Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Sajtóközleményt írni

317 bájt törölve, 2024. december 3., 17:00
Lépések
== Hogyan kell sajtóközleményt írni? ==
[[Fájl:Sajtokozlemeny.jpg|right]]A sajtóközlemény célja, hogy egy cég működésével, termékével, szolgáltatásával kapcsolatos hírt eljuttasson az újságírókhoz. Az alábbi útmutató csak az alapvető tudnivalók összefoglalására vállalkozhat, hiszen a pr szakemberek foglalkoznak hivatásszerűen a sajtóközlemény-írással.
== Lépések ==
# '''Írj bevezetőt és címet!''' Ha már összeállt a sajtóközlemény, gondold át még egyszer, mi a lényeg, és próbáld ezt néhány tömör mondattal összefoglalni. Ez legyen a sajtóközlemény bevezető része (lead). A címnél szintén fontos, hogy kifejezze, miről szól a közlemény, ugyanakkor kellően figyelemfelkeltőnek is kell lennie.
# '''Csatolj kiegészítő anyagokat!''' Adj meg az újságíróknak olyan forrásokat, amelyeket használhatnak, ha esetleg bővebb információra lenne szükségük (például egy részletes ismertetőre mutató linket). A kapcsolódó fotókra, videókra, egyéb letölthető anyagokra szintén hívd fel az újságírók figyelmét a sajtóközlemény végén. Ezután következhet a „boiler plate” – a cégről szóló rövid ismertető.
# '''Adj meg kontakt információkat!''' A sajtóközlemény végén – akár a bővebb információk előtt – add meg egy olyan személy elérhetőségét, aki a témával kapcsolatban tájékoztatni tudja az újságírókat, ha esetleg kérdéseket tennének fel.
== Tippek ==
* [http://www.sakkom.hu/hireink/255-sajtokutatas-2011-sakkom-pr-ugynokseg.html Gyors és korrekt tájékoztatást várnak az újságírók]
* David Henderson: Making News (iUniverse Star, 2006)
* [http://www.sakkom.hu/hireink/255-sajtokutatas-2011-sakkom-pr-ugynokseg.html Gyors és korrekt tájékoztatást várnak az újságírók]
* [http://psprovocative.com/siker-a-sajtoban Letölthető PR-könyv a sajtókommunikációról]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
Névtelen felhasználó