facebook, illetve a Google álta…”)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)


Mit érdemes tudni a YouTube hirdetésekről?

Manapság az online marketing elképzelhetetlen hirdetések nélkül. Míg a Facebook, illetve a Google által használt hirdetési felületek sokak által ismertek, addig vannak olyan platformok, amelyek még számos kiaknázatlan lehetőséget rejtegetnek. Ezek közé tartozik a YouTube, a világ legnagyobb videómegosztó oldala.

A YouTube hirdetések számtalan olyan előnyt rejtegetnek, amelyek segíthetnek a terméked vagy szolgáltatásod népszerűsítésében, a vásárlások, megrendelések számának növelésében.

De vajon melyek a legnépszerűbb hirdetési fajták, és mit kell tudni ezekről? Összeszedtük a legfontosabb infókat!

Átugorható hirdetések

Az egyik leggyakoribb típus az átugorható hirdetés. Nevét értelemszerűen onnan kapta, hogy a felhasználó 5 másodpercig “köteles” nézni a videós hirdetést, majd ezt követően kikapcsolhatja, ha nem érdekes számára.

Ezek a hirdetések legalább 12 másodpercig, legfeljebb 6 percig tartó reklámok. Ha a felhasználó idő előtt kikapcsolja, akkor a hirdetőnek nem kell fizetnie a megjelenésért. Akkor viszont már igen, ha a látogató megnézi a hirdetést, vagy a végén felugró CTA (call-to-action) gombra kattint.

Tehát alapvetően elmondhatjuk, hogy a hirdetések hasonlítanak a Google hirdetések működési elvéhez.

Átugorhatatlan hirdetések

Természetesen nem csak átugorható, de átugorhatatlan hirdetésekkel is elérhetjük potenciális vásárlóinkat a YouTube felületén keresztül. Ezek lényege, hogy a vásárló köteles végignézni a hirdetést, ha meg szeretné tekinteni az adott videót. Mivel ezeknek más a célja, itt maximum 15 másodperces hosszal lehet számolni.

Bár bizonyos helyzetekben (például amikor a lehető legnagyobb elérést szeretnénk), hasznosak lehetnek az efféle reklámok, amennyiben nincs egy biztos célközönségünk, nagy eséllyel csak időt és pénzt pazarolunk.

Discovery hirdetések

Bár a Discovery reklámok egy kicsit talán kevésbé szembetűnőek, nem szabad elfeledkeznünk róluk. Ezek a YouTube kezdőlapján, a keresési eredmények legtetején vagy a videó mellett, a javasolt videók alatt találhatóak meg.

Az ilyen típusnak nagy előnye, hogy szintén csak valamilyen interakció (kattintás) után kell fizetni a hirdetőnek, külön a megjelenésért nem. Hátrány azonban, hogy ezek maximum egy képet, illetve néhány sor szöveget tartalmaznak, így nehéz igazán látványos és figyelemfelkeltő reklámot létrehozni.

Összességében elmondhatjuk, hogy a YouTube hirdetéseknek számos előnye van, amelyeket érdemes lehet kihasználni a vállalkozásoknak. Azonban nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy nem mindenfajta vállalkozás számára alkalmas az összes platform! Ha szeretnéd megtudni, hogy vajon neked érdemes-e belevágnod, előtte kérd ki a szakértők véleményét!