# Akár ingatlanközvetítővel, akár magad, de keress egy a céljaidnak megfelelő irodahelyiséget. Megfelelő lesz, ha végig gondolod: i) lakóhelyedtől ne legyen túl messze, ii) legyen annyi szoba, egyéb helyiségek benne, amely minden célnak és az összes embernek elegendő, iii) legyen jó állapotú vagy gyorsan felújítható, iv) méltányos, előnyös szerződéssel vehesd bérbe, v) a pénztárcádnak megfelelő bérleti díjért.
# Ha hatékony vagy, és csak akkor akarsz irodáért fizetni, ha termelsz is, akkor bérelk tárgyalót vagy asztalt, ma már ez is lehetséges.
# Ha kinézted a megfelelő irodát, kezdd el a tárgyalásokat a bérbeadóval. A bérbeadó lehetőleg a tulajdonos legyen, ha nem tulajdonossal tárgyalsz, ellenőrizd, hogy joga van-e neked ajánlgatni az ingatlant, ezt még a tárgyalások elején kérdezd meg tőle (nem lesz ciki, de inkább kérdezz rá, semmint jogosulatlan személlyel bocsátkozz tárgyalásokba).
# Ha megállapodtatok mindenben, készítsetek egy bérleti szerződést. Ezt majd nézesd át egy ügyvéddel, mert az ingatlanviták sokba kerülhetnek. Nem árt előre gondolnod arra sem, hogy ha bármi közbe jön, hogyan tudnád felmondani a szerződést. Erre az ügyvédek jó tippeket adnak majd. A szerződésnek szólnia kell: a bérleti díjról, a kaucióról, a felmondásról, az átadás-átvételről és minden olyan kérdésről, ami neked fontos!
# A szerződés aláírása után ha eljön a birtokbaadás napja, vedd át az irodát, írd fel a mérőórák állását, irasd át a nevedre a közműórákat és használt rendeltetésszerűen. Előre beszéld meg azt is, hogy bevezetheted-e az internetet, telefont, tévét stb.