1 859
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
→Lépések
#'''Növelni szeretném a CTR-t, azaz az átkattintások arányát!''' Ahhoz, hogy az érdeklődők valóban rá is kattintsanak hirdetésünkre, – amely aztán elvezeti őket a honlapunkra – először is az kell, hogy hirdetésünk valóban megjelenjen a felhasználó keresésére, és ha már megjelent, akkor pedig legyen elég figyelemfelkeltő, hogy az adott termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődő felhasználó „ráharapjon”. Ehhez a következőket kell tennünk:
#*'''Az adott termék vagy szolgáltatás szempontjából a valóban releváns [[Kulcsszólistát_összeállítani_Google_AdWords_kampányhoz | kulcsszavakat gyűjtsük össze]]!'''
#*Variáljuk a releváns kulcsszavak egyezési típusait!Az általános kulcsszavak helyett célszerűbb a kifejezésegyezés („olcsó konyhabútor”) és a pontos egyezés ([konyhabútor]) típusokat alkalmazni.
#*A rosszul teljesítő kulcsszavakat szüneteltessük vagy töröljük a listából!
#*Kizáró kulcsszavakkal küszöböljük ki a nem kívánt megjelenítéseket! Például ha nem forgalmazunk használt egyetemi könyvet, azonban másfajta használt könyveket igen, akkor vegyük fel a listába az –egyetemi kizáró kulcsszót.
#*A rosszul teljesítő hirdetések szövegeit írjuk át és tegyük őket ösztönzőbbé (''Vásárolja meg olcsóbban!, Regisztráljon most a kedvezményekért!'')!
#*A hirdetések láthatósága érdekében használjunk kulcsszavakat a hirdetés címében és szövegében! Ezek a kulcsszavak megfelelő felhasználói keresés esetében félkövér betűtípusban fognak megjelenni, így könnyebben rájuk irányul a felhasználó figyelme.
#'''Gyarapítani szeretném a forgalmat!''' Hirdetéseinkkel az is lehet a célunk, hogy egyszerűen csak a honlapunkra érkezők számát gyarapítsuk, azaz növeljük webhelyünk forgalmát. Természetesen ebben az esetben is a releváns kulcsszavakkal és az [[Google_AdWords_kampányhoz_hirdetési_szöveget_írni | imponáló hirdetésszövegekkel]] érhetjük el ezt az eredményt, de további praktikákat is bevethetünk:
#'''Javítani szeretném a megtérülést!''' Ha kampányunkkal a bevételt, a profitot szeretnénk növelni, akkor a beruházás megtérülését, azaz a ROI-t kell szem előtt tartanunk. A [[Megtérülést_számolni | ROI kiszámításával]] láthatjuk, hogy hirdetési költségeinkhez képest mennyi volt a hirdetésekből származó nyereségünk (pl.: online vásárlások értéke). Ahhoz tehát, hogy ezt a mutatót optimalizálni tudjuk, a konverziókkal kapcsolatos adatokat kell mérnünk, nem pedig az átkattintási arányt vagy hasonló mérési mutatókat. Magasabb minőségi mutató elérésével csökkenthetjük a költségeinket, tehát máris kedvezőbb értéket fog mutatni számunkra a ROI. Magasabb minőségi mutatót pedig jól teljesítő kulcsszavakkal és hirdetésekkel, valamint megfelelő céloldallal érhetünk el. Konverziónak számíthat az online vásárlás, a hírlevélre történő feliratkozás vagy éppen a regisztráció. Ahhoz, hogy ezek meg is valósuljanak, a következőkre érdemes figyelnünk:
#*Célozzunk meg olyan potenciális ügyfeleket, akik valószínűleg eredményeznek is konverziókat! Nagy különbség van „bámészkodó” és vásárló között. Például a műszaki cikkek esetében jellemző, hogy először csak információkat gyűjt róluk a lehetséges ügyfél, és csak később válik valódi vásárlóvá, ezért más-más hirdetéseket kell megfogalmazni az egyes csoportok számára.
#*Motiváljuk a felhasználókat! A hirdetésszövegekbe olyan kifejezéseket, felszólításokat kell írni, amelyek a kívánt cselekvésre ösztönzik a felhasználókat (''Rendelje meg most!, Kérjen ajánlatot!''), továbbá hangsúlyozni kell az adott termék vagy szolgáltatás előnyeit (Minőségi kivitelezés, Két év garanciával!), a hozzájuk kapcsolódó kedvezményes ajánlatokat (''Kettőt fizet, hármat vihet!, Most 50% kedvezménnyel!''), hiszen ezek is nagyban befolyásolhatják a vevők döntéseit.
#*Vezessük jó helyre a potenciális ügyfeleket! A hirdetésre való kattintás után olyan oldalra kell vezetnünk a potenciális ügyfeleket, amelyen könnyen megtalálhatják a hirdetésben kínált konkrét dolgot, és már csak egy kattintásukba kerüljön például az online vásárlás vagy a regisztráció.
#*Használjuk a Konverzióoptimalizálót! Ha be van állítva honlapunkra a konverziókövetési funkció, és az elmúlt 30 napban legalább 15 konverziót ért el kampányunk, akkor igénybe vehetjük ezt az eszközt. Lényege, hogy optimalizálja a hirdetésmegjelenítéseket, azaz kiküszöböli a haszonnal nem járó kattintásokat és a lehető legtöbb hasznot hozó hirdetéseket jeleníti meg. Tehát ez az eszköz a konverziókövetési adatok felhasználásával segít több konverziót elérni, mindezt alacsonyabb áron.