Cikkek:Mi az a keresőmarketing

Innen: Hogyankell.hu

Mi az a keresőmarketing?

Httpswww.webaruhazkeszitesarak.hu - 2023 április - Cikk4.jpg

A keresőmarketing kifejezéssel valószínűleg már te is sokszor találkoztál, de eddig nem biztos, hogy foglalkoztál vele. Azonban abban az esetben, ha vállalkozás indítását tervezed, mindenképpen célszerű néhány ismeretet elsajátítanod a siker érdekében.

A keresőmarketing fogalma

A keresőmarketing (Search Engine Marketing) gyűjtőfogalom, mert minden olyan törekvést és tevékenységet magában foglal, ami a keresők figyelmének megragadására irányul. Célja nem más, mint az, hogy az adott weboldal a lehető legtöbbször és a lehető legjobb helyeken szerepeljen a Google-ben. A keresőmarketing két nagy részből áll: a keresőoptimalizálásból (SEO) és a fizetett, kattintás alapú hirdetésekből. Ha saját weboldal, webshop indítását tervezed, akkor javasolt olyan, a webshop készítésben jártas cégek szolgáltatásait igénybe venned, mint amilyen a Webáruház készítés árak is.

Ők ismerik mindazokat az írott és íratlan szabályokat, amelyeket be kell tartani a keresőmarketingben ahhoz, hogy a létrehozott weboldal hatékonyan konvertáljon. Ugyanis minél többen érik el a weboldaladat, annál nagyobb lesz az ismertséged.

A keresőmarketing jelentősége vitathatatlan

Amikor az online térben valaki keres valamit, - mondjuk éppen a te termékedet vagy szolgáltatásodat, - akkor rendszerint beírja azt a keresőbe, majd a megjelenő találati listából szükség szerint rákattint egy vagy több találatra. Ha nem törődsz a vállalkozásod keresőmarketingjével, akkor ne csodálkozz, ha a te weboldalad nem jelenik meg a találati oldalakon. Viszont, ha időt és energiát fordítasz rá, akár a találati lista első oldalára is felkerülhetsz.

Milyen lehetőségeid vannak a keresőmarketing alkalmazása során?

- Kulcsszókutatás: a keresőmarketing mindkét csoportjánál alkalmazható. A kulcsszavak releváns kifejezések, amelyeknek a meghatározásával, azaz a kulcsszókutatással elérheted, hogy minél előrébb legyen megtalálható a weboldalad.

- Ingyenes keresőoptimalizálás: ezek olyan tevékenységek, melyek segítségével a weboldalad képes lesz a természetes találati listában javítani a helyét.

- Fizetett hirdetések: ezek olyan Google Ads hirdetések, amelyek szintén a Google keresőben fognak megjelenni. Segítségükkel jobb helyeket lehet elérni, mint a legjobb természetes találatokkal. Itt minden kattintás után fizetni kell, a fő teendőid a Google Ads felületén zajlanak.

Melyiket érdemesebb választani: a keresőoptimalizálást vagy a fizetett hirdetéseket?

Ez nagymértékben függ attól, hogy milyenek az anyagi lehetőségeid: a legideálisabb az lenne, ha mindkettőt egyidőben alkalmaznád, hiszen így minden releváns keresésre meg tudsz jelenni a Google-ben. Viszont, ha nincs folyamatos anyagi forrásod erre, akkor inkább a keresőoptimalizálást válaszd a kettő közül. Miért? Mert a fizetett hirdetések csak rövid távon jelentenek megoldást, hiszen csak addig mennek, amíg fizetsz.

Ha vállalkozást indítasz, soha ne feledkezz meg az online jelenlét és a keresőmarketing jelentőségéről – a sikered múlhat rajta. Élj vele te is!