#* [http://www.willingtons.com/mymac/Plans_Download.htm Ingyenes rc modell repülő tervrajzok]
#* [http://www.outerzone.co.uk/ Régi és új modellrepülő tervrajzok gyűjteménye – több ezer darab]
# '''Szerezd be a szükséges szerszámokat és a tervrajz alapján készíts egy listát a szükséges anyagokról''' (lásd. még az Amire szükséged lesz részt). Rendezd be a műhelyt! A műhely egyik fontos része egy asztal, amire a tervrajzot ki tudod teríteni. [[Fájl:szerszamok-balsa-vago-kes.jpg|left]]# '''Kezdd a törzzsel!''' A repülőgép építésének talán ez a legkönnyebb része, ráadásul gyorsan is tudsz haladni vele, így hamar látványos eredményt kapsz. A tervrajzot használva pauszpapír segítségével másold ki a törzs fő elemeit. Ezt követően a pauszpapírból vágd ki a sablont, amit a fa kivágása során használsz majd. Nagyon fontos a pontosság, 1 milliméter eltérés is később komoly torzulást okozhat. Amikor kész vagy a törzs kialakításához szükséges elemekkel, helyezd azokat a tervrajzra, hogy lásd, pontosan illeszkednek-e. [[Fájl:rc-repulo-torzs-kialakitasa.jpg|left]]
# '''Ragaszd össze a törzset!''' Ha megfelelő az illeszkedés, akkor terítsd egy átlátszó fóliát a tervrajzra (így nem lesz ragasztós), majd helyezd az egyes darabokat a megfelelő helyekre. Utána rögzítsd gombostűvel egymáshoz az elemeket, majd ragaszd össze (a tervrajt alá célszerű egy fenyődeszkát rakni, így könnyebb a gombostűk beszúrása, és persze az asztal sem lesz lyukacsos). Ha megvagy a törzs két oldalával, akkor jöhet az újabb ragasztás. Használj szorítócsipeszt, de a balsafával óvatosan, mert könnyen sérül. Végül jöhet a merevítés, illetve a tűzfal kialakítása. A vízszintes és függőleges kormánylapátok mozgatását végző szervók jellemzően a törzsben helyezkednek el, előfordult, hogy ezt a tervrajz nem is jelöli.
# '''Készítsd el a szárnyat!''' Jöhet ismét a pauszpapír (vagy átlátszó sütőpapír). A bordák elkészítéséhez szükséged lesz két darab kemény és tartós sablonra, ezeket célszerű 3mm-es rétegelt falemezből elkészíteni, ellenőrizd a tervrajzon, hogy pontosak-e. Csinálj rájuk két lyukat, majd a mintát használva vágd ki a bordákat a balsalapból (a lyukak helyét se felejtsd el megjelölni). Ügyelj arra, hogy a borda hosszanti része a balsalap száliránnyal párhuzamos legyen, így kellően erős lesz. Érdemes legalább a szükségesnél 3-4 bordával többet készíteni (későbbi sérülések javítása). Ha megvannak a bordák, akkor finoman lyukaszd át mindegyiket a jelölt helyeken, majd fűzd fel egy-egy acélszálra úgy, hogy az első és utolsó borda a két, korábban rétegelt falapból készített sablon legyen. Reszeld a tömböt satuba fogva addig, míg minden balsa borda egyforma nem lesz. Alakíts ki a szárnymerevítő réseket! Utána helyezd a szárnymerevítőt a fóliával borított a tervrajzra, majd illeszd bele a bordákat. Ne feledkezz meg a belépő és kilépő élekről, valamint a szervótartókról sem (ez utóbbit a tervrajzok nem mindig jelölik). Ha minden stimmel, rögzítsd a darabokat gombostűvel, majd ragaszd össze a szárnyat, ezt követően borítsd vékony balsalappal a tervrajzon jelölt helyeken (ez segít a merevítésben). Ebben a fázisban érdemes elkészíteni a kormánylapátokat is, illetve még a bevonás, fóliázás előtt célszerű kialakítani a zsanérozást. [[Fájl:szarny-osszerakva-merevitesekkel-erositve.jpg|left]]
# '''Készítsd el a függőleges és vízszintes vezérsíkot!''' Ezek általában egyszerűbbek, mert lécekből épül fel, nincs szükség külön bordák kialakítására. Amennyiben a vezérsíkok bordázottak, úgy kövesd a szárny elkészítésénél leírtakat.
# '''Csináld meg a futókat!''' A futókhoz szükséged lesz a tervrajzon előírt méretű kerekekre, illetve acélhuzalokra, melyekből a futó vázszerkezetét hajlítással tudod kialakítani. Habár az acélrugók egy-egy erőteljesebb leszállás során elhajolnak, előnyük is éppen ebből fakad: rugózásuknak köszönhetően egy kevésbé jól sikerült leszállásnak sem lesz mindjárt törés az eredménye. Nehezebb, 1 kg feletti modelleknél már érdemes karbon, illetve alumínium futószárat használni. [[Fájl:repulo-futo-es-farokfuto-kialakitasa.jpg]]