581
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
→A guminyomás ellenőrzése
* Az alacsony nyomás nagyobb tapadást biztosít, viszont több a hátránya, mivel kisebb nyomáson az élesebb tárgyak, padkák, kövek a gumit egészen a felniig benyomják és felütéses defektek csinálnak. Valamint az alacsony nyomáson használt gumi káros lehet a belső szelepkialakítására is: megcsúszhat a felnin és magával mozdítva a belsőt, elmozdíthatja a szelep tövét, ezzel javíthatatlan defektet okozva. Nehezíti még a nagyobb ellenállás miatt a menetsebességet, ráadásul, ha túl lapos a gumi, az balesetveszélyes, és a gumik, valamint a felnik élettartalmát is jelentősen csökkenti.
* Az optimális guminyomás a gumi szélességétől és a bringás testsúlyától, valamint stílusától is függ. Amennyiben valaki könnyebb vagy nehezebb a súlya, értelemszerűen fújhatja kicsit puhábbra vagy keményebbre a gumikat.
* A '''gumi vastagsága''' szerint: átlagban az '''országúti külsők (20-25mm)''' esetében '''7-8 bar''' az ideális, a '''trekking''' és '''túragumiknál (30-40mm) 5 bar''', míg a '''MTB gumiknál 2 collig 3-3,5 bar, 2 coll fölött 2,5-3 bar'''.
=== A kerék ki- és beszerelése ===