Terepjáróra abroncsot választani szerkesztése

Innen: Hogyankell.hu

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell terepjáróra abroncsot választani? ==
 
== Hogyan kell terepjáróra abroncsot választani? ==
  
[[Fájl:Terepjaro-gumi-abroncs-kivalasztasa-fajtak-tipusok-arak.png|right]]Régebben mélyen a pénztárcájába kellett nyúlnia annak, akik terepjáró-gumiabroncs vásárlására adta a fejét, ugyanis ebben a kategóriában szinte kizárólag a prémium márkák voltak jelen. Ma már a kínálat nem csak a használatot alapul vevő típusokban, de árkategóriában is jelentős, legalábbis ha közúti használatról van szó. A használatot figyelembe véve alapvetően 3 gumifajta kapható a terepjárókra, s ezek a külső szemlélődő számára leginkább a mintázat kapcsán különböztethetők meg.
+
Régebben mélyen a pénztárcájába kellett nyúlnia annak, akik terepjáró-gumiabroncs vásárlására adta a fejét, ugyanis ebben a kategóriában szinte kizárólag a prémium márkák voltak jelen. Ma már a kínálat nem csak a használatot alapul vevő típusokban, de árkategóriában is jelentős, legalábbis ha közúti használatról van szó. A használatot figyelembe véve alapvetően 3 gumifajta kapható a terepjárókra, s ezek a külső szemlélődő számára leginkább a mintázat kapcsán különböztethetők meg.
 +
 
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
11. sor: 12. sor:
 
# '''Vegyes használatra szánt abroncsok (All Terrain, vagy A/T)'''
 
# '''Vegyes használatra szánt abroncsok (All Terrain, vagy A/T)'''
 
#* Ezeknek az abroncsoknak a mintázatát úgy alakítják ki, hogy közúti használatban és terepen egyaránt megállják a helyüket, persze ez némi kompromisszumot is jelent a sofőr számára mindkét helyzetben.
 
#* Ezeknek az abroncsoknak a mintázatát úgy alakítják ki, hogy közúti használatban és terepen egyaránt megállják a helyüket, persze ez némi kompromisszumot is jelent a sofőr számára mindkét helyzetben.
#* A durvább mintázat okán zajosabbak, mint a közútiak. Terepen szintén jól boldogulnak, de azért az extrémebb szituációkban elkél a segítség, nagy sárban ezekkel az abroncsokkal is könnyen el lehet akadni. Szinte mindig 4 évszakosak. Többnyire pickupokra szerelik ezt a fajtát, az abroncs ballonosabb (jellemző a 70-es per érték), így jobb a teherbírás is. Akadnak országok, pl. Ausztrália is ilyen, ahol kifejezetten előírják a vegyes használatú abroncs bevetését.
+
#* A durvább mintázat okán zajosabbak, mint a közútiak. Terepen szintén jól boldogulnak, de azért az extrémebb szituációkban elkél a segítség, nagy sárban ezekkel az abroncsokkal is könnyen el lehet akadni. Szinte mindig 4 évszakosak.
#* Esztétikai szempontból sokszor elvárás az OWL (Outlined White Letter): a rövidítés arra az „extrára” utal, hogy a gumi gyártóját és főbb paramétereit fehérrel festik meg, a látványos megjelenés a terepes imázst erősíti.  
+
Többnyire pickupokra szerelik ezt a fajtát, az abroncs ballonosabb (jellemző a 70-es per érték), így jobb a teherbírás is. Akadnak országok, pl. Ausztrália is ilyen, ahol kifejezetten előírják a vegyes használatú abroncs bevetését.
 +
Esztétikai szempontból sokszor elvárás az OWL (Outlined White Letter): a rövidítés arra az „extrára” utal, hogy a gumi gyártóját és főbb paramétereit fehérrel festik meg, a látványos megjelenés a terepes imázst erősíti.  
 
# '''Kifejezetten terepre szánt abroncsok (Mud Terrain, M/T)'''
 
# '''Kifejezetten terepre szánt abroncsok (Mud Terrain, M/T)'''
 
#* Elérkeztünk a legszűkebb kínálattal rendelkező, s egyben legdrágább kategóriához. Ezeket az abroncsokat kifejezetten azoknak készítik a gyártók, akik extrém körülmények között dolgoznak (pl.: vadászok), vagy extrém terepkörülmények között érzik jól magukat (hobbyterepezők, versenyzők).
 
#* Elérkeztünk a legszűkebb kínálattal rendelkező, s egyben legdrágább kategóriához. Ezeket az abroncsokat kifejezetten azoknak készítik a gyártók, akik extrém körülmények között dolgoznak (pl.: vadászok), vagy extrém terepkörülmények között érzik jól magukat (hobbyterepezők, versenyzők).
 
#* A mud terrain (M/T) abroncsok mintázata nagyon durva, így a gumi még kifejezetten nehéz terepen is képes megkapaszkodni és persze az autót és utasát célba juttatni. Gyárilag ilyen abroncsot egyetlen autóra sem szerelnek, ezt tényleg „kérni” kell. A mintamélység ennek megfelelően 13-17 mm is lehet, vagyis hosszában akár egy gyufásdobozt is elrejthetünk benne. Ennek köszönhető az is, hogy rendkívül zajosak, a közúti forgalomban azonban még így is használhatók, bár ott erősen kopnak. Ebben a kategóriában már csak a jóval magasabb alapanyag-szükséglet okán sincs olcsó, a közép és prémium árkategória a jellemző.
 
#* A mud terrain (M/T) abroncsok mintázata nagyon durva, így a gumi még kifejezetten nehéz terepen is képes megkapaszkodni és persze az autót és utasát célba juttatni. Gyárilag ilyen abroncsot egyetlen autóra sem szerelnek, ezt tényleg „kérni” kell. A mintamélység ennek megfelelően 13-17 mm is lehet, vagyis hosszában akár egy gyufásdobozt is elrejthetünk benne. Ennek köszönhető az is, hogy rendkívül zajosak, a közúti forgalomban azonban még így is használhatók, bár ott erősen kopnak. Ebben a kategóriában már csak a jóval magasabb alapanyag-szükséglet okán sincs olcsó, a közép és prémium árkategória a jellemző.
 +
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)