„Bebikázni az autót” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Hogyan kell bebikázni az autót?: dízel)
(Lépések)
16. sor: 16. sor:
 
# '''Távolítsd el a negatív bikakábelt!''' Először a korábban is működő autó akkumulátorának negatív sarujáról, majd a bebikázott autó negatív pólusáról csíptesd le a bikakábelt.
 
# '''Távolítsd el a negatív bikakábelt!''' Először a korábban is működő autó akkumulátorának negatív sarujáról, majd a bebikázott autó negatív pólusáról csíptesd le a bikakábelt.
 
# '''Távolítsd el a pozitív bikakábelt!''' Először a korábban is működő autó akkumulátorának pozitív sarujáról, majd a bebikázott autó pozitív pólusáról csíptesd le a bikakábelt.
 
# '''Távolítsd el a pozitív bikakábelt!''' Először a korábban is működő autó akkumulátorának pozitív sarujáról, majd a bebikázott autó pozitív pólusáról csíptesd le a bikakábelt.
# '''Hagyd járni a bebikázott autót!''' Ahhoz, hogy az akkumulátor ismét feltöltődjön, legalább negyed óráig hagyd járatni az autót, vagy menj vele pár kört. Ez alatt az idő alatt – ha az akkumulátor nem adta meg magát – kellőképpen feltöltődik annyira, hogy akár másnak is elindul.
+
# '''Hagyd járni a bebikázott autót!''' Ahhoz, hogy az akkumulátor ismét feltöltődjön, legalább negyed óráig hagyd járatni az autót, vagy menj vele pár kört. Ez alatt az idő alatt – ha az akkumulátor nem adta meg magát – kellőképpen feltöltődik annyira, hogy akár másnap is elindul.
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==

A lap 2011. november 16., 16:52-kori változata

Hogyan kell bebikázni az autót?

Inditokabel-bikakabel-hogyan-kell-bebikazni-az-autot.jpg

Lemerült az akkumulátor, nem indul az autó? Ha rendelkezel megfelelő indítókábellel (bikakábellel) és van egy segítőkész autós, akkor néhány perc alatt ismét életet lehelhetsz az autódba.

Dízeles autóval vagy ne próbálkozz, vagy ha merész vagy, akkor csak igen komoly kábellel. A benzines autókhoz készült kábelek nem megfelelőek: rosszabb esetben eléghetnek, jobb esetben csak nem történik semmi.

Lépések

  1. Állítsd közel egymáshoz a két autót! A bikakábelek ugyan hosszúak, de célszerű úgy leparkolni a lemerült akkumulátorral rendelkező autó mellett, hogy a két akkumulátor minél közelebb essen egymáshoz, így nem okoz gondot a bikakábellel történő összekötés.
  2. Kapcsold le a gyújtást mindkét autón!
  3. Kapcsolj le minden elektromos berendezést mindkét autón! Még ha éppen a kedvenc számod meg a rádióban, akkor is érdemes lekapcsolni, minél több elektromos berendezés van bekapcsolva, annál nehezebben megy az autó bebikázása.
  4. Először kösd össze az akkumulátorok pozitív pólusait (jelölése +)! A bikakábel csíptetőjével elsőként a lemerült, majd utána a másik autó akkumulátorának pozitív sarujára csíptesd rá a kábelt.
  5. Ez után először a működőképes akkumulátor negatív sarkára kösd rá a másik kábel egyik végét, majd a kábel másik végét csíptesd a lemerült autó motorblokkjának egy fémes részéhez. Elképzelhető, hogy ekkor némi elektromos szikra jelentkezik, de ez – ha mindent a leírtaknak megfelelően csináltál – teljesen normális. Éppen ezért ezzel a kábelvéggel óvatosan hadonásszunk, mert ha az autó fémes karosszériájához érünk vele, ott bizony megégethetjük vele a fényezést. A kábeleket rendezzük úgy, hogy ne akadhasson be a motor mozgó alkatrészeibe (ékszíj, hűtőventillátor).
  6. Indítsd be az autót! A jó akkumulátorral rendelkező autót indítsd el, majd várj egy percet. Ilyenkor a lemerült akkumulátorral rendelkező autó aksija elkezd töltődni.
  7. Indítsd le a lemerült autót! Rövid várakozás után indítsd el az autót, ha mindent jól csináltál, akkor az autó elindul. Ha nem jársz sikerrel, akkor ismét várj egy percet, majd próbáld újra.
  8. Távolítsd el a negatív bikakábelt! Először a korábban is működő autó akkumulátorának negatív sarujáról, majd a bebikázott autó negatív pólusáról csíptesd le a bikakábelt.
  9. Távolítsd el a pozitív bikakábelt! Először a korábban is működő autó akkumulátorának pozitív sarujáról, majd a bebikázott autó pozitív pólusáról csíptesd le a bikakábelt.
  10. Hagyd járni a bebikázott autót! Ahhoz, hogy az akkumulátor ismét feltöltődjön, legalább negyed óráig hagyd járatni az autót, vagy menj vele pár kört. Ez alatt az idő alatt – ha az akkumulátor nem adta meg magát – kellőképpen feltöltődik annyira, hogy akár másnap is elindul.

Tippek

  • Ha nagyon nehezen sikerül bebikázni az autót, akkor n 5-10 percig ne vedd le a bikakábelt. A töltés sebességét gyorsíthatod, ha a töltésre használt autóban eközben a fordulatszámot kis gázadással 3000-en tartod.
  • A bikázás sikeressége a jó kábelen kívül a megfelelő összekapcsolásban rejlik, érdemes a sarukat kicsit megcsiszolni, hogy minél kisebb legyen az ellenállás.


Amire szükséged lehet

  • Indítókábelek, mindkét kábel végén az akkumulátorsaruk megfogására alkalmas csipesszel (köznyelven bikakábel).
  • Plusz egy autó
  • Némi elektromos ismeret


Figyelmeztetések

  • A bikakábel egy speciális kábel, nem érdemes házilag összetákolt „vékony” kábellel próbálkozni, mert sikertelen lesz a bikázás.
  • Nagyon figyelj a megfelelő pólusok összekötésére, a kábelek, illetve a pólusok felcserélésével könnyen kárt tehetsz az autó elektronikus berendezéseiben.

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hogyankell, Kiscsillag