== Lépések ==
# '''Értsük meg, hogy miért kell mérőlinket használnunk! ''' Ha már használjuk a Google Analyticset, akkor láthatjuk, hogy információkat kaphatunk arról, honnan érkeztek látogatók a honlapunkra (Forgalom forrása).
#* Tegyük fel, hogy használjuk a Facebookot is a honlap promótálására, ráadásul különféle módokon. Van egy vállalati Facebook oldalunk, ezen keresztül a látogatók eljuthatnak a honlapunkra. De az üzenőfalunkra is rendszeresen kihelyezünk olyan linkeket, amik az oldalunkra mutatnak. Emellett pedig hirdetünk, illetve mások is megoszthatják pl. cikkeinket az üzenőfalukon. Ha nem használunk mérőlinket, ezek mindegyike az Analyticsben egy helyen szerepel majd Facebook/referralként. Így azonban nem tudhatjuk, hogy pl. érdemes-e hirdetnünk a Facebookon, egyáltalán melyik hirdetéseink a legsikeresebbek konverzió szempontjából. Vagy éppen azon üzenőfali bejegyzéseink értékesebbek, amik poénosak, vagy egy-egy akcióhoz kapcsolódó bejegyzés. És ezt még sorolhatnánk.
#* Ugyanez vonatkozik arra, ha például egy bannert helyezünk el egy másik weboldalon vagy egy eDM-et küldünk ki ügyfeleink számára. Ennek hatékonyságát is csak úgy tudjuk megfelelően mérni, ha a hagyományos linkek helyett egyedi, ún. mérőlinkeket használunk.
# '''A linkesítéshez keressük fel az [http://support.google.com/googleanalytics/bin/answer.py?hl=en&answer=55578 URL builder] oldalát.'''# '''Kövessük az alábbi lépéseket. ''' Példának most azt hozzuk fel, hogy a Hogyankell.hu Facebook-oldalára szeretnénk elhelyezni egy linket, ami a Hogyan kell eperturmixot készíteni cikkre mutat.
#* A Website URL sorba másoljuk be annak a weboldalnak a címét, amire szeretnénk, ha a linkünk mutatna. Ez esetben http://www.hogyankell.hu/Eperturmixot_k%C3%A9sz%C3%ADteni.
#*Írjuk be a Campaign Source-ba a kampány forrását, vagyis hogy hol jelenik meg majd az adott link. Jelen esetben ez a Hogyankell.hu Facebook oldala, legyen tehát mondjuk HK_Facebook. A lényeg, hogy ha később az Analyticsben látjuk ezt az elnevezést, tudjuk, miről is van szó.
#* Adjuk meg a kampány nevét (Campaign Name). Itt többnyire ahhoz adunk meg valamilyen nevet, amilyen akcióhoz kapcsolódik a kampányunk, pl. tavaszi_akcio_2012, akcios_hotelek stb. Ez nagyon eltérő lehet. A példánkban említett üzenőfali bejegyzés nem kapcsolódik semmilyen különleges akcióhoz, promócióhoz, ezért most egyszerűen csak úgy nevezem el, hogy FB_posztolas.
#** A kampánynév elsősorban akkor fontos, ha például van egy akciónk, amihez kapcsolódóan több helyen is hirdetünk. Ha mindegyik ilyen hirdetésnél a mérőlink generálásakor ugyanazt a kampánynevet adjuk meg, sokkal könnyebben áttekinthetjük a felhasznált eszközök eredményeit, statisztikáit. Példánkban ugyan nincs kimondottan akcióról szó, de érdemes a későbbiekben is FB_posztolas-ként elneveznem a kampányt, így könnyedén összehasonlítható lesz majd a többi üzenőfali bejegyzéssel.
# '''Nyomjuk meg a Generate URL gombot! ''' [[Fájl:Url_builer_merolink.jpg]]# '''Az így kapott URL-t illesszük be majd a kívánt helyre. ''' [[Fájl:Url_builer_merolink2.jpg|right]]
== Tippek ==