Kezelni a munkahelyi konfliktust szerkesztése

Innen: Hogyankell.hu

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
5. sor: 5. sor:
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
# '''A legjobb, ha még a konfliktus kirobbanása előtt felismered a helyzetet, és sikerül elkerülnöd a veszekedést.''' Ez azonban nem mindig egyszerű, és néha nem is megoldás. Mert ha csak elnyomod a konfliktust, de nem kezeled, akkor úgyis felszínre fog kerülni előbb vagy utóbb.
+
# A legjobb, ha még a konfliktus kirobbanása előtt felismered a helyzetet, és sikerül elkerülnöd a veszekedést. Ez azonban nem mindig egyszerű, és néha nem is megoldás. Mert ha csak elnyomod a konfliktust, de nem kezeled, akkor úgyis felszínre fog kerülni előbb vagy utóbb.
#'''Nagyon fontos a kommunikáció.''' Bármi váltotta is ki a konfliktust, igyekezz tisztázni és átbeszélni a dolgot.
+
#Nagyon fontos a kommunikáció. Bármi váltotta is ki a konfliktust, igyekezz tisztázni és átbeszélni a dolgot.
#'''Kérd meg a kollégádat, hogy találkozzatok és adjon lehetőséget a személyes beszélgetésre.''' Ebben az esetben törekedj rá, hogy higgad és nyugodt maradj a megbeszélés során.
+
#Kérd meg a kollégádat, hogy találkozzatok és adjon lehetőséget a személyes beszélgetésre. Ebben az esetben törekedj rá, hogy higgad és nyugodt maradj a megbeszélés során.
 
#*A megbeszélés során tedd háttérbe a személyes érzelmeket, és igyekezz megérteni a másik fél szempontját is.
 
#*A megbeszélés során tedd háttérbe a személyes érzelmeket, és igyekezz megérteni a másik fél szempontját is.
#*Mondd el, hogy hogyan élted meg a helyzetet, és miért okozott ez számodra gondot. Majd kérd meg a másik felet, hogy ő is mondja el milyen hatások érték, miért reagált úgy az adott helyzetben.
+
#*Mond el, hogy hogyan élted meg a helyzetet, és miért okozott ez számodra gondot. Majd kérd meg a másik felet, hogy ő is mondja el milyen hatások érték, miért reagált úgy az adott helyzetben.
 
#*Igyekezz minél konkrétabban fogalmazni, hogy könnyebb legyen azonosítani a problémát.
 
#*Igyekezz minél konkrétabban fogalmazni, hogy könnyebb legyen azonosítani a problémát.
 
#*Figyelj oda a másik félre. Ne arra koncentrálj, hogy mit fogsz válaszolni, hanem tényleg akard meghallani, hogy mit mond.
 
#*Figyelj oda a másik félre. Ne arra koncentrálj, hogy mit fogsz válaszolni, hanem tényleg akard meghallani, hogy mit mond.
 
#*Gondold végig a szerepedet a konfliktus kialakulásában. Amennyiben úgy érzed szükséges, merj bocsánatot kérni.
 
#*Gondold végig a szerepedet a konfliktus kialakulásában. Amennyiben úgy érzed szükséges, merj bocsánatot kérni.
 
#*Közösen jelöljétek meg azokat a területeket, ahol egyezségre tudtatok jutni, és azokat ahol még fent áll a konfliktus. Állítsatok sorrendet a konfliktusok között és kezdjétek el közösen kidolgozni a megoldást.
 
#*Közösen jelöljétek meg azokat a területeket, ahol egyezségre tudtatok jutni, és azokat ahol még fent áll a konfliktus. Állítsatok sorrendet a konfliktusok között és kezdjétek el közösen kidolgozni a megoldást.
#'''Tartsátok magatokat a megbeszélt tervekhez, közösen törekedjetek a megoldásra.'''
+
#Tartsátok magatokat a megbeszélt tervekhez, közösen törekedjetek a megoldásra.
#'''Ha látod, hogy a másik fél akár csak apró lépésekben is, de törekszik a megoldásra, adj hangot annak, hogy értékeled ezt a lépését.'''
+
#Ha látod, hogy a másik fél akár csak apró lépésekben is, de törekszik a megoldásra, adj hangot annak, hogy értékeled ezt a lépését.
#'''Amennyiben nem sikerül kettőtöknek kezelni a konfliktust kérd meg egy kollégádat vagy vezetődet, hogy mediátorként közvetítsen közöttetek.''' Ha a harmadik fél objektív tud maradni, ez a megoldás is eredményes lehet. Természetesen ebben a konfliktus mindkét résztvevőjének együtt kell működnie.
+
#Amennyiben nem sikerül kettőtöknek kezelni a konfliktust kérd meg egy kollégádat vagy vezetődet, hogy mediátorként közvetítsen közöttetek. Ha a harmadik fél objektív tud maradni, ez a megoldás is eredményes lehet. Természetesen ebben a konfliktus mindkét résztvevőjének együtt kell működnie.
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
47. sor: 47. sor:
 
* [http://www.forbes.com/sites/mikemyatt/2012/02/22/5-keys-to-dealing-with-workplace-conflict/ A munkahelyi  konfliktus kezelése]
 
* [http://www.forbes.com/sites/mikemyatt/2012/02/22/5-keys-to-dealing-with-workplace-conflict/ A munkahelyi  konfliktus kezelése]
 
* [http://www.munkahelyistresszinfo.hu/stressz-a-munkahelyen/hattertenyezok/munkahelyi-konflikutsok-fejlodes-vagy-szethullas-fele.php Munkahelyi konfliktusok: fejlődés vagy széthúzás felé]
 
* [http://www.munkahelyistresszinfo.hu/stressz-a-munkahelyen/hattertenyezok/munkahelyi-konflikutsok-fejlodes-vagy-szethullas-fele.php Munkahelyi konfliktusok: fejlődés vagy széthúzás felé]
 
[[Kategória:Munka-karrier]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)