Cikkek:Anyagi és erkölcsi felelősségvállalás értékesítőként

Innen: Hogyankell.hu


Anyagi és erkölcsi felelősségvállalás értékesítőként

Https- saleskurzus.hu - 2022 február - Cikk5.jpeg

A sales területen való elhelyezkedés azt is jelenti, hogy beletörődtél, hogy folyamatosan fejlődni és tanulni kell. Akármikor új termék vagy szolgáltatás kerül a képbe, neked ismerned kell annak minden paraméterét, hogy biztosan tudd, melyik ügyfeled számára tudod azt majd jó szívvel ajánlani, és ki az, akinek nem való az adott termék/termékkör.

A következő cikkben megvizsgáljuk, milyen előnyökkel járhat számodra az, ha jól méred fel az ügyféligényeket, és jó helyre értékesítesz, valamint azt is, hogy milyen hátrányod származhat abból, ha akarva vagy akaratlanul rossz terméket adsz el egy ügyfelednek.

Tudatos fals értékesítés

Vannak az értékesítői létnek is stresszesebb időszakai, és időnként a legjobbakkal is megesik, hogy rosszabbul teljesítenek, mint ahogy azt elvárnák maguktól. Az ilyen időszakokban vannak, akik rástartolnak, hogy behozzák a lemaradásukat, de akadnak olyanok is, akik sajnos a trükkösebb módszerhez folyamodnak és elkezdenek a zavarosban halászni. Azzal viszont jó, ha tisztában vagy, hogy akár tudatosan, akár véletlenül, ha olyan üzletet kötsz, ami nem az ügyfelednek való és elégedetlen lesz, akkor az neked nem csupán egyszeri problémát jelent és néhány kellemetlen beszélgetést.

Szeretnél mindent tudni az értékesítésről, de még nem találtad meg a tökéletes képzést? Nézd meg a SalesKurzus.hu értékesítési tréningjeit, ahol megtanulhatod, hogyan váljon belőled jó és etikus értékesítő, ami hosszú távon kifejezetten kifizetődő.

Ha egy ügyfeled elégedetlen, akkor nemcsak az ügyfélszolgálaton fog reklamálni. Elmondja a szomszédjának és a hasonló érdekeltséggel rendelkező ismerőseinek is, hogy ő bizony pórul járt veled. Ez rettentően kellemetlen tud lenni, hiszen akár fél év múlva is futhatsz bele olyan potenciális vásárlóba, aki már hallott rólad, és bizony nem szépeket. Innen pedig nehéz visszafordítani a dolgokat a pozitív irányba. Tehát az elégedetlen ügyfél jelentős bevételkiesést tud neked generálni, ha nem figyelsz oda.

Hogyan fog az ügyfél neked dolgozni?

Az előző példa ellentéte, mikor elégedett kuncsaftokat termelsz. Ebben az esetben az üzletkötés veled kimondottan pozitív kimenetelű, az ügyfél folyamatosan számíthat rád, nem tűnsz el, miután felmarkoltad a pénzt, segítesz neki az ügyes-bajos dolgokban. Ilyenkor is számíthatsz rá, hogy elmondja az ismerőseinek a tapasztalatait, ami a Te malmodra hajtja a vizet. Hiszen akár munka nélkül is juthatsz ilyenkor olyan új érdeklődőkhöz, akik már elő vannak készítve, nyitottak a megkeresésedre. Velük lényegesen könnyebben tudsz majd eljutni az üzletkötéshez vagy vásárláshoz.

Ha ezt magad szeretnéd megteremteni, akkor minimum egy csúcsminőségű marketingtervre lenne szükséged, ami nem olcsó. Az viszont, hogy jól bánj a meglévő ügyfeleiddel ingyen van, de az eredmény igazán kecsegtető.