Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Vállalkozói bankszámlát nyitni

A lap korábbi változatát látod, amilyen Bobek (vitalap | szerkesztései) 2014. június 17., 15:50-kor történt szerkesztése után volt.

Hogyan kell Vállalkozói bankszámlát nyitni?

Ma már egy vállalkozás elindításához, működtetéséhez elengedhetetlen bankszámla nyitása. A bankok széles kínálattal várják az ügyfeleket, így sokszor nem is egyszerű eldönteni, hogy nekünk éppen milyen típusú számlára van szükségünk. A döntés meghozatala előtt érdemes kicsit körülnézni az ajánlatok között.

Lépések

  1. Gondold át, mire van szükséged! Az első, és egyben legfontosabb feladat, hogy megnézzük, vállalkozásunknak pontosan milyen számlára lenne szüksége. Ehhez érdemes több szempontot is figyelembe venni:
    • Mikor alapítottad a céget? Fontos szempont lehet, hogy milyen életszakaszban van vállalkozásunk, ugyanis ennek függvényében bankolási szokásaink is eltérőek lehetnek. A kezdő vállalkozások még kevesebbet utalnak, ezért a költségek elsősorban a számlavezetési díjból erednek, míg egy már bejáratott, nagyobb cég esetében inkább a tranzakciók díjából.
    • Mekkora a forgalmad? Az sem mellékes, hogy mekkora vállalkozást vezetsz. Az eltérő méretű cégek eltérő ajánlatokat kaphatnak a bankoktól.
    • Rendelkezel valamilyen speciális tevékenységgel? Bizonyos szakmák képviselőinek (pl. könyvelők, gyógyszerészek, jogászok) a bankok speciális számlacsomagot alakítottak ki.
    • Van devizaforgalmad? Ha exportálsz, vagy éppen külföldről szerzel be alapanyagot, vagy egyszerűen bevételeid egy része valamilyen devizában keletkezik, hasznos lehet devizaszámlát nyitni, így nem kell folyton az átváltással bajlódni, ráadásul az ezzel járó költségek is megtakaríthatók.
  2. Nézz körül az ajánlatok között! Ma már szinte minden bank honlapjáról letölthetők a kondíciós listák, de számos kalkulátor is segíthet bennünket az egyes bankok által kínált termékek összehasonlításában.
  3. Minden költségre figyelj oda! A számlavezetési díj mellett érdemes azt is megnézni, hogy az egyes tranzakciókhoz (utalások, pénzfelvétel) milyen költségek kapcsolódnak. Nem árt az aktuális akciókra, kedvezményekre sem odafigyelni, hiszen ezekkel is sokat spórolhatunk.
  4. Ügyelj a részletekre is! Természetesen az apró részletekről sem szabad megfeledkezni: mindig alaposan tanulmányozd át az adott számlacