Hogyan őrizzük meg szellemi és fizikai egyensúlyunkat, ha sok időt töltünk online

Innen: Hogyankell.hu

[szerkesztés] Hogyan őrizzük meg szellemi és fizikai egyensúlyunkat, ha sok időt töltünk online?

Az internet a feje tetejére állította a létezésünket és forradalmasította a kommunikációt, olyannyira, hogy ma már ez a mindennapi kapcsolattartás preferált eszköze. Szinte mindenre a világhálót használjuk. Sajnos napjainkban nem csupán a munkánkat végezzük online, hanem egyre többen a szabadidős tevékenységeket is. Az elmúlt két évben a COVID-19 járványnak köszönhetően az interakciós szokásaink és a digitális térben történő időtöltés mértéke is átalakult, az embereknek több szabadidejük maradt otthon és a mozgáshiány miatt a játék gyorsan az egyik legnépszerűbb tevékenységgé vált. Szinte már minden elérhető a virtuális világban, az online videójátékok, virtuális városlátogatások, online casinos játékok, valamint az online filmnézés, vagyis a virtuális világ adta számtalan lehetősége, amit egyre többen részesítenek előnyben.

Ha az online munkavégzésre vagy a szabadidőnk online eltöltésére gondolunk, nem biztos, hogy a fizikai aktivitás, ami azonnal az eszünkbe jut, ugyanakkor fontos felismerni, hogy a fittség megőrzése nélkülözhetetlen. Az inaktivitás egyik leggyakoribb mellékhatása a súlygyarapodás, ami önmagában is több egészségügyi problémához vezethet, beleértve a magas vérnyomást, a cukorbetegséget és a szívbetegségeket. Ezen kívül minél tovább ülünk egy pozícióban, annál kevésbé leszünk hajlékonyak. Az izmok megfeszülnek és begyulladhatnak. Az inaktivitás nemcsak a rugalmasság csökkenéséhez vezet, hanem az izomerő és az állóképesség is gyengülhet. Számos sérülés keletkezhet, ha nagyon sokáig ülünk a számítógép előtt, főleg, ha ezt játék miatt tesszük. Az olyan betegségektől kezdve, mint a kéztőalagút-szindróma, egészen a mentális problémákig, a túl sok játéknak kellemetlen mellékhatásai lehetnek.

Unibet-image-freepik.jpg

Íme néhány tipp, hogyan maradj egészséges és fitt:

[szerkesztés] Mindig tarts szüneteket

Néhány óránként szánj legalább 10-15 percet arra, hogy felállj, mozogj. Így az elméd és a tested is felfrissül. Ezen kívül elengedhetetlen, hogy pihentessük a szemünket is. A képernyő előtt töltött idő megerőlteti a szemet, ami fejfájáshoz, szemszárazsághoz vagy akár kettős látáshoz is vezethet. Ügyelj arra, hogy a monitor ne legyen túl fényes és próbáld meg óránként néhány percre becsukni a szemed, hogy a szemizmok pihenjenek kicsit.

[szerkesztés] Figyeljünk oda a testtartásra

A rossz testtartás következtében nem csak izomfájdalom alakul ki, hanem emésztési problémákat is okozhatunk magunknak. Próbálj meg egyenes háttal ülni és a monitorod szemmagasságban legyen szemmagasságban. A gyulladások, ízületi fájdalmak és izommerevség elkerülése érdekében tartsunk nyújtási szüneteket, minden órában legalább három-öt percet.

[szerkesztés] Szánjunk időt egy-egy rövid testmozgásra

A testmozgás létfontosságú az optimális egészséghez, mert kordában tartja az anyagcserét, izmot épít és zsírt éget. Ajánlott, hogy a hét lehetőleg minden napján legalább 30 percig aktívak legyünk. Ezek az apró aktivitások hatalmas egészségügyi előnyökkel járhatnak. A szobakerékpár nagyszerű módja annak, hogy mozogjunk kicsit.

[szerkesztés] Egészségtelen rágcsálnivalók helyett fogyasszunk tápértékben gazdag ételeket

Nem az edzés az egyetlen módja az egészség megőrzésének, a helyes táplálkozás javítja a koncentrációt. Ha egészségtelen nassolnivalókat fogyasztasz és nem építed be a fizikai aktivitást a mindennapjaidba, nagyobb valószínűséggel szenvedsz a mozgásszegény életmóddal járó egészségügyi kockázatok valamelyikétől. Ennek elkerülése érdekében próbálj meg minél több zöldséget, gyümölcsöt és különböző magvakat fogyasztani. A fehérjeporral készült turmix is tökéletes választás lehet.

[szerkesztés] Kéz és csuklógyakorlatok

Gyakori az ismétlődő megterheléses sérülések, de ha rendszeres szüneteket tartasz, nagyobb eséllyel kerülheted el ezeket a betegségeket. Próbálj ki olyan gyakorlatokat, mint a csukló körkörös mozgatása, az ujjaid hajlítása és a csukló nyújtása legalább óránként egyszer.

[szerkesztés] Hidratálás

Bár az energia italok manapság felkapottak, főleg a fiatalok körében, azonban hidratálás szempontjából nem jó választás. Hasonlóképpen a túl sok kávé és a cukros italok sem. Igyál rengeteg vizet, ha sikerül naponta körülbelül hat pohárral meginnod, akkor megfelelően hidratált leszel és a koncentrációd és energiaszinted is megnő.

[szerkesztés] Az alvás elengedhetetlen az egészségünk megőrzéséhez

Legtöbben késő este, akár közvetlenül lefekvés előtt is böngészünk a neten vagy online játékokat játszunk, azonban a kijelző által kibocsátott fény megzavarja a szervezeted cirkadián ritmusát, ami sokkal nehezebbé teszi az elalvást.

== Végezetül meg kell említenünk azt a tényt, hogy a mentális egészséged == nélkülözhetetlen ahhoz, hogy fitt és egészséges maradj. Ezért mindenképpen beszélj a barátaiddal, ha stresszes vagy és ne feledd, hogy időnként tarts egy kis szünetet a játékban vagy munkában. A testmozgás és étkezési szokások beiktatása a nap folyamán nagyon fontos. Ha teszel azért, hogy fitt legyél és kiegyensúlyozott életmódot folytatsz, akkor meglátod, hogy sok egészségügyi probléma elkerülhető.

Az oldal szerzői

Hogyankell