581
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
nincs szerkesztési összefoglaló
== Hogyan kell üzleti tervet készíteni? ==
[[Fájl:Uzletiterv.jpg]]Amikor egy vállalkozás ötlete megszületik a fejünkben, fontos már az elején egy '''üzleti tervet''' készíteni, ami számunkra egy '''brainstorming'''ként (ötletroham, szabad ötletfeltárás, ötletfelvetés) szolgálhat a cégünk beindulása során. Az üzleti terv megírása egyben a vállalkozás alapjait, körvonalát, célját, és megvalósítási pontjait is tartalmazza - így a terveinket, egyben rögzíteni is tudjuk, s ezáltal az alapítás és a működés menetét megtudjuk határozni. Tehát az üzleti tervünk pontokba szedi a vállalkozásunk '''rövid''' (operatív), '''közép''', valamint '''hosszú távú''' (stratégiai) céljainak megvalósítását és annak eléréséhez ad támpontokat. Számos '''célja''' lehet egy üzleti terv megalkotásának: a vállalkozás alapjainak írásban lefektetése, beruházók vagy hitelezők elérése, egy új projekt megtervezése, a vezetőség tájékoztatása és meggyőzése, üzleti stratégia tervezése. Ehhez összesen 7 lépést kell végig venned, hogy egy maximálisan precíz munkát adj ki a kezedből. A következő lépések segítséget adnak, valamint végig vezetik részletesen, hogy milyen feltételeknek, részeknek kell szerepelnie egy jól megírt üzleti tervben.
== Lépések ==
*'''A vezetői összefoglaló és a vállalkozás általános bemutatásának tartalmi tulajdonságai''': tömör, lényegre törő, esztétikus, precíz, céltudatos, figyelemfelkeltő, vázolja a vállalkozás piaci helyzetét, megjelenését, innovációját (fejlesztés) és a törekvését, bemutatja a a piaci és a társadalmi szerepvállalását, megszabja a marketingstratégiát és a célpiacot, meghatározza a profitszerzési lehetőségeket és formákat, bemutatja a jelentősebb partnereket, valamint információt ad a gazdasági társaság felépítéséről, s a struktúrájáról.
#'''Megvalósítási és végrehajtási tervezés'''
[[Fájl:Projekt.jpg]]*Ahhoz, hogy sikeresen tudjon működni bármilyen ötletünk vagy projektünk, szükségünk lesz egy tanulmány megírására, amely szerepe: információkkal szolgáljon a vezetőség és a menedzsment számára, hogy mérlegelni tudjanak az elfogadásán, valamint nagy vonalakban és tervekben lássák a projekt megvalósulását. Kiinduló pontja lehet a finanszírozási terv kivitelezésének. A '''tanulmányi dokumentum elkészítésekor''' határozzunk meg '''több alternatívát, vész megoldásokat, válságmenedzsmentet, az erőforrások költséghatékony használatát, valamint készítsünk kockázatelemzést.'''
* Meghatározó szempont tehát, hogy információkat gyűjtsünk és azokat elemezzük, illetve azokat értékeljük is ki, hogy a későbbiekben tudjuk használni az adatokat.
* A tanulmány elkészítése során szükség van: '''a projektfelelős bemutatására''' (természetes vagy jogi személy, aki a projekt sikeréért felel), a projektfelelős korábbi innovációinak ismertetésére, a projektfelelős szakértelmének az igazolására, alátámasztására, továbbá a projektmenedzsmentben résztvevő szervezeti személyek bemutatása, és a projektfelelős pénzügyi stabilitását bizonyító tényekre.