„Affiliate kampányt indítani” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Hogyan kell affiliate kampányt indítani?)
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell affiliate kampányt indítani? ==
 
== Hogyan kell affiliate kampányt indítani? ==
  
[[Fájl:Affiliate_marketing.jpg|right]]Az első affiliate programot 1994-ben indította a PC Flowers & Gifts, és ez tette igazán népszerűvé az Amazon.com-ot, mely 1996-tól alkalmazott affiliate marketinget. Az egész kulcsa tulajdonképpen a bevételmegosztás: az affiliate-gazda (tehát aki valamit értékesíteni akar) konkrét eladás (vagy más konverzió) után jutalékot fizet a programban résztvevő médiatulajdonosnak.
+
[[Fájl:Affiliate.jpg|right]]Az első affiliate programot 1994-ben indította a PC Flowers & Gifts, és ez tette igazán népszerűvé az Amazon.com-ot, mely 1996-tól alkalmazott affiliate marketinget. Az egész kulcsa tulajdonképpen a bevételmegosztás: az affiliate-gazda (tehát aki valamit értékesíteni akar) konkrét eladás (vagy más konverzió) után jutalékot fizet a programban résztvevő médiatulajdonosnak.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==

A lap 2012. szeptember 6., 09:56-kori változata

Hogyan kell affiliate kampányt indítani?

Affiliate.jpg

Az első affiliate programot 1994-ben indította a PC Flowers & Gifts, és ez tette igazán népszerűvé az Amazon.com-ot, mely 1996-tól alkalmazott affiliate marketinget. Az egész kulcsa tulajdonképpen a bevételmegosztás: az affiliate-gazda (tehát aki valamit értékesíteni akar) konkrét eladás (vagy más konverzió) után jutalékot fizet a programban résztvevő médiatulajdonosnak.

