AdWords kampányt indítani szerkesztése

Innen: Hogyankell.hu

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
7. sor: 7. sor:
 
# '''Mi is az az AdWords?''' Az AdWords egy költséghatékony hirdetési forma. Legalapvetőbb esetben rövid szöveges hirdetéseket jeleníthetünk meg a Google és partnerei keresőhálózatában, illetve a Google partnereinek weboldalain, pl.: [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa3.png|600px]]
 
# '''Mi is az az AdWords?''' Az AdWords egy költséghatékony hirdetési forma. Legalapvetőbb esetben rövid szöveges hirdetéseket jeleníthetünk meg a Google és partnerei keresőhálózatában, illetve a Google partnereinek weboldalain, pl.: [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa3.png|600px]]
 
# '''Először is ismerjük meg kicsit az AdWords hirdetések lényegét!''' Az AdWords egy nagyon hatékony hirdetési forma, hiszen:  
 
# '''Először is ismerjük meg kicsit az AdWords hirdetések lényegét!''' Az AdWords egy nagyon hatékony hirdetési forma, hiszen:  
#* akár széles célközönséget, akár egy szűk kört szeretnék elérni, erre többnyire alkalmas.  
+
#* akár széles célközönséget, akár egy szűk kört szeretnék elérni, erre többnyire alkalmas.
 
#* mivel csak az átkattintások után kell fizetni, így a hirdetés csak akkor kerül számomra bármibe is, ha ténylegesen érdeklődik valaki (rákattint).
 
#* mivel csak az átkattintások után kell fizetni, így a hirdetés csak akkor kerül számomra bármibe is, ha ténylegesen érdeklődik valaki (rákattint).
 
#* kicsik számára is elérhető: mivel a hirdetések megjelenését nem csak az határozza meg, hogy mennyi pénzt vagyok hajlandó fizetni egy látogatásért, hanem minőségi mutatók is, ezért jó kulcsszavakkal, megfelelő hirdetési szövegekkel felvehetjük a harcot akár a nagy multikkal is.
 
#* kicsik számára is elérhető: mivel a hirdetések megjelenését nem csak az határozza meg, hogy mennyi pénzt vagyok hajlandó fizetni egy látogatásért, hanem minőségi mutatók is, ezért jó kulcsszavakkal, megfelelő hirdetési szövegekkel felvehetjük a harcot akár a nagy multikkal is.
20. sor: 20. sor:
 
# '''Mielőtt létrehoznánk az első kampányunkat, értsük meg, hogy hogyan is néz ki az AdWords felépítése egy példán keresztül.''' Tegyük fel, hogy van egy győri székhelyű vállalkozásom, mely Győr-Moson-Sopron megye egész területére értékesít különféle tévé- és DVD-lejátszó készülékeket. Egy AdWords kampány kisebb kampányokból, és azon belül hirdetési csoportokból épül fel. Ezeknek kell kialakítanunk egy logikus felépítést, ami egy nagyon alap esetben, a mi példánkban így néz ki: [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa1.png|600px]]
 
# '''Mielőtt létrehoznánk az első kampányunkat, értsük meg, hogy hogyan is néz ki az AdWords felépítése egy példán keresztül.''' Tegyük fel, hogy van egy győri székhelyű vállalkozásom, mely Győr-Moson-Sopron megye egész területére értékesít különféle tévé- és DVD-lejátszó készülékeket. Egy AdWords kampány kisebb kampányokból, és azon belül hirdetési csoportokból épül fel. Ezeknek kell kialakítanunk egy logikus felépítést, ami egy nagyon alap esetben, a mi példánkban így néz ki: [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa1.png|600px]]
 
# '''Ennek megfelelően adjuk meg az első kampány nevét, példánkban: Televízió.'''
 
# '''Ennek megfelelően adjuk meg az első kampány nevét, példánkban: Televízió.'''
# '''A helyek és nyelvek megadásánál adjuk meg, hogy a potenciális ügyfeleink honnan érkezhetnek és milyen nyelvet beszélnek.''' Példánkban említettük, hogy a cég csak Győr-Moson-Sopron megyébe szállít, így érdemes erre a területre és magyar nyelvre szűkíteni. Ezért a Helyeknél az Én szeretnék választani… opciót jelöljük meg, és ha elkezdem beírni a Győr-Moson-Sopront, a feljövő opciók közül kiválaszthatom a megyét. [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa2.png]] De kattinthatok a Speciális keresés opcióra is, ahol pl. megadhatok egy adott sugarú kört is, pl. ha azt szeretném, hogy a vállalkozásom 10 km-es közelében élők lássák csak a hirdetéseimet. (Megjegyzendő azonban, hogy ha túlságosan leszűkítjük a helyet, azt az AdWords sajnos nem mindig kezeli túl jól, de ezt majd úgyis látjuk a tapasztalatokból.)
+
# '''A helyek és nyelvek megadásánál adjuk meg, hogy a potenciális ügyfeleink honnan érkezhetnek és milyen nyelvet beszélnek.''' Példánkban említettük, hogy a cég csak Győr-Moson-Sopron megyébe szállít, így érdemes erre a területre és magyar nyelvre szűkíteni. Ezért a Helyeknél az Én szeretnék választani… opciót jelöljük meg, és ha elkezdem beírni a Győr-Moson_Sopront, a feljövő opciók közül kiválaszthatom a megyét. [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa2.png]] De kattinthatok a Speciális keresés opcióra is, ahol pl. megadhatok egy adott sugarú kört is, pl. ha azt szeretném, hogy a vállalkozásom 10 km-es közelében élők lássák csak a hirdetéseimet. (Megjegyzendő azonban, hogy ha túlságosan leszűkítjük a helyet, azt az AdWords sajnos nem mindig kezeli túl jól, de ezt majd úgyis látjuk a tapasztalatokból.)
 
#* Miért érdemes szűkíteni? Ennek több oka is van. Mint arról már szó volt, az AdWordsben nagy szerepe van a minőségi mutatóknak is. Ha túl tág célközönséget határozok meg, akkor romlanak a mutatóim, és egy kattintásért többet kell majd fizetnem, illetve lejjebb jelennek meg a hirdetéseim. Vagy az is lehet, hogy azok is rákattintanak a hirdetésemre, akik pl. Békéscsabán élnek, mivel azonban példánkban én csak Győr-Moson-Sopron megyébe szállítok, feleslegesen dobtam ki pénzt az ilyen kattintásokért.
 
#* Miért érdemes szűkíteni? Ennek több oka is van. Mint arról már szó volt, az AdWordsben nagy szerepe van a minőségi mutatóknak is. Ha túl tág célközönséget határozok meg, akkor romlanak a mutatóim, és egy kattintásért többet kell majd fizetnem, illetve lejjebb jelennek meg a hirdetéseim. Vagy az is lehet, hogy azok is rákattintanak a hirdetésemre, akik pl. Békéscsabán élnek, mivel azonban példánkban én csak Győr-Moson-Sopron megyébe szállítok, feleslegesen dobtam ki pénzt az ilyen kattintásokért.
 
# '''Állítsuk be, hogy milyen hálózatokon szeretnénk megjeleníteni a hirdetéseinket.''' Lehetőségek:
 
# '''Állítsuk be, hogy milyen hálózatokon szeretnénk megjeleníteni a hirdetéseinket.''' Lehetőségek:
36. sor: 36. sor:
 
# '''Írjuk meg a hirdetési szöveget!''' Ügyeljünk arra, hogy be kell tartani az egyes soroknál a maximális karakterszámot, ezért nem nagyon tudjuk bő lére ereszteni a mondanivalókat, koncentráljunk a legfontosabb információkra, és jól határozzuk meg, hogy mit is kap a látogató, ha rákattint a hirdetésre. Elvégre nem szeretnénk azok után fizetni, akik pl. televízió-előfizetést keresnek, s a hirdetésünkre kattintanak, mert nem volt egyértelmű, hogy mit kínálunk. A hirdetési szövegek írásáról [http://www.hogyankell.hu/Google_AdWords_kamp%C3%A1nyhoz_hirdet%C3%A9si_sz%C3%B6veget_%C3%ADrni ebben a cikkünkben] olvashatsz többet. [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa4.png|600px]]
 
# '''Írjuk meg a hirdetési szöveget!''' Ügyeljünk arra, hogy be kell tartani az egyes soroknál a maximális karakterszámot, ezért nem nagyon tudjuk bő lére ereszteni a mondanivalókat, koncentráljunk a legfontosabb információkra, és jól határozzuk meg, hogy mit is kap a látogató, ha rákattint a hirdetésre. Elvégre nem szeretnénk azok után fizetni, akik pl. televízió-előfizetést keresnek, s a hirdetésünkre kattintanak, mert nem volt egyértelmű, hogy mit kínálunk. A hirdetési szövegek írásáról [http://www.hogyankell.hu/Google_AdWords_kamp%C3%A1nyhoz_hirdet%C3%A9si_sz%C3%B6veget_%C3%ADrni ebben a cikkünkben] olvashatsz többet. [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa4.png|600px]]
 
# '''Adjuk meg a kulcsszavakat!''' Ezek azok a kulcsszavak, amelyekre ha az internetezők a keresőben rákeresnek, megjelennek az adott hirdetési csoportban szereplő hirdetéseink.  
 
# '''Adjuk meg a kulcsszavakat!''' Ezek azok a kulcsszavak, amelyekre ha az internetezők a keresőben rákeresnek, megjelennek az adott hirdetési csoportban szereplő hirdetéseink.  
#* Ne adjunk meg túl általános kulcsszavakat! Túl általános kulcsszóval ronthatjuk a minőségi mutatóinkat, illetve nem potenciális ügyfelek is rákattinthatnak a hirdetéseinkre, ami ablakon kidobott pénz. A kulcsszólista összeállításához [http://www.hogyankell.hu/Kulcssz%C3%B3list%C3%A1t_%C3%B6ssze%C3%A1ll%C3%ADtani_Google_AdWords_kamp%C3%A1nyhoz itt találtok] hasznos információkat. De a lényeg, hogy olyan kulcskifejezéseket adjunk meg, melyek minél jobban leírják a kínált terméket és szolgáltatást, s amire ténylegesen keresnek az emberek. Mivel most a példánkban a Televízió kampányon belül az Általános hirdetési csoportban vagyok, itt az alábbiakat adom meg: [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa5.png|580px]]
+
#* Ne adjunk meg túl általános kulcsszavakat! Túl általános kulcsszóval ronthatjuk a minőségi mutatóinkat, illetve nem potenciális ügyfelek is rákattinthatnak a hirdetéseinkre, ami ablakon kidobott pénz. A kulcsszólista összeállításához [http://www.hogyankell.hu/Kulcssz%C3%B3list%C3%A1t_%C3%B6ssze%C3%A1ll%C3%ADtani_Google_AdWords_kamp%C3%A1nyhoz itt találtok] hasznos információkat. De a lényeg, hogy olyan kulcskifejezéseket adjunk meg, melyek minél jobban leírják a kínált terméket és szolgáltatást, s amire ténylegesen keresnek az emberek. Mivel most a példánkban a Televízió kampányon belül az Általános hirdetési csoportban vagyok, itt az alábbiakat adom meg: [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa5.png|600px]]
 
#* Ha már pl. a Televízió kampányon belül az LCD tévé hirdetési csoportot állítom össze, ott már konkrétan ehhez kapcsolódó kulcsszavakat adok meg, pl. LCD tévé vásárlás, LCD TV készülék stb.
 
#* Ha már pl. a Televízió kampányon belül az LCD tévé hirdetési csoportot állítom össze, ott már konkrétan ehhez kapcsolódó kulcsszavakat adok meg, pl. LCD tévé vásárlás, LCD TV készülék stb.
 
#* A keresési forgalom becslésére kattintva olyan adatokat láthatok, melyeknek többnyire semmi köze nincs a valósághoz, ezért ezt inkább felejtsük el.
 
#* A keresési forgalom becslésére kattintva olyan adatokat láthatok, melyeknek többnyire semmi köze nincs a valósághoz, ezért ezt inkább felejtsük el.
61. sor: 61. sor:
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/03/08/top-3-google-adwords-tipp/ Top 3 Google AdWords tipp]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/03/08/top-3-google-adwords-tipp/ Top 3 Google AdWords tipp]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/02/01/minden-rozsa-virag-de-nem-minden-virag-rozsa-a-google-adwords-uj-mutatoinak-ismertetese/#more-379 Minden rózsa virág, de nem minden virág rózsa – a Google AdWords új mutatóinak ismertetése]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/02/01/minden-rozsa-virag-de-nem-minden-virag-rozsa-a-google-adwords-uj-mutatoinak-ismertetese/#more-379 Minden rózsa virág, de nem minden virág rózsa – a Google AdWords új mutatóinak ismertetése]
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)