Az EU gumiabroncs matrica jelöléseit értelmezni szerkesztése
Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.
A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat | A te változatod | ||
1. sor: | 1. sor: | ||
== Hogyan kell az EU gumiabroncs címke jelöléseit értelmezni? == | == Hogyan kell az EU gumiabroncs címke jelöléseit értelmezni? == | ||
− | [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles- | + | [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-zajszint.png|right|300px]]Az „EU gumiabroncs matrica rendelete” egy 2012 óta bevezetett jelölésrendszer, mely az abroncs 3 jellemzője (üzemanyag-hatékonyság, nedves tapadás, zajszint) alapján sorolja be az autogumikat. Fontos: mivel mindössze 3 jelölőről van szó, ezek nem helyettesítik a gumiabroncs teszteket, hiszen nem mindenre adnak választ. |
== Lépések == | == Lépések == | ||
− | # [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles- | + | # [[Fájl:Eu-gumiabroncs-matrica-jeloles-nedves-tapadas.png|right|200px]]'''Nedves tapadás:''' Ez a jelölő A-tól F-ig terjedő skálán ad visszajelzést az adott gumiabroncs nedves tapadásáról (a D értéket személygépkocsik esetében itt sem használják). Az A érték a legjobb, míg az F a legrosszabb, de hogy konkrétumokról beszéljünk, lássuk a két végérték közötti eltérést. Ha „A” kategóriás abroncsokkal ellátott, 80 km/h sebességgel haladó autóval teljes erővel fékezünk, akkor 18 méterrel rövidebb fékúton tudunk megállni, mintha ugyanezt az „F” kategóriás gumiabroncsokkal tennénk. |
+ | # '''Az üzemanyag-hatékonyság:''' Ez a paraméter lényegében azt mutatja meg számunkra, hogy adott abroncs használatával hogyan alakul az autó fogyasztása. A skála A-tól G-ig terjed, ahol A jelenti a legzöldebb kategóriát (s egyben a legalacsonyabb fogyasztást), míg a G az üzemanyag-hatékonyság szempontjából legrosszabbat (a D-t személyautók esetében nem alkalmazzák). A két szélsőérték között a fogyasztásban megmutatkozó különbség 7,5 százalék, ami első hallásra nem tűnik soknak, de például havi 1000 kilométeres futásteljesítménnyel számolva a megtakarítás éves szinten mintegy 60 liter benzin, illetve ennek megfelelő pénzösszeg lehet. | ||
+ | |||
+ | # A EU gumiabroncs címke ezen paramétere '''a gördülési zajról ad felvilágosítást,''' lényegében tehát arra, hogy mennyire „hangos” a gumiabroncs. A jelölés egy hangszoró piktogramja, az alábbiak szerint: | ||
#* Hangszóró egy hullámmal: Csendes (legalább 3 decibellel a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték alatt van.) | #* Hangszóró egy hullámmal: Csendes (legalább 3 decibellel a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték alatt van.) | ||
#* Hangszóró 2 hullámmal: Mérsékelt (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték és a 3 decibellel alatta lévő tartomány között). | #* Hangszóró 2 hullámmal: Mérsékelt (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték és a 3 decibellel alatta lévő tartomány között). | ||
#* Hangszóró 3 hullámmal: Zajos (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték felett). | #* Hangszóró 3 hullámmal: Zajos (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték felett). | ||
− | |||
− | |||
37. sor: | 38. sor: | ||
* [https://automax.hu/autogumi-hirek/eu-matrica-mit-jelentenek-az-ertekelesek-hogyan-kell-az-eu-gumiabroncs-matrica-jeloleseit-ertelmezni/77 EU matrica, mit jelentenek az értékelések?] | * [https://automax.hu/autogumi-hirek/eu-matrica-mit-jelentenek-az-ertekelesek-hogyan-kell-az-eu-gumiabroncs-matrica-jeloleseit-ertelmezni/77 EU matrica, mit jelentenek az értékelések?] | ||
* [https://automax.hu/autogumi-hirek/mit-jelentenek-az-eu-gumiabroncs-matrica-jelolesei/58 Mit jelentenek az EU gumiabroncs matrica jelölései?] | * [https://automax.hu/autogumi-hirek/mit-jelentenek-az-eu-gumiabroncs-matrica-jelolesei/58 Mit jelentenek az EU gumiabroncs matrica jelölései?] | ||
− | |||
− |