„Métázni” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell métázni? == right|250pxA régi várháborúk emlékét őrző méta kiváló program lehet egy igazi mozgásra vágyó csapat energ…”) |
(→Figyelmeztetések) |
||
39. sor: | 39. sor: | ||
*Az ütés érvénytelen, ha a labda a pályán kívül ér földet (kivéve, ha egy elkapó játékos ejtette ki). | *Az ütés érvénytelen, ha a labda a pályán kívül ér földet (kivéve, ha egy elkapó játékos ejtette ki). | ||
*A csapatok azonnal helyet cserélnek: | *A csapatok azonnal helyet cserélnek: | ||
− | **ha valamelyik elkapó megfogja a labdát, és még visszaérkezése előtt | + | **ha valamelyik elkapó megfogja a labdát, és még visszaérkezése előtt eltalálja a soron lévő ütőt |
**ha a fogók egyike még röptében elkapja az elütött labdát | **ha a fogók egyike még röptében elkapja az elütött labdát | ||
− | |||
== Kapcsolódó videók == | == Kapcsolódó videók == |
A lap 2014. szeptember 1., 20:09-kori változata
Hogyan kell métázni?
A régi várháborúk emlékét őrző méta kiváló program lehet egy igazi mozgásra vágyó csapat energiájának lekötésére. A tíz-tizenöt főből álló, méta ütővel felszerelkezett csapat minden tagjára szükség van, de egyénileg is megtalálhatja mindenki a szerepét ebben a sportban. Érdemes megtanulnod ezt a játékot, hogy egy igazán izgalmas meccset játszhass barátaiddal, vagy leköthess egy csapat fiatalt.
Lépések
- Szerezz be egy méta ütőt, és labdát.
- Állíts össze két legalább 11, legfeljebb 15 fős csapatot.
- Jelöld ki a méta pályát a rajzon látható módon. Fontos, hogy legyenek benne kőből, vagy fából kirakott pontok, melyek a várat jelképezik.
- A két csapat közül sorsold ki, hogy ki kezdi az ütést.
- Az ütők csapatának egyik tagjai elhelyezkedik a métavonal közepén, vele szemben áll a feldobó.
- A dobó csapat többi tagja elhelyezkedik a pályán. A cél, hogy az elütött labdát minél hamarabb összeszedjék, és visszajuttassák a feldobóhoz.
- Az ütő játékos a labda elütése után választhat:
- ha jól sikerült az ütés kifut a pályára, és a várak mentén végigfutja a pályát, visszaérkezve a méta vonalhoz
- ha nem jól sikerült az ütés, várhat a következő lehetőségre, de helyét és ütőjét át kell adnia a soron következő csapattársának
- ha a feldobott labdát nem találja el, még két dobást kérhet, aztán mindenképpen át kell adnia a helyét
- Az elütött labdát a dobó csapat tagjai visszajuttatják a feldobóhoz, aki a métavonalra helyezve a labdát „ÁLLJ”-t kiállt. Ekkor ellenőrizned kell, hogy az ütő játékosok közül ki az, aki nem a várban állt, mert az a játékos börtönbe kerül.
- Az ütő csapat addig folytatja az ütést, amíg el nem fogytak a játékosai, vagy amíg le nem telt az előre meghatározott hosszúságú első félidő. A második félidőben a csapatok szerepet cserélnek.
- A több pontot elérő csapat nyeri a játékot. Az ütők a körök megtételével, az elkapók a labda megszerzésével érhetnek el pontot.
Tippek
- A börtönbe került játékost csapattársuk akkor tudja kiszabadítani, ha az ütőnek saját ütésének körében a sikerül a pályát teljesen körbefutnia, és visszaérnie a métavonalhoz.
- Futni bármikor lehet, de nem mindig érdemes. Ha látod, hogy a labda nem ment túl messzire, érdemes a várban kivárni a következő ütést, hogy több időd legyen eljutni a következő pontig.
- A pálya körvonalát megjelölheted krétával, madzaggal vagy egyéb jól látható anyaggal.
Amire szükséged lehet
- Métaütő, labda
- 22-30 lelkes résztvevő
- Kréta, madzag
- Nagy, lehetőleg füves terület
Figyelmeztetések
- Az ütés érvénytelen, ha a labda a pályán kívül ér földet (kivéve, ha egy elkapó játékos ejtette ki).
- A csapatok azonnal helyet cserélnek:
- ha valamelyik elkapó megfogja a labdát, és még visszaérkezése előtt eltalálja a soron lévő ütőt
- ha a fogók egyike még röptében elkapja az elütött labdát
Kapcsolódó videók