1 100
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
nincs szerkesztési összefoglaló
== Lépések ==
===A játék menete===# Minden játékos fogjon egy darab (négyzetrácsos) papírt és egy íróeszközt, majd a lap bal szélére másolja le az alábbi a segédletnél találtható táblázat első oszlopát:.# Ha minden játékosnál megvan a kombinációkat felsoroló sablon, elkezdődhet a játék. Az első játékos egyszerre öt dobókockával dob.# Az első játékos a kidobott kockák alapján eldönti, hogy milyen kombinációra akar törekedni, az ennek megfelelő kockákat az asztalon hagyja, a többivel hasonló szabályok szerint még kétszer dobhat. Az első dobás után még mindegyik kockát fel lehet venni, viszont ha egy kockát egyszer az asztalon hagyott a játékos, azt nem veheti fel újra (pl. a harmadik dobásnál). Ha már az első dobásnál olyan kombináció jön ki, amit fel akar használni, nem kell még kétszer dobnia.# Az eredményt be kell írni valamelyik kombinációhoz. Ha több lehetőség is van, a játékosnak az esélyeket és a pontszámokat mérlegelve kell döntenie, hová írja az adott eredményt.# Az első játékos után a többiek is dobnak, amíg mindenki sorra nem kerül, majd az első játékos új kört kezd.# A játék összesen 13 körből áll. Ahogy egyre több kombináció mellé kerül konkrét eredmény, és fogynak a lehetőségek, nő annak a valószínűsége, hogy valaki olyan számokat dob, amit egy üres helyre sem tud beírni. Mivel minden kombinációt csak egyszer lehet felhasználni, ilyenkor az egyik (még üres) sorba 0-t kell írni.# A 13. kör után össze kell adni az eredményeket. Külön kell kiszámolni az első hat sor pontszámainak összegét, mert ha ez 63 vagy több, a játékos plusz 35 pont bónuszt kap. Ezután az alsó szekció pontszámait is összegezzük, majd hozzáadjuk az (esetleg bónusszal megtoldott) első eredményt. Akinél a végső pontszám összege a legmagasabb, az nyerte a játékot. === Segédlet ===
{| class="wikitable" style="font-size:100%; text-align:center; margin-left: auto; margin-right: auto" width="80%"
|-
| X(+35)+Y
|}
== Tippek ==