Integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget szerkesztése

Innen: Hogyankell.hu

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget? ==
 
== Hogyan kell integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget? ==
  
[[Fájl:kozossegi media_email marketing.jpg|250 px|right|saját szerkesztésű fotó]]A közösségi média élre törésével sok szakember úgy gondolja, hogy az e-mail marketing teljesen háttérbe szorul a vállalkozások marketingtevékenységében. A kulcs a két eszköz integrálásában van, ugyanis egymást erősítve hatékonyabban tudnak működni, párosukkal látványos eredményeket érhetünk el. Míg e-mailjeinkkel közvetlen ajánlatokat tudunk célba juttatni és hosszabb távon nagyobb vásárlóerőt szerezni, addig közösségi oldalainkon cégünk, márkánk ismertségét tarthatjuk fenn, ügyfeleinkkel kétirányú kommunikációt folytathatunk.  Cikkünkben bemutatjuk, hogy hogyan lehet integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget.
+
A közösségi média élre törésével sok szakember úgy gondolja, hogy az e-mail marketing teljesen háttérbe szorul a vállalkozások marketingtevékenységében. A kulcs a két eszköz integrálásában van, ugyanis egymást erősítve hatékonyabban tudnak működni, párosukkal látványos eredményeket érhetünk el. Míg e-mailjeinkkel közvetlen ajánlatokat tudunk célba juttatni és hosszabb távon nagyobb vásárlóerőt szerezni, addig közösségi oldalainkon cégünk, márkánk ismertségét tarthatjuk fenn, ügyfeleinkkel kétirányú kommunikációt folytathatunk.  Cikkünkben bemutatjuk, hogy hogyan lehet integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
#'''Használjuk a közösségi médiából szerzett adatbázisunkat e-mail marketing célokra!''' [[A_közösségi_médiával_e-mail_adatbázist_építeni | Közösségi oldalaink segítségével e-mail adatbázist építhetünk]]. Ehhez különböző taktikákat kell ugyan bevetnünk, amely sok időt és energiát vehet igénybe, de ezzel a módszerrel többféle adathoz is hozzájuthatunk potenciális ügyfeleinkről, így személyre szabottabb e-mail marketing kampányokat tervezhetünk.  
+
#Használjuk a közösségi médiából szerzett adatbázisunkat e-mail marketing célokra! [[A_közösségi_médiával_e-mail_adatbázist_építeni | Közösségi oldalaink segítségével e-mail adatbázist építhetünk]]. Ehhez különböző taktikákat kell ugyan bevetnünk, amely sok időt és energiát vehet igénybe, de ezzel a módszerrel többféle adathoz is hozzájuthatunk potenciális ügyfeleinkről, így személyre szabottabb e-mail marketing kampányokat tervezhetünk.  
#'''Ajánljuk közösségi csatornáinkat!''' Hírleveleinkben, eDM-jeinkben felhívhatjuk a címzett figyelmét arra, hogy a közösségi médiában is jelen van vállalkozásunk. Ehhez tüntessük fel levelünkben – jól látható helyen – az adott közösségi oldalak ikonjait, a levél olvasóját pedig biztassuk arra, hogy csatlakozzon egy kattintással közösségünkhöz! Rendkívüli ajánlatokkal, kedvezményekkel (pl. „Ha elérjük a 4000 lájkot/követőt, akkor 20% kedvezményt adunk minden termékünkre”!) is ösztönözhetjük a csatlakozásra, vagy felsorolhatjuk azokat az érveket (pl. „Elsőként értesülhet legújabb akciónkról!”), amelyek miatt érdemes rajongótáborunk tagjának lennie.  
+
#Ajánljuk közösségi csatornáinkat! Hírleveleinkben, eDM-jeinkben felhívhatjuk a címzett figyelmét arra, hogy a közösségi médiában is jelen van vállalkozásunk. Ehhez tüntessük fel levelünkben – jól látható helyen – az adott közösségi oldalak ikonjait, a levél olvasóját pedig biztassuk arra, hogy csatlakozzon egy kattintással közösségünkhöz! Rendkívüli ajánlatokkal, kedvezményekkel (pl. „Ha elérjük a 4000 lájkot/követőt, akkor 20% kedvezményt adunk minden termékünkre”!) is ösztönözhetjük a csatlakozásra, vagy felsorolhatjuk azokat az érveket (pl. „Elsőként értesülhet legújabb akciónkról!”), amelyek miatt érdemes rajongótáborunk tagjának lennie.  
#'''Helyezzük el a megosztás gombot!''' Ha levelünkben feltüntetjük a social share (megosztás) gombot, akkor megnő annak az esélye, hogy ha az olvasó érdekesnek, hasznosnak, netán viccesnek találta e-mailünket, akkor megosztja a közösségi oldalakon. Így jóval több emberhez juthat el üzenetünk, és ha esetleg nekik is megtetszik levelünk, akkor önként feliratkoznak hírleveleinkre. Egy jó ajánlatot vagy kupont tartalmazó e-mailt akár még többen is megosztanak ismerőseik körében, ezzel pedig növelhetjük a cégünk számára fontos konverziók (pl. online vásárlás) számát.
+
#Helyezzük el a megosztás gombot! Ha levelünkben feltüntetjük a social share (megosztás) gombot, akkor megnő annak az esélye, hogy ha az olvasó érdekesnek, hasznosnak, netán viccesnek találta e-mailünket, akkor megosztja a közösségi oldalakon. Így jóval több emberhez juthat el üzenetünk, és ha esetleg nekik is megtetszik levelünk, akkor önként feliratkoznak hírleveinkre. Egy jó ajánlatot vagy kupont tartalmazó e-mailt akár még többen is megosztanak ismerőseik körében, ezzel pedig növelhetjük a cégünk számára fontos konverziók (pl. online vásárlás) számát.
#'''Irányítsuk a felhasználókat levelünkből a közösségi felületeinkre!''' Kiküldött eDM-jeinkből, hírleveleinkből számos módon átirányíthatjuk az olvasót közösségi oldalainkra, akik így egyrészt több csatornán keresztül is kapcsolatba kerülhetnek vállalkozásunkkal, másrészt változatosabb, sokszínűbb tartalmakkal találkozhatnak.  
+
#Irányítsuk a felhasználókat levelünkből a közösségi felületeinkre! Kiküldött eDM-jeinkből, hírleveinkből számos módon átirányíthatjuk az olvasót közösségi oldalainkra, akik így egyrészt több csatornán keresztül is kapcsolatba kerülhetnek vállalkozásunkkal, másrészt változatosabb, sokszínűbb tartalmakkal találkozhatnak.  
 
#*Hirdethetjük Facebook oldalunkon futó nyereményjátékunkat, amelyhez egy „Jelentkezem” akciógombot is elhelyezhetünk, hogy levelünk olvasója közvetlenül tudjon jelentkezni nyereményjátékunkra.
 
#*Hirdethetjük Facebook oldalunkon futó nyereményjátékunkat, amelyhez egy „Jelentkezem” akciógombot is elhelyezhetünk, hogy levelünk olvasója közvetlenül tudjon jelentkezni nyereményjátékunkra.
 
#*Feltehetünk egy kérdést, amelyre válaszolva a felhasználó Facebook oldalunkra jut el, ahol például egy kvízjáték, egyik fotóalbumunk vagy egy hasznos információkat tartalmazó posztunk fogadja.
 
#*Feltehetünk egy kérdést, amelyre válaszolva a felhasználó Facebook oldalunkra jut el, ahol például egy kvízjáték, egyik fotóalbumunk vagy egy hasznos információkat tartalmazó posztunk fogadja.
15. sor: 15. sor:
 
#*Beilleszthetünk kis méretű fotókat, amelyek kinagyításával cégünk Pinterest oldalára jut el a felhasználó.  
 
#*Beilleszthetünk kis méretű fotókat, amelyek kinagyításával cégünk Pinterest oldalára jut el a felhasználó.  
 
#*Felhívhatjuk a figyelmet legújabb blogbejegyzésünkre, levelünkbe szemelvényeket is írhatunk belőle, amelyekre kattintva az olvasó blogunkon landol.
 
#*Felhívhatjuk a figyelmet legújabb blogbejegyzésünkre, levelünkbe szemelvényeket is írhatunk belőle, amelyekre kattintva az olvasó blogunkon landol.
#'''Hívjuk fel a figyelmet közösségi posztjainkban a feliratkozási lehetőségre!''' Bejegyzéseinkben többször is ajánlhatjuk a hírleveleinkre való feliratkozás lehetőségét. Például „kedvcsinálóként” megadhatjuk legutóbbi hírlevelünk weboldalunkon megtalálható változatának linkjét, vagy a feliratkozáshoz szükséges űrlap elérhetőségét. Facebook oldalunkon külön fülbe is beágyazhatunk hírlevél feliratkozási lehetőséget, esetleg ezt alkalmazás formájában is kivitelezhetjük.
+
#Hívjuk fel a figyelmet közösségi posztjainkban a feliratkozási lehetőségre! Bejegyzéseinkben többször is ajánlhatjuk a hírleveleinkre való feliratkozás lehetőségét. Például „kedvcsinálóként” megadhatjuk legutóbbi hírlevelünk weboldalunkon megtalálható változatának linkjét, vagy a feliratkozáshoz szükséges űrlap elérhetőségét. Facebook oldalunkon külön fülbe is beágyazhatunk hírlevél feliratkozási lehetőséget.
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
21. sor: 21. sor:
 
*Minél több kereszthivatkozást alkalmazzunk, annál jobban integrálódik a két eszköz.
 
*Minél több kereszthivatkozást alkalmazzunk, annál jobban integrálódik a két eszköz.
 
*E-mailben külön is megköszönhetjük ügyfelünknek a közösségünkhöz való csatlakozást.
 
*E-mailben külön is megköszönhetjük ügyfelünknek a közösségünkhöz való csatlakozást.
*Közösségi bejegyzéseinkben egy-egy érdekes részletet is megjeleníthetünk aktuális hírlevelünkből, vagy posztolhatunk hűségkuponokról vagy megrendelhető termékmintákról ajánlatokat, amelyek kizárólag a hírlevelünkre feliratkozók számára elérhetők.
+
*Közösségi bejegyzéseinkben egy-egy érdekes részletet is megjeleníthetünk aktuális hírlevelünkből.
*YouTube videóink végére hírleveleinkre való feliratkozásra való felhívást is elhelyezhetünk.
 
 
*Ha levelünkben nem akarjuk annyira szem elé tenni a közösségi médiás ikonokat, akkor elhelyezhetjük őket az e-mail láblécében is.
 
*Ha levelünkben nem akarjuk annyira szem elé tenni a közösségi médiás ikonokat, akkor elhelyezhetjük őket az e-mail láblécében is.
 
*Azért is jó, ha elhelyezzük minden e-mailünkben közösségi médiás ikonjainkat, mert a felhasználó egy kattintással beléphet az adott közösségi oldalunkra.
 
*Azért is jó, ha elhelyezzük minden e-mailünkben közösségi médiás ikonjainkat, mert a felhasználó egy kattintással beléphet az adott közösségi oldalunkra.
28. sor: 27. sor:
 
*A vásárlást visszaigazoló e-mailben elhelyezhetünk linkeket a termék közösségi médiabeli segítségnyújtó fórumaihoz vagy YouTube videóihoz.
 
*A vásárlást visszaigazoló e-mailben elhelyezhetünk linkeket a termék közösségi médiabeli segítségnyújtó fórumaihoz vagy YouTube videóihoz.
 
*E-mailjeink tárgya lehet ugyanaz, mint például Facebook hirdetésünk fejlécében szereplő szöveg, mert ha a felhasználó már találkozott vele a Facebookon, akkor ismerős lehet számára az adott akció, és valószínűleg előbb meg fogja nyitni levelünket.
 
*E-mailjeink tárgya lehet ugyanaz, mint például Facebook hirdetésünk fejlécében szereplő szöveg, mert ha a felhasználó már találkozott vele a Facebookon, akkor ismerős lehet számára az adott akció, és valószínűleg előbb meg fogja nyitni levelünket.
*Egy-egy fotó hatékonyságát/sikerét letesztelhetjük e-mailben és ugyanezt közösségi posztban vagy hirdetésben is.
+
*Egy-egy fotó hatékonyságát/sikerét letesztelhetjük e-mailben és ugyanezt közösségi posztban vagy hirdetésben is.*[[http://www.hogyankell.hu/A_k%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9gi_m%C3%A9di%C3%A1val_e-mail_adatb%C3%A1zist_%C3%A9p%C3%ADteni/ Hogyan kell a közösségi médiával e-mail adatbázist építeni?]]  
*[http://www.hogyankell.hu/A_k%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9gi_m%C3%A9di%C3%A1val_e-mail_adatb%C3%A1zist_%C3%A9p%C3%ADteni Hogyan kell a közösségi médiával e-mail adatbázist építeni?]
 
  
 
== Amire szükséged lehet ==
 
== Amire szükséged lehet ==
40. sor: 38. sor:
 
*Ügyeljünk arra, hogy közösségi bejegyzéseink ne csak e-mailjeink tartalmáról szóljanak, és fordítva! Legyenek következetesek üzeneteink, egymást támogatva, kiegészítve, konzisztensen működjenek a különböző csatornák tartalmai!
 
*Ügyeljünk arra, hogy közösségi bejegyzéseink ne csak e-mailjeink tartalmáról szóljanak, és fordítva! Legyenek következetesek üzeneteink, egymást támogatva, kiegészítve, konzisztensen működjenek a különböző csatornák tartalmai!
 
*Optimalizáljuk mobil eszközökre e-mailjeinket és honlapunkat! (A közösségi oldalak a legtöbb mobil eszközön jól böngészhetők.)
 
*Optimalizáljuk mobil eszközökre e-mailjeinket és honlapunkat! (A közösségi oldalak a legtöbb mobil eszközön jól böngészhetők.)
*Ne aggódjunk, ha valaki nem kér hírleveleinkből, eDM-jeinkből! Ettől még lehet, hogy szívesen követ minket a közösségi csatornáinkon.
+
*Ne aggódjunk, ha valaki nem kér hírleveinkből, eDM-jeinkből! Ettől még lehet, hogy szívesen követ minket a közösségi csatornáinkon.  
  
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
  
 
*[http://marketinger.blog.hu/2010/07/06/10_modszer_hogy_integrald_a_kozossegi_media_megjelenesedet_az_e_mail_marketinggel/ 10 módszer arra, hogyan integráld a közösségi média megjelenésedet az e-mail marketinggel]
 
*[http://marketinger.blog.hu/2010/07/06/10_modszer_hogy_integrald_a_kozossegi_media_megjelenesedet_az_e_mail_marketinggel/ 10 módszer arra, hogyan integráld a közösségi média megjelenésedet az e-mail marketinggel]
 +
*[http://socialtimes.hu/articlepage/?article=2965-a-kozossegi-media-segithet-az-e-mail-marketingen/ A közösségi média segíthet az e-mail marketingen?]
 
* [http://www.socialmediaexaminer.com/9-ways-to-integrate-email-and-social-media-marketing/ 9 módszer az e-mail marketing és a közösségi média integrálására (angol nyelven)]
 
* [http://www.socialmediaexaminer.com/9-ways-to-integrate-email-and-social-media-marketing/ 9 módszer az e-mail marketing és a közösségi média integrálására (angol nyelven)]
 
* [http://www.convinceandconvert.com/social-media-integration-2/17-ways-to-integrate-facebook-and-email-marketing/ 17 módszer a Facebook és az e-mail marketing integrálására (angol nyelven)]
 
* [http://www.convinceandconvert.com/social-media-integration-2/17-ways-to-integrate-facebook-and-email-marketing/ 17 módszer a Facebook és az e-mail marketing integrálására (angol nyelven)]
 +
* [http://docs.aweber-static.com/email-marketing-guides/falls-aweber-social-email.pdf/ E-mail és social media – PDF dokumentum szemléletes példákkal (angol nyelven)]
 
* [http://blog.mannixmarketing.com/email-marketing-2013/ E-mail marketing trendek 2013-ban (angol nyelven)]
 
* [http://blog.mannixmarketing.com/email-marketing-2013/ E-mail marketing trendek 2013-ban (angol nyelven)]
*[http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ SAKKOM blog: 5 gyakori e-mail marketing hiba]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/04/19/vallalati-facebook-oldalak-mire-figyeljunk/ SAKKOM blog: Vállalati Facebook-oldalak: mire figyeljünk]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2013/06/10/5-plusz-1-tipp-a-facebook-kozosseg-aktivizalasara/ SAKKOM blog: 5+1 tipp a Facebook közösség aktivizálására]
 
 
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)