935
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell linképítő kampányt csinálni? == rightA linképítés a keresőoptimalizálási fegyvertár egyik fontos kelléke, a többi …”
== Hogyan kell linképítő kampányt csinálni? ==
[[Fájl:Linképítés.jpg|right]]A linképítés a keresőoptimalizálási fegyvertár egyik fontos kelléke, a többi eszközhöz hasonlóan célja, hogy weboldalunk minél előkelőbb helyen jelenjen meg a keresőmotorok organikus találatai között (amellett, hogy direkt forgalmat is generál az oldalunknak). A linképítés nem más, mint honlapunk (el)ismertségének javítása, melynek következtében például a Google is kedvesebb lesz az adott weblaphoz. Minden egyes link, mely az oldalunkra mutat, plusz egy „szavazat”, a végén pedig az lesz a nyerő, aki a legtöbb szavazatot gyűjti össze.
== Lépések ==
# '''Keressük meg azokat az oldalakat, ahova beajánlhatjuk a weboldalunkat!''' Első lépésben válasszuk ki azokat a linkgyűjtő oldalakat és egyéb weblapokat, ahol lehetőség van link beküldésére! Ilyenek például a különböző témájú startlap oldalak, a linkcenter és a wyw weblapjai.
# '''Válasszuk ki a témában valóban közel állókat!''' Csak azokra az oldalakra érdemes beajánlani a linkünket, melyek témájukban valóban kapcsolódnak a tevékenységünkhöz, különben nem valószínű, hogy a szerkesztő el fogja fogadni azt, és ha mégis így tenne, akkor se érnénk el vele sokat keresőoptimalizálási szempontból.
# '''Mi is az Page Rank (PR)?''' Nem mindegy, hogy milyen honlapokról mutatnak linkek a weboldalunkra. Egy adott oldal Page Rankje segít eldönteni, hogy érdemes-e azon linket elhelyezni vagy sem. A Page Rank gyakorlatilag egy osztályzat, amit a Google ad, és azt fejezi ki, hogy mennyire tartalmas, értékes az adott webhely. A magas Page Rank értékű oldalakról mutató linkek így értékesebbek, de alapvetően csak akkor javítják jelentősen oldalunk pozícióját, ha a téma is összevág. Egy autós oldalról mutató link nem sokat ér, ha egy főzőiskola honlapját próbáljuk erősíteni. A rossz minőségű vagy a Google által veszélyes oldalakról érkező linkek tovább ronthatják a keresőmotorokban való megjelenésünk esélyét, ezért ezekkel vigyáznunk kell a linképítés során! Érdemes a gyűjtőoldalakkal kezdeni (pl.: lap.hu, linkcenter.hu), koncentráljunk a minőségre, hiszen a Panda Update (a Google új értékelési rendszere) kapcsán még inkább felértékelődött a minőségi tartalom szerepe.
# '''Ajánljuk be a weboldalunkat!''' Minden ilyen oldalon találhatunk egy olyan menüpontot, mely lehetőséget biztosít ajánlásra. Ezt megkeresve értelemszerűen töltsük ki azt!
# '''Szerepeljenek a megfelelő kulcsszavak a leírásban is!''' Gyakori hiba, hogy egyesek a cégtörténet Ádám-Évától való regélésével töltik ki a leírásra szolgáló szűkös helyet. Pedig fontos, hogy a linkgyűjtő oldalakra beajánlott linkek leírásaiban mindenképpen szerepeljenek a megfelelő kulcsszavak, melyek tekintetében javítani szeretnénk a Google organikus találatai közötti helyezésünket.
# '''Hány darab link kell összesen?''' A legalapvetőbb válasz természetesen az, hogy minél több. Azt, hogy a megjelenési versenyben mennyi az elég, leginkább a konkurencia keresőoptimalizálási aktivitása határozza meg.
# '''Ugyanaz a link csak egyszer szerepeljen egy oldalon!''' Nem szerencsés, ha ugyanazt a linket megpróbáljuk egy oldalon többször is elhelyezni. Ráadásul ezt a legtöbb linkgyűjtő oldal automatikusan meg is tiltja. A linkajánlások során célszerű mindig a legpontosabb és legrelevánsabb aloldalak beajánlásával próbálkozni, mert így a linképítés révén szerzett látogatóink is elégedettebbek lesznek. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy vajon tényleg a legrelevánsabb aloldalakra mutatnak-e a linkjeink, ennek megállapításában támpontot nyújthat számunkra a Google Analitycs visszafordulási arányt jelző mérőszáma. A már beajánlott és elhelyezett linkek nyomon követése érdekében érdemes egy excel táblában vezetni az eredményeket.
== Tippek ==
* Fő a változatosság! A linképítés során vegyük figyelembe, hogy annál jobb, minél változatosabbak azoknak a linkeknek a forrásai, melyek az oldalunkra mutatnak. Ezt a Google is értékeli, és cserébe jobb pozícióval jutalmaz meg minket.
* Gondolkodjunk a szerkesztők fejével is! Amikor elkezdjük feltérképezni a terepet, hogy hol tudnánk elhelyezni az oldalunkra mutató linkeket, akkor fontos, hogy ne csak a saját szempontjainkat vegyük figyelembe. Próbáljunk a linkgyűjtő oldalak szerkesztőinek fejével is gondolkodni, és csak úgy a próba kedvéért ne ajánljuk be nem releváns oldalakra a linkünket, mert nekik a látogatóik az elsők, akiknek megpróbálnak témába vágó tartalmat biztosítani! Ha mégis létezik kivétel, aki elfogadja az oda nem illő linkünket, azzal sem járunk jól, mert a Google is büntetést ró ki ránk, ha számos nem releváns link mutat az oldalunkra.
== Amire szükséged lehet ==
* internet-hozzáférés
* türelem
== Figyelmeztetések ==
* Ne siessük el! Bár léteznek apróbb trükkök, azért a Google-t nem lehet és nem is érdemes átvágni! Ha túl rövid idő alatt túl nagymértékben szaporodnak meg az oldalunkra mutató linkek, az feltűnő lesz, és a keresőmotor büntetést szab ki ránk miatta. Kb. havonta 5- 15 link az, ami még belefér.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/06/01/%E2%80%9Eszavazatgyujtes%E2%80%9D-azaz-linkepites-hatekonyan/ Szavazatgyűjtés, azaz linképítés hatékonyan]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
[[Fájl:Linképítés.jpg|right]]A linképítés a keresőoptimalizálási fegyvertár egyik fontos kelléke, a többi eszközhöz hasonlóan célja, hogy weboldalunk minél előkelőbb helyen jelenjen meg a keresőmotorok organikus találatai között (amellett, hogy direkt forgalmat is generál az oldalunknak). A linképítés nem más, mint honlapunk (el)ismertségének javítása, melynek következtében például a Google is kedvesebb lesz az adott weblaphoz. Minden egyes link, mely az oldalunkra mutat, plusz egy „szavazat”, a végén pedig az lesz a nyerő, aki a legtöbb szavazatot gyűjti össze.
== Lépések ==
# '''Keressük meg azokat az oldalakat, ahova beajánlhatjuk a weboldalunkat!''' Első lépésben válasszuk ki azokat a linkgyűjtő oldalakat és egyéb weblapokat, ahol lehetőség van link beküldésére! Ilyenek például a különböző témájú startlap oldalak, a linkcenter és a wyw weblapjai.
# '''Válasszuk ki a témában valóban közel állókat!''' Csak azokra az oldalakra érdemes beajánlani a linkünket, melyek témájukban valóban kapcsolódnak a tevékenységünkhöz, különben nem valószínű, hogy a szerkesztő el fogja fogadni azt, és ha mégis így tenne, akkor se érnénk el vele sokat keresőoptimalizálási szempontból.
# '''Mi is az Page Rank (PR)?''' Nem mindegy, hogy milyen honlapokról mutatnak linkek a weboldalunkra. Egy adott oldal Page Rankje segít eldönteni, hogy érdemes-e azon linket elhelyezni vagy sem. A Page Rank gyakorlatilag egy osztályzat, amit a Google ad, és azt fejezi ki, hogy mennyire tartalmas, értékes az adott webhely. A magas Page Rank értékű oldalakról mutató linkek így értékesebbek, de alapvetően csak akkor javítják jelentősen oldalunk pozícióját, ha a téma is összevág. Egy autós oldalról mutató link nem sokat ér, ha egy főzőiskola honlapját próbáljuk erősíteni. A rossz minőségű vagy a Google által veszélyes oldalakról érkező linkek tovább ronthatják a keresőmotorokban való megjelenésünk esélyét, ezért ezekkel vigyáznunk kell a linképítés során! Érdemes a gyűjtőoldalakkal kezdeni (pl.: lap.hu, linkcenter.hu), koncentráljunk a minőségre, hiszen a Panda Update (a Google új értékelési rendszere) kapcsán még inkább felértékelődött a minőségi tartalom szerepe.
# '''Ajánljuk be a weboldalunkat!''' Minden ilyen oldalon találhatunk egy olyan menüpontot, mely lehetőséget biztosít ajánlásra. Ezt megkeresve értelemszerűen töltsük ki azt!
# '''Szerepeljenek a megfelelő kulcsszavak a leírásban is!''' Gyakori hiba, hogy egyesek a cégtörténet Ádám-Évától való regélésével töltik ki a leírásra szolgáló szűkös helyet. Pedig fontos, hogy a linkgyűjtő oldalakra beajánlott linkek leírásaiban mindenképpen szerepeljenek a megfelelő kulcsszavak, melyek tekintetében javítani szeretnénk a Google organikus találatai közötti helyezésünket.
# '''Hány darab link kell összesen?''' A legalapvetőbb válasz természetesen az, hogy minél több. Azt, hogy a megjelenési versenyben mennyi az elég, leginkább a konkurencia keresőoptimalizálási aktivitása határozza meg.
# '''Ugyanaz a link csak egyszer szerepeljen egy oldalon!''' Nem szerencsés, ha ugyanazt a linket megpróbáljuk egy oldalon többször is elhelyezni. Ráadásul ezt a legtöbb linkgyűjtő oldal automatikusan meg is tiltja. A linkajánlások során célszerű mindig a legpontosabb és legrelevánsabb aloldalak beajánlásával próbálkozni, mert így a linképítés révén szerzett látogatóink is elégedettebbek lesznek. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy vajon tényleg a legrelevánsabb aloldalakra mutatnak-e a linkjeink, ennek megállapításában támpontot nyújthat számunkra a Google Analitycs visszafordulási arányt jelző mérőszáma. A már beajánlott és elhelyezett linkek nyomon követése érdekében érdemes egy excel táblában vezetni az eredményeket.
== Tippek ==
* Fő a változatosság! A linképítés során vegyük figyelembe, hogy annál jobb, minél változatosabbak azoknak a linkeknek a forrásai, melyek az oldalunkra mutatnak. Ezt a Google is értékeli, és cserébe jobb pozícióval jutalmaz meg minket.
* Gondolkodjunk a szerkesztők fejével is! Amikor elkezdjük feltérképezni a terepet, hogy hol tudnánk elhelyezni az oldalunkra mutató linkeket, akkor fontos, hogy ne csak a saját szempontjainkat vegyük figyelembe. Próbáljunk a linkgyűjtő oldalak szerkesztőinek fejével is gondolkodni, és csak úgy a próba kedvéért ne ajánljuk be nem releváns oldalakra a linkünket, mert nekik a látogatóik az elsők, akiknek megpróbálnak témába vágó tartalmat biztosítani! Ha mégis létezik kivétel, aki elfogadja az oda nem illő linkünket, azzal sem járunk jól, mert a Google is büntetést ró ki ránk, ha számos nem releváns link mutat az oldalunkra.
== Amire szükséged lehet ==
* internet-hozzáférés
* türelem
== Figyelmeztetések ==
* Ne siessük el! Bár léteznek apróbb trükkök, azért a Google-t nem lehet és nem is érdemes átvágni! Ha túl rövid idő alatt túl nagymértékben szaporodnak meg az oldalunkra mutató linkek, az feltűnő lesz, és a keresőmotor büntetést szab ki ránk miatta. Kb. havonta 5- 15 link az, ami még belefér.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/06/01/%E2%80%9Eszavazatgyujtes%E2%80%9D-azaz-linkepites-hatekonyan/ Szavazatgyűjtés, azaz linképítés hatékonyan]
[[Kategória:Üzlet-jog]]