Körforgalomban vezetni szerkesztése
Innen: Hogyankell.hu
Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.
A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat | A te változatod | ||
1. sor: | 1. sor: | ||
== Hogyan kell körforgalomban vezetni? == | == Hogyan kell körforgalomban vezetni? == | ||
− | [[Fájl:korforgalom.jpg|500px | + | [[Fájl:korforgalom.jpg|500px]] A körforgalmat azért találták ki, mert biztonságosabbá és gyorsabbá is teszi a közlekedést. Ugyanakkor sokan nem igazán tudják, hogyan használják. Az alábbiakban az egy- és a többsávos körforgalom használatát is bemutatjuk. |
== Lépések == | == Lépések == | ||
8. sor: | 8. sor: | ||
#* Többsávos körforgalomban tilos előzni mind a külső-, mind a belső forgalmi sávban egyaránt! | #* Többsávos körforgalomban tilos előzni mind a külső-, mind a belső forgalmi sávban egyaránt! | ||
#* Ha az első kijáraton akarunk kimenni (vagyis a képet nézve úgy haladnánk, mint a zöld autó), akkor a körforgalom szélső sávjába soroljunk be. | #* Ha az első kijáraton akarunk kimenni (vagyis a képet nézve úgy haladnánk, mint a zöld autó), akkor a körforgalom szélső sávjába soroljunk be. | ||
− | #* Ha nem akarunk az első kijáraton kimenni (vagyis a képet nézve úgy haladnánk, mint a sárga vagy a kék vagy a sárga autó), akkor a belső sávba soroljunk be. Ha ki akarunk menni a körforgalomból, előtte indexeljünk, soroljunk be a külső sávba, majd az irányjelzőt használva távozzunk a körforgalomból. Láthatjuk, hogy a kék autó ott akar kimenni, ahol a piros autó is (hiszen a külső sávba kanyarodik be, vagyis az első kijáraton át ki akar menni). Az ütközést azért könnyű elkerülni, mert ha már benn van a körforgalomban a kék autó, akkor a pirosnak várnia kell, elsőbbséget kell neki adnia. Ha pedig még nincs bent, akkor simán fordulhat jobbra. Ha azonban a következő ábrát nézzük meg, akkor láthatjuk, hogy a sárga autó is szabálytalanul közlekedik, a vége pedig nem más, mint koccanás. A sárga autó nem megy ki a külső sávba, mielőtt elhagyná a körforgalmat, hanem a belsőből fordul ki. A zöld autónak ugyanis nem kötelező elhagynia a körforgalmat, bármikor meggondolhatja magát és mehet még egy kört. [[Fájl:korforgalom-rossz.jpg|500px | + | #* Ha nem akarunk az első kijáraton kimenni (vagyis a képet nézve úgy haladnánk, mint a sárga vagy a kék vagy a sárga autó), akkor a belső sávba soroljunk be. Ha ki akarunk menni a körforgalomból, előtte indexeljünk, soroljunk be a külső sávba, majd az irányjelzőt használva távozzunk a körforgalomból. Láthatjuk, hogy a kék autó ott akar kimenni, ahol a piros autó is (hiszen a külső sávba kanyarodik be, vagyis az első kijáraton át ki akar menni). Az ütközést azért könnyű elkerülni, mert ha már benn van a körforgalomban a kék autó, akkor a pirosnak várnia kell, elsőbbséget kell neki adnia. Ha pedig még nincs bent, akkor simán fordulhat jobbra. Ha azonban a következő ábrát nézzük meg, akkor láthatjuk, hogy a sárga autó is szabálytalanul közlekedik, a vége pedig nem más, mint koccanás. A sárga autó nem megy ki a külső sávba, mielőtt elhagyná a körforgalmat, hanem a belsőből fordul ki. A zöld autónak ugyanis nem kötelező elhagynia a körforgalmat, bármikor meggondolhatja magát és mehet még egy kört. [[Fájl:korforgalom-rossz.jpg|500px]] |
== Tippek == | == Tippek == | ||
21. sor: | 21. sor: | ||
* KRESZ | * KRESZ | ||
* saját tapasztalat | * saját tapasztalat | ||
− | |||
− |