Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

A leggyakoribb online mérőszámokat értelmezni szerkesztése

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell a leggyakoribb online mérőszámokat értelmezni? ==  
 
== Hogyan kell a leggyakoribb online mérőszámokat értelmezni? ==  
  
[[Fájl:Kattintas.jpg|right]]Sokszor előfordul, hogy az online területen kevésbé jártasak számára az okozza a legnagyobb fejtörést, hogy mit is jelentenek azok a mérőszámok, amikkel a különböző riportokban, elemzésekben találkoznak. Az ő dolguk megkönnyítésére sorra vesszük az online világban leggyakrabban előforduló mutatók jelentését.
+
Sokszor előfordul, hogy az online területen kevésbé jártasak számára az okozza a legnagyobb fejtörést, hogy mit is jelentenek azok a mérőszámok, amikkel a különböző riportokban, elemzésekben találkoznak. Az ő dolguk megkönnyítésére sorra vesszük az online világban leggyakrabban előforduló mutatók jelentését.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
 
# '''CPC (Cost per Click), egy kattintásra jutó költség:''' Megmutatja, hogy egy átkattintás mennyibe kerül a hirdető számára. Gyakran (nem annyira helyesen) a PPC szinonimájaként is használják (lásd lejjebb), erre többnyire a szövegkörnyezetből következtethetünk.
 
# '''CPC (Cost per Click), egy kattintásra jutó költség:''' Megmutatja, hogy egy átkattintás mennyibe kerül a hirdető számára. Gyakran (nem annyira helyesen) a PPC szinonimájaként is használják (lásd lejjebb), erre többnyire a szövegkörnyezetből következtethetünk.
 
#'''PPC (Pay per Click), azaz kattintás alapú fizetés:''' Azt jelenti, hogy az elszámolás kattintás alapon történik, vagyis csak azokért a megjelenésekért kell fizetnünk, amelyekre az internetezők rákattintottak. A Google AdWords, az ETARGET, a CTnetwork, de még a Facebook is jellemzően kattintás alapú árazást használ (a Google AdWords tartalmi hálózatán ugyanakkor az árazást például CPM alapon (Cost per thousand impressions, azaz ezer megjelenés alapú árazás) is be lehet állítani). A PPC nagy előnye, hogy csak a valódi érdeklődések után kell fizetnünk.
 
#'''PPC (Pay per Click), azaz kattintás alapú fizetés:''' Azt jelenti, hogy az elszámolás kattintás alapon történik, vagyis csak azokért a megjelenésekért kell fizetnünk, amelyekre az internetezők rákattintottak. A Google AdWords, az ETARGET, a CTnetwork, de még a Facebook is jellemzően kattintás alapú árazást használ (a Google AdWords tartalmi hálózatán ugyanakkor az árazást például CPM alapon (Cost per thousand impressions, azaz ezer megjelenés alapú árazás) is be lehet állítani). A PPC nagy előnye, hogy csak a valódi érdeklődések után kell fizetnünk.
#'''Adview vagy impressions (Impr.), azaz megjelenések:''' A megjelenések száma azt mutatja meg, hogy összesen hány alkalommal látható a hirdetésünk. Ha egy internetezőnek több alkalommal jelenik meg a hirdetésünk, mert például újra rákattint az oldalra vagy egy másik weboldalon találkozik vele, az több megjelenésnek számít.
+
#'''Adview vagy Impressions (Impr.), azaz megjelenések:''' A megjelenések száma azt mutatja meg, hogy összesen hány alkalommal látható a hirdetésünk. Ha egy internetezőnek több alkalommal jelenik meg a hirdetésünk, mert például újra rákattint az oldalra vagy egy másik weboldalon találkozik vele, az több megjelenésnek számít.
 
# '''Adview ár:''' Az az ár, amennyit a hirdetésünk egy megjelenéséért fizetünk. Ez abban az esetben érdekes, ha a honlaptulajdonossal úgy állapodunk meg, hogy megjelenésalapon fizetünk. Ugyanakkor lehetőségünk van például arra is, hogy kattintás alapon (lásd PPC), regisztrációnként vagy éppen idő alapon fizessünk.  
 
# '''Adview ár:''' Az az ár, amennyit a hirdetésünk egy megjelenéséért fizetünk. Ez abban az esetben érdekes, ha a honlaptulajdonossal úgy állapodunk meg, hogy megjelenésalapon fizetünk. Ugyanakkor lehetőségünk van például arra is, hogy kattintás alapon (lásd PPC), regisztrációnként vagy éppen idő alapon fizessünk.  
 
# '''CT, azaz átkattintás:''' Az átkattintások száma azt mutatja meg, hogy az internetezők hány alkalommal klikkeltek az adott hirdetésre. Vagyis ha egy internetező több alkalommal is rákattint a hirdetésünkre, akkor az több átkattintásnak számít. Így az átkattintások száma nem feltétlenül egyezik meg az egyedi látogatók számával.  
 
# '''CT, azaz átkattintás:''' Az átkattintások száma azt mutatja meg, hogy az internetezők hány alkalommal klikkeltek az adott hirdetésre. Vagyis ha egy internetező több alkalommal is rákattint a hirdetésünkre, akkor az több átkattintásnak számít. Így az átkattintások száma nem feltétlenül egyezik meg az egyedi látogatók számával.  
28. sor: 28. sor:
 
* Saját ismeretek
 
* Saját ismeretek
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/05/04/cpc-impressions-ctr-konverzio-%E2%80%93-fogalommagyarazo/ SAKKOM Interaktív blogja: CPC, Impressions, CTR, Konverzió – fogalommagyarázó]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/05/04/cpc-impressions-ctr-konverzio-%E2%80%93-fogalommagyarazo/ SAKKOM Interaktív blogja: CPC, Impressions, CTR, Konverzió – fogalommagyarázó]
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)