Lépések

  1. Gondoljuk át, hogyan tudjuk beleilleszteni a stratégiánkba az affiliate programot. Vagyis online kampány esetében pl. szükség van honlapra, gondoljuk át, hogy van-e lehetőség online megrendelésre, értékesítésre vagy más egyéb olyan interakcióra, ami után jutalékot tudunk fizetni (pl. hírlevél-feliratkozás).
  2. Jelöljük ki a felelőst a cégünknél! Az affiliate kampány erőforrásokat igényel. Ezért jelöljünk ki valakit, aki a szükséges feladatokat elvégzi, a médiapartnereket támogatni tudja, az elszámolást intézi stb.
  3. Határozzuk meg, hogy mi legyen az elszámolás alapja! Klasszikusan az eladás után (PPC – Pay per lead- alapú elszámolás) szoktak jutalékot fizetni, de lehet más konverzió is, például az átkattintás a honlapra (PPC – Pay per click) vagy egy adott cél (PPL – Pay per lead), mint a hírlevélre feliratkozás, egy ingyenes tanulmány letöltése, az ajánlatkérő formula kitöltése vagy egy ingyenes próbaverzió letöltése mondjuk egy szoftver esetében. Fizethetünk az értékesítés után százalékban és fix összegben is.
  4. Számoljunk utána, hogy mennyi jutalékot tudunk maximálisan adni.
  5. Gondoljuk végig, hogy minden médiumnak ugyanazt az összeget/százalékot adjuk-e a konverzió után vagy egyedi elszámolás lesz (pozitívan diszkriminálhatunk egy médiumot).
  6. Határozzuk meg, hogy milyen feltételek mellett folytatjuk a kampányt:
    • kampány időszaka
    • megjelenés elévülése: miután egy adott médiumban megjelent a hirdetésünk, még hány napig fogadjuk el, ha az adott médium látogatója (aki láthatta a hirdetésünket) a honlapunkon konverziót teljesít (pl. vásárol).
    • kattintás elévülése: miután egy adott internetező rákattintott a hirdetésünkre az adott médiumon, még hány napig fogadjuk el, ha később a honlapunkon konverziót teljesít.
  7. Döntsünk arról, hogy milyen rendszert használunk majd a méréshez:
    • saját fejlesztés,
    • külső fejlesztésű szoftver (pl. iDevAffiliate),
    • megpróbálkozhatunk az ingyenes Google Analytics rendszer használatával is.
  8. Gondoljuk át, hogy nyílt vagy zárt affiliate hálózatot szeretnénk-e. Ha egy affiliate hálózat nyitott, imázsban nem passzoló felületeken is elérhetővé válik. Problémát okoz a hatékony célcsoport elérés, ami rossz konverzióhoz, a partner elégedetlenségéhez vezet. A nyitottság mellett szól, hogy így gyorsabban növelhetjük a hálózat méretét, nem kell akkora erőfeszítést befektetnünk az affiliate hálózat felépítésébe, mintha zárt rendszerként mi magunk szerveznénk be a partnereket.
  9. Határozzuk meg pontosan a célcsoportunkat, gyűjtsünk róluk össze minden olyan információt, ami segítheti a médiumokat a célzásban (pl. életkor, státus, demográfiai tényezők, érdeklődési körök stb.). Ez azért fontos, mert minél jobban „becélozzuk” a hirdetéseket, annál könnyebben célba találunk, így jóval magasabb konverziót érhetünk el. Ebből adódóan a médium is elégedettebb lesz, így a jövőben is szívesen dolgozik majd velünk. Így ez egy win-win szituáció.
  10. Szervezzük be a partnereket:
    • Keressük meg azokat a médiumokat, amelyeket be szeretnénk szervezni zárt hálózat esetében.
    • Fordulhatunk a nagy saleshouse-okhoz is, hogy partnereket keresünk. Ebben az esetben azonban mindenképpen szabjuk meg, hogy zárt vagy nyílt hálózatot szeretnénk-e, hiszen ők rengeteg médiummal foglalkoznak.
    • Csatlakozhatunk már meglévő affiliate hálózatokhoz is.
  11. Alkudozzunk! Próbáljuk meg az előzetesen meghatározott összeg alatt kialkudni egy jutalékot. Ha nem is sikerül, a maximális összeg fölé ne menjünk, hiszen az ráfizetéses.
  12. Ha sikerül megállapodni, kössünk szerződést. Ebbe pontosan foglaljuk bele a feltételeinket.
  13. Segítsük a médiumot abban, hogy minél jobban sikerüljön a kampány. Kapjanak marketing anyagokat, pr anyagokat, amit használni tudnak a különböző felületeken. Javasoljunk felületeket aszerint, hogy nekünk mi a tapasztalatunk, mi működik jól.
  14. Mérjünk! Folyamatosan nézzük a statisztikákat, nem csupán azt, hogy mennyi a konverzió, de az egyes médiumokon az egyes felületek hogyan teljesítenek, és a médiumokkal egyeztetve szükség esetén változtassunk. (Pl. ha láthatóan eredményesebb egy pr cikk, mint a banner, jelezzük a médiumnak, hogy inkább azon a vonalon haladjon tovább a kampány, hiszen így jobb lesz a konverzió) Ehhez használhatjuk a Google Analyticset (mérőkódokkal).
  15. A kampány végén számoljunk el!
  16. Csatoljunk vissza! Az eredményeket megvizsgálva állapítsuk meg, mi volt az, ami jól működött, mi az, ami kevésbé, és hogy a legközelebbi alkalommal mit tehetünk azért, hogy még sikeresebb legyen a kampány. Erről egyeztessünk a médiumokkal is.

Tippek

  • A Nielsen Netratings 2009-es kutatása szerint az affiliate kampányok leginkább az alábbi területeken működnek: könyvek, film, DVD, ajándékok, étel, ital, szórakozás, pénzügyi szolgáltatások, egészséges életmód, irodai termékek, sport és rekreáció.Fájl:Affiliate teruletek.jpg
  • Nem muszáj feltétlenül csak online magazinokban, hírportálokban stb. gondolkodni, nyugodtan próbáljunk befűzni pl. bloggereket is.

Amire szükséged lehet

  • jól átgondolt szabályrendszer
  • jól meghatározott célcsoport
  • affiliate partnerek
  • kreatívok
  • bizalom
  • affiliate rendszer

Figyelmeztetések

  • Az affiliate program nem alkalmazható imázs kampány esetében.
  • Rossz terméket, szolgáltatást affiliate kampánnyal sem tudunk eladni.

Kapcsolódó források, hivatkozások

  • Saját tapasztalat

Az oldal szerzői

Andi02, Kiscsillag