„HTML hírlevelet kódolni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell HTML hírlevelet kódolni? == Sajnos az, ami egy weboldalon működik, nem feltétlenül jelenik meg jól egy HTML alapú e-mailes hírlevélben vagy eDM-b…”)
 
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell HTML hírlevelet kódolni? ==
 
== Hogyan kell HTML hírlevelet kódolni? ==
  
Sajnos az, ami egy weboldalon működik, nem feltétlenül jelenik meg jól egy HTML alapú e-mailes hírlevélben vagy eDM-ben. Ráadásul a különböző e-mail szoftverek (Outlook, Yahoo!, Google Mail) esetében is más és más lehet az üzenetünk megjelenítése, nem is beszélve a különféle böngészőkről. Az alábbi cikkben igyekeztünk összegyűjteni a legfontosabb tudnivalókat, melyek segítenek abban, hogy megfelelő formában és kóddal küldjük ki az e-mail alapú HTML hírlevelet.
+
Sajnos az, ami egy weboldalon működik, nem feltétlenül jelenik meg jól egy HTML alapú e-mailes hírlevélben vagy eDM-ben. Ráadásul a különböző e-mail szoftverek (Outlook, Yahoo!, Google Mail) esetében is más és más lehet az üzenetünk megjelenítése, nem is beszélve a különféle böngészőkről. Az alábbi cikkben igyekeztünk összegyűjteni a legfontosabb tudnivalókat, melyek segítenek abban, hogy megfelelő formában és kóddal küldjük ki az e-mail alapú HTML hírlevelet.  
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==

A lap 2013. január 8., 15:43-kori változata

Hogyan kell HTML hírlevelet kódolni?

Sajnos az, ami egy weboldalon működik, nem feltétlenül jelenik meg jól egy HTML alapú e-mailes hírlevélben vagy eDM-ben. Ráadásul a különböző e-mail szoftverek (Outlook, Yahoo!, Google Mail) esetében is más és más lehet az üzenetünk megjelenítése, nem is beszélve a különféle böngészőkről. Az alábbi cikkben igyekeztünk összegyűjteni a legfontosabb tudnivalókat, melyek segítenek abban, hogy megfelelő formában és kóddal küldjük ki az e-mail alapú HTML hírlevelet.

Lépések

  1. Használjunk táblázatot a layout kialakításához, mivel, ha CSS-sel alakítjuk ki a layoutot, könnyen széteshet az e-mail.
    és tageket csak elvétve használjunk.
  2. A CSS stílusokat a html-en belül jelenítsd meg (style=), ne pedig külön dokumentumban csatold hozzá (sok e-mail szoftver ezeket egyszerűen törli). Semmiképpen ne használj a head tagben stílusmeghatározást, helyette inkább bodyban (a Google Mail máskülönben törli). Használj soron belüli stílusmeghatározásokat, pl.:

    .

  3. Ne használjunk rövidítéseket a stílusleírásoknál.
  4. Minél rövidebb stílus-meghatározásokat használj, és ezeket minél közelebb a tartalomhoz. Ez esetben nem jelent problémát (sőt!), ha minden egyes cellához meghatározod pl. a betűtípust ahelyett, hogy a teljes dokumentumra adnád meg. A headingekbe, p és a tagekbe csak akkor írj stílusdefiníciót, ha feltétlenül szükséges.
  5. Célszerű három táblázatot létrehozni (fejléc, tartalom, lábléc), és ezeket egy „gyűjtőtáblázatba” beilleszteni, már csak azért is, mert bizonyos esetekben a body taget nem veszik figyelembe a szoftverek. Ehhez célszerű 100%-nál kisebb (javasolt a 98%) szélességet beállítani, vagy az e-mail szélességét fix értékre beállítani (ne legyen nagyobb 600px-nél). Általában ez utóbbi biztosabban működik.
  6. Ha több oszlopot összevonnánk, használjuk a colspan attribútumot.
  7. A táblázat elrendezését szabályozhatjuk a border (szegély), valign (függőleges igazítás), align (vízszintes igazítás), cellpadding (cella kerete és tartalma közti távolság) és cellspacing (cellák kerete közti távolság) stb. attribútumokkal.
  8. A float (lebegtetés) nem igazán működik a pl. Google Mail esetében, inkább egy összetettebb táblázattal oldjuk meg ezt.
  9. Tesztelj!
    • Először is nézd meg a html alapú e-mailt különböző böngészőkben.
    • Teszteld az e-mailt különböző szolgáltatók esetében (pl. Outlook, Yahoo!, Google Mail, Freemail), ehhez célszerű megnézni, hogy a címzettek mit használnak. Ha például senki nincs yahoo!-s e-mail címmel, felesleges tesztelgetnünk ezt a lehetőséget.
    • Azt is ellenőrizzük, hogy miként jelenik meg az e-mailünk akkor, ha a képek megjelenítése alapbeállításként ki van kapcsolva. Mert ha pl. egy sötét háttérképen fehér betűt használunk, a háttérkép azonban nem jelenik meg, ez problémát okozhat.
    • Ellenőrizd, hogy nem akadsz-e fenn a spamszűrőkön. Egy jó eszköz erre ez a Spamchecker.

Tippek

  • Célszerű egy HTML és egy egyszerű szöveges e-mailt is kiküldeni beillesztett képekkel, hogy a hírlevél vagy eDM címzettje választani tudjon, milyen módon tekinti meg. Az egyszerű szöveg ráadásul biztosan működik.
  • A képeket tároljuk a szerveren, lehetőleg a weboldal képeitől eltérő mappában. Ne töröljük röviddel a kiküldés során, sokan csak hetekkel, hónapokkal később nyitnak meg egy e-mailt.
  • A képeknél mindig adjuk meg az alt, a height és a width attribútumokat.
  • A hivatkozásoknál (a) használjuk a target=”_blank” attribútumot.
  • Ha a

    tagbe zárt szöveg más méretű, mint az <a> tagbe zárt, az <a> tagbe zárt szöveget is tegyük

    tagbe.

  • Használjunk 10px paddinget a sorok esetében, mivel a Google Mail egyébként hajlamos „összenyomni” a középső részt, ahol megjelenik a mail.

Amire szükséged lehet

  • HTML és CSS ismeret

Figyelmeztetések

  • Gyakori probléma, hogy a cellák és a képek elcsúsznak, ha a cella közvetlenül az img tag alatt záródik, ezért ilyen esetben közvetlenül az img tag mögé, azzal egy sorba helyezzük.
  • Lehetőleg ne használjunk JavaScriptet.
  • Az Outlook 2007 nem mutatja meg a háttérképeket.
  • Mivel a spammelők gyakran használnak 1*1 pixeles képeket, kerüljük ezeket, mivel sok e-mail szoftver azonnal levélszemétnek minősíti az e-mailünket.
  • A Google Mail esetében az is fontos hogy a háttérszínt a cellához határozzuk meg bgcolor attribútummal.
  • A legtöbb e-mail szoftver nem támogatja a boksz-shadowt, a min-width és max-width attribútumot.
  • Az asztali Outlook nem támogatja az üres cellákat (empty-cells).
  • A leggyakoribb e-mail szoftverek css támogatottságáról itt találtok bővebb információt.

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Andi02, Kiscsillag