1 100
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell elkerülni a hírversenyt? == right Ha nagy a hírverseny, például egy természeti katasztrófa vagy nagy horderejű politikai-…”
== Hogyan kell elkerülni a hírversenyt? ==
[[Fájl:Hirverseny.jpg|right]]
Ha nagy a hírverseny, például egy természeti katasztrófa vagy nagy horderejű politikai-gazdasági esemény foglalja le a médiát, akkor még nehezebb a vállalatok pr-eseinek dolga. Ilyenkor szinte lehetetlen rávenni az újságírókat, hogy a számunkra fontos témával foglalkozzanak, hiszen más áll a közérdeklődés középpontjában. Ha mégis elkerülhetetlen, hogy egy cég ilyen helyzetben küldjön ki sajtóközleményt vagy rendezzen sajtótájékoztatót, érdemes az alábbi tanácsokat követni.
== Lépések ==
# Figyeljük fokozottan a médiát! Kövessük, hogyan változik a hírek frissítésének gyakorisága, illetve hogy mennyi új információ kerül a cikkekbe. Ha azt látjuk, hogy még gyakran változik a portálok címlapja, akkor érdemes egy kicsit elhalasztani a kommunikációt – akkor küldjük ki a sajtóközleményt, ha a fő téma kezd „kifulladni”.
# Kapcsoljuk a hírt a mindenkit érdeklő kérdésekhez! Ha a cégnél van olyan kommunikációs téma, ami bármilyen módon, de valóban kapcsolódik a felkapott témához, akkor mindenképpen érdemes ezt is belevenni a sajtóközleménybe. Alaposan mérlegeljük azonban, hogy valóban releváns-e a téma, illetve hogy nem ártunk-e inkább azzal, hogy megszólalunk – egy biztosítónak például nem növeli a népszerűségét, ha az árvíz idején a saját veszteségeiről beszél.
# Emeljük a hírértéket! A nagy hírverseny idején magasabb ingerküszöböt kell leküzdenünk. Ha az éppen napirenden lévő témához nem is tudunk kapcsolódni, akkor próbáljunk valami más, nagyon aktuális információt belevenni a közleményünkbe, esetleg bulvárosabb vagy éppen a hitelességet növelő adatokkal bővíteni az anyagot.
# Célozzunk jobban! Tematikusabb médiumok (például online szerepjátékokkal foglalkozó portálok) valószínűleg kevésbé követik a nagy tömeget érdeklő kérdéseket. Ha a közlendőnket meg tudjuk fogalmazni ilyen szűk célcsoportok számára, akkor érdemes az ezzel foglalkozó újságírókat közvetlenül megkeresni és a csak őket érintő információkról beszélni. Így ugyan jelentős energiabefektetéssel is csak kevés megjelenést érünk el, de legalább biztosabbak lehetünk az eredményben – míg egy általánosabb sajtóközleménnyel nagyobb kockázatot vállalunk.
# Gondoljuk át a kommunikációs stratégiát! Ha a tervezett közlemény nem túl aktuális, az éppen felkapott témához sem kapcsolható, de máskor akár hatásos is lehetne, akkor érdemes elgondolkodni a kommunikációs stratégia módosításán. Ahogy a mondás tartja: minden csoda három napig tart, így általában egy-két hetes csúsztatás már elég lehet a hatékonyabb kommunikációhoz.
== Tippek ==
* Légy rugalmas! A PR szakmában érdemes felkészülni arra, hogy akár az utolsó pillanatban is át kell írni egy sajtóközleményt vagy megváltoztatni az ütemezést.
== Amire szükséged lehet ==
* Kommunikálható témák
* Jó érzék a hírérték megtalálásához
* Sajtófigyelő rendszer
* Sajtókapcsolatok
== Figyelmeztetések ==
* A PR és a sajtókommunikáció eredményessége számos paramétertől függ, amelyek folyton változnak és nem is mindig láthatóak előre. Így a legjobb PR-es sem vállalhat 100 százalékos garanciát arra, hogy egy hírnek nagy publicitást fog szerezni.
== Kapcsolódó videók ==
<youtube>IDE</youtube>
== Források, hivatkozások ==
* [http://sakkom.hu/blog/2014/04/10/szellel-szemben Hasznos tanácsok egy díjnyertes PR ügynökségtől]
[[Kategória:Munka-karrier]]
[[Fájl:Hirverseny.jpg|right]]
Ha nagy a hírverseny, például egy természeti katasztrófa vagy nagy horderejű politikai-gazdasági esemény foglalja le a médiát, akkor még nehezebb a vállalatok pr-eseinek dolga. Ilyenkor szinte lehetetlen rávenni az újságírókat, hogy a számunkra fontos témával foglalkozzanak, hiszen más áll a közérdeklődés középpontjában. Ha mégis elkerülhetetlen, hogy egy cég ilyen helyzetben küldjön ki sajtóközleményt vagy rendezzen sajtótájékoztatót, érdemes az alábbi tanácsokat követni.
== Lépések ==
# Figyeljük fokozottan a médiát! Kövessük, hogyan változik a hírek frissítésének gyakorisága, illetve hogy mennyi új információ kerül a cikkekbe. Ha azt látjuk, hogy még gyakran változik a portálok címlapja, akkor érdemes egy kicsit elhalasztani a kommunikációt – akkor küldjük ki a sajtóközleményt, ha a fő téma kezd „kifulladni”.
# Kapcsoljuk a hírt a mindenkit érdeklő kérdésekhez! Ha a cégnél van olyan kommunikációs téma, ami bármilyen módon, de valóban kapcsolódik a felkapott témához, akkor mindenképpen érdemes ezt is belevenni a sajtóközleménybe. Alaposan mérlegeljük azonban, hogy valóban releváns-e a téma, illetve hogy nem ártunk-e inkább azzal, hogy megszólalunk – egy biztosítónak például nem növeli a népszerűségét, ha az árvíz idején a saját veszteségeiről beszél.
# Emeljük a hírértéket! A nagy hírverseny idején magasabb ingerküszöböt kell leküzdenünk. Ha az éppen napirenden lévő témához nem is tudunk kapcsolódni, akkor próbáljunk valami más, nagyon aktuális információt belevenni a közleményünkbe, esetleg bulvárosabb vagy éppen a hitelességet növelő adatokkal bővíteni az anyagot.
# Célozzunk jobban! Tematikusabb médiumok (például online szerepjátékokkal foglalkozó portálok) valószínűleg kevésbé követik a nagy tömeget érdeklő kérdéseket. Ha a közlendőnket meg tudjuk fogalmazni ilyen szűk célcsoportok számára, akkor érdemes az ezzel foglalkozó újságírókat közvetlenül megkeresni és a csak őket érintő információkról beszélni. Így ugyan jelentős energiabefektetéssel is csak kevés megjelenést érünk el, de legalább biztosabbak lehetünk az eredményben – míg egy általánosabb sajtóközleménnyel nagyobb kockázatot vállalunk.
# Gondoljuk át a kommunikációs stratégiát! Ha a tervezett közlemény nem túl aktuális, az éppen felkapott témához sem kapcsolható, de máskor akár hatásos is lehetne, akkor érdemes elgondolkodni a kommunikációs stratégia módosításán. Ahogy a mondás tartja: minden csoda három napig tart, így általában egy-két hetes csúsztatás már elég lehet a hatékonyabb kommunikációhoz.
== Tippek ==
* Légy rugalmas! A PR szakmában érdemes felkészülni arra, hogy akár az utolsó pillanatban is át kell írni egy sajtóközleményt vagy megváltoztatni az ütemezést.
== Amire szükséged lehet ==
* Kommunikálható témák
* Jó érzék a hírérték megtalálásához
* Sajtófigyelő rendszer
* Sajtókapcsolatok
== Figyelmeztetések ==
* A PR és a sajtókommunikáció eredményessége számos paramétertől függ, amelyek folyton változnak és nem is mindig láthatóak előre. Így a legjobb PR-es sem vállalhat 100 százalékos garanciát arra, hogy egy hírnek nagy publicitást fog szerezni.
== Kapcsolódó videók ==
<youtube>IDE</youtube>
== Források, hivatkozások ==
* [http://sakkom.hu/blog/2014/04/10/szellel-szemben Hasznos tanácsok egy díjnyertes PR ügynökségtől]
[[Kategória:Munka-karrier]]