Több látogatót irányítani a weboldalra

Innen: Hogyankell.hu

[szerkesztés] Hogyan kell több látogatót irányítani a weboldalra?

A webes megjelenés mozgatórugója a látogató, aki felkeresi a honlapot. Nélküle a weboldal olyan mint a papírgyűjtésen a szórólap. Ha valaki véletlenül megtalálja és még érdekli is mi van benne az óriási szerencse!

A látogatók weboldalra irányításának több módszere is létezik, a leghatásosabbak akkor lesznek, ha többet is használsz belőlük. Az ajánlott sorrend a következő:


[szerkesztés] Lépések

  1. Keresőoptimalizálás: A leginkább kifizetődő látogatószerzési módszer a keresőoptimalizálás vagy más néven SEO. A módszerek felsorolása, és az összefüggések leírása több cikket is magába foglalna, így ezt csak említés szintjén teszem meg. A SEO-ban az a jó, hogy ha megcsináljuk, és jól csináljuk azt, a látogatók automatikusan fognak érkezni a keresőkből.
  2. Közösségi oldalak: Nem csak a Facebook-ra gondolok, vannak egyéb csatornák is, mint például a Twitter, Pinterest, LinkedIn stb. Válaszd bármelyiket is, fontos hogy rendszeres, de nem túlzott mértékű kommunikációval fogsz csak eredményeket elérni. Építs a weboldalad témakörét érdeklő közösséget, akinek időnként megmutatod a weboldal írásait.
  3. Linképítés: Ez a keresőoptimalizáláshoz is kapcsolódhat, hiszen a link-hálózat nagyságát és minőségét a Google is felhasználja a találati lista összeállításakor, ugyanakkor önmagában is egy látogatószerző csatorna lehet.
  4. Minőségi tartalom: Ha minőségi, érdekes vagy hasznos tartalmakat készítünk a látogatóink maguktól is meg fogják azt osztani a közösségi hálózatokon, elküldik ismerőseinek, illetve jobb helyezéseket fog adni a Google is ha látja hogy az emberek kedvelik a tartalmaid.



[szerkesztés] Tippek

Ezek voltak a fő módszerek, de léteznek apróbb trükkök százai, amiket kihasználva szintén komoly forgalomra tehetünk szert.

  • Forgalomcserélő rendszerek: Ilyenek is léteznek, itt pénzért vagy weboldalak megtekintéséért cserébe látogatókat szerezhetsz. A módszert nem igazán ajánlom ha kereső-optimalizálni is szeretnél, mivel nagy valószínűséggel a Google nem nézi jó szemmel ezeket a rendszereket.
  • E-mail aláírás: Egyszerű de nagyszerű trükk, ha az e-mail aláírásunk kiegészítjük egy kattintható hivatkozással. A napi levelezések alkalmával ezek a linkek rengeteg helyre eljuthatnak.
  • Hirdetés: A fizetett hirdetések szintén hozhatnak stabil forgalmat, azonban ez a pénztárcánk függvényében használandó módszer,


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • weboldal
  • Google Analytics
  • Facebook oldal, vagy csoport
  • folyamatos tanulási készség


[szerkesztés] Figyelmeztetések

A keresőoptimalizálás és a Facebook marketing is óriási szakterület aminek szabályai egyik napról a másikra megváltozhatnak. Ha folyamatosan ügyelsz arra, hogy minőségi tartalmakat gyártasz, és megbízható vagy, nem lesz különösebb problémád, de ha csalsz az algoritmusok gyorsan lefülelnek.


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hogyankell, ITZen