13
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
a
nincs szerkesztési összefoglaló
== Hogyan kell Helyi helyi keresőoptimalizálni? ==
Ha a [http://www.hogyankell.hu/Keres%C5%91optimaliz%C3%A1lni_(SEO) keresőoptimalizálásról] már olvastunk és van [http://www.hogyankell.hu/Google_C%C3%A9gem_-_be_regisztr%C3%A1lni Google Cégem regisztrációnk] is, akkor a következő lépés: a helyi keresőoptimalizálás, angolul Local SEO.
# '''Google Cégem regisztráció.''' A térkép alatti listában nem lehet megjelenni Google Cégem fiók nélkül. Ezért ha még nem regisztráltál, akkor [http://www.hogyankell.hu/Google_C%C3%A9gem_-_be_regisztr%C3%A1lni ebben a bejegyzsésben] megtalálod a lépéseket.
# '''A Google Cégem profil feltöltése.''' A Google Cégem profilodat amennyire tudod, teljesen töltsd fel az adatokkal. Adj meg nyitvatartási időt, címkéknél add meg a fő kulcsszavaidat, weboldal url-je, telefonszám, képeknél mindent, és max. 30 másodperces videót is fel tudsz tölteni. Minél teljesebb a profil, a Google számára annál relevánsabb és hasznosabbnak ítéli meg a céget, és természetesen a Google-ben keresőknek olyan Google Cégem profilt akar megjeleníteni, ami a legjobb élményt, információt adhatja a látogatónak.
# '''Szerezz minél több véleményt/értékelést!''' A Google Cégem oldaladhoz véleményt is lehet írni. Ez elég fontos rangsorolási faktor a helyi keresőoptimalizálásban. Tehát mindenképp ajánlott vevőidtől, ismerőseidtől véleményt kérned. Ha csillagot adnak az is jó, de a legértékesebbek a szöveges értékelések. Fontos továbbá a vélemények megválaszolása.
# '''A weboldal helyi keresőoptimalizálása.''' Eddig a Google Cégem fiókod beállításáról volt szó, de ami még fontosabb, az a weboldalad helyi keresőoptimalizálása.
Minden oldal alján az úgynevezett footer menüben helyezd el a kapcsolati adatokat NCT (Név, Cím, Telefonszám) formátumban. Nagyon fontos, hogy a weboldaladon mindenhol ilyen sorrendben legyen feltüntetve a kapcsolati adataid. A kapcsolat vagy elérhetőség aloldalon ágyazd be a céged helyét Google Térkép segítségével. Ugyanezen az oldalon a meta adatokat (title, description) írd meg úgy, hogy a városod neve is szerepeljen benne (pl meta title.: XY Pizzéria Budapest - Márkanév). A H-tagekben, kép alt nevében, tartalomban is szerepeljen a releváns város/régió + kulcsszó.
# '''Használj struktúrált adatot.''' Helyi keresőoptimalizálás esetén a LocalBusiness struktúrált adatot kell használni, ami a schema.org oldalon megtalálható. Ajánlom itt a JSON-LD kódformátumot használni, ami egy script kód, Google Tag Managerben egyszerűbben be lehet állítani a weboldalra. Viszont ne minden oldalra állítsuk be, ajánlott a kapcsolat aloldalra, valamint ha van, szolgáltatás aloldalára beállítani.
# '''Szerezz külső linkeket!''' Igen, ez nem könnyű, de próbálj meg olyan oldalakra beregisztrálni, ahol cég adataidat, köztük nagyon fontos az elérhetőség adatok, meg tudod adni. Ilyen weboldalak a cégadatbázisok, tudakozó weboldalak, de helyi híroldalakra is bekerülhetsz. Itt is fontos, hogy lehetőleg az NCT formátum legyen megadva. Fontos, hogy ezek az oldalak ne legyenek spamesek, valamint ne kelljen a megjelenésért fizetni, mert általában annyit nem szoktak érni.
# '''Közösségi oldalakon is állítsd be pontosan a céged adatait!''' Facebook céges oldalunk névjegyében legyen megadva azok a kapcsolati adatok, amelyek weboldalunkon és Google Cégem profilunkban is vannak. Ugyanígy, ha van Linkedin, Twitter és más fiók, ahol cég adatait meg lehet adni, töltsük ki teljesen és folyamatosan tartsuk frissen azokat.