[[Fájl:korforgalom.jpg]] A körforgalmat azért találták ki, mert biztonságosabbá és gyorsabbá is teszi a közlekedést. Ugyanakkor sokan nem igazán tudják, hogyan használják. Az alábbiakban az egy- és a többsávos körforgalom használatát is bemutatjuk.
== Lépések ==
# '''A körforgalomba belépéskor elsőbbséget kell adnunk annak, aki már a körforgalmon belül tartózkodik. ''' Vagyis ne hajtsunk be elé, hogy ő csak satufékkel tudjon megállni – vagy úgy sem…# '''A körforgalomba belépéskor nem kötelező indexelnünk, kilépéskor azonban igen!'''# '''Ha több sávos a körforgalom, akkor:'''
#* Ha az első kijáraton akarunk kimenni (vagyis a képet nézve úgy haladnánk, mint a zöld autó), akkor a körforgalom szélső sávjába soroljunk be.
#* Ha nem akarunk az első kijáraton kimenni (vagyis a képet nézve úgy haladnánk, mint a sárga vagy a kék vagy a sárga autó), akkor a belső sávba soroljunk be. Ha ki akarunk menni a körforgalomból, előtte indexeljünk, soroljunk be a külső sávba, majd az irányjelzőt használva távozzunk a körforgalomból. Láthatjuk, hogy a kék autó ott akar kimenni, ahol a piros autó is (hiszen a külső sávba kanyarodik be, vagyis az első kijáraton át ki akar menni). Az ütközést azért könnyű elkerülni, mert ha már benn van a körforgalomban a kék autó, akkor a pirosnak várnia kell, elsőbbséget kell neki adnia. Ha pedig még nincs bent, akkor simán fordulhat jobbra. Ha azonban a következő ábrát nézzük meg, akkor láthatjuk, hogy a zöld és a sárga autó is szabálytalanul közlekedik, a vége pedig nem más, mint koccanás. A sárga autó nem megy ki a külső sávba, mielőtt elhagyná a körforgalmat, hanem a belsőből fordul ki. A zöld autó ott hibázik, hogy ha a külső sávba hajt be, akkor az első kijáratnál el kellett volna hagynia a körforgalmat. [[Fájl:korforgalom-rossz.jpg]]
== Tippek ==
* Amikor bent vagyunk a körforgalomban, nem kell befele (balra) indexelnünk!