Cikkek:Mit érdemes tudni a YouTube hirdetésekről
Innen: Hogyankell.hu
Mit érdemes tudni a YouTube hirdetésekről?
Manapság az online marketing elképzelhetetlen hirdetések nélkül. Míg a Facebook, illetve a Google által használt hirdetési felületek sokak által ismertek, addig vannak olyan platformok, amelyek még számos kiaknázatlan lehetőséget rejtegetnek. Ezek közé tartozik a YouTube, a világ legnagyobb videómegosztó oldala.
A YouTube hirdetések számtalan olyan előnyt rejtegetnek, amelyek segíthetnek a terméked vagy szolgáltatásod népszerűsítésében, a vásárlások, megrendelések számának növelésében.
De vajon melyek a legnépszerűbb hirdetési fajták, és mit kell tudni ezekről? Összeszedtük a legfontosabb infókat!
Átugorható hirdetések
Az egyik leggyakoribb típus az átugorható hirdetés. Nevét értelemszerűen onnan kapta, hogy a felhasználó 5 másodpercig “köteles” nézni a videós hirdetést, majd ezt követően kikapcsolhatja, ha nem érdekes számára.
Ezek a hirdetések legalább 12 másodpercig, legfeljebb 6 percig tartó reklámok. Ha a felhasználó idő előtt kikapcsolja, akkor a hirdetőnek nem kell fizetnie a megjelenésért. Akkor viszont már igen, ha a látogató megnézi a hirdetést, vagy a végén felugró CTA (call-to-action) gombra kattint.
Tehát alapvetően elmondhatjuk, hogy a hirdetések hasonlítanak a Google hirdetések működési elvéhez.
Átugorhatatlan hirdetések
Természetesen nem csak átugorható, de átugorhatatlan hirdetésekkel is elérhetjük potenciális vásárlóinkat a YouTube felületén keresztül. Ezek lényege, hogy a vásárló köteles végignézni a hirdetést, ha meg szeretné tekinteni az adott videót. Mivel ezeknek más a célja, itt maximum 15 másodperces hosszal lehet számolni.
Bár bizonyos helyzetekben (például amikor a lehető legnagyobb elérést szeretnénk), hasznosak lehetnek az efféle reklámok, amennyiben nincs egy biztos célközönségünk, nagy eséllyel csak időt és pénzt pazarolunk.
Discovery hirdetések
Bár a Discovery reklámok egy kicsit talán kevésbé szembetűnőek, nem szabad elfeledkeznünk róluk. Ezek a YouTube kezdőlapján, a keresési eredmények legtetején vagy a videó mellett, a javasolt videók alatt találhatóak meg.
Az ilyen típusnak nagy előnye, hogy szintén csak valamilyen interakció (kattintás) után kell fizetni a hirdetőnek, külön a megjelenésért nem. Hátrány azonban, hogy ezek maximum egy képet, illetve néhány sor szöveget tartalmaznak, így nehéz igazán látványos és figyelemfelkeltő reklámot létrehozni.
Összességében elmondhatjuk, hogy a YouTube hirdetéseknek számos előnye van, amelyeket érdemes lehet kihasználni a vállalkozásoknak. Azonban nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy nem mindenfajta vállalkozás számára alkalmas az összes platform! Ha szeretnéd megtudni, hogy vajon neked érdemes-e belevágnod, előtte kérd ki a szakértők véleményét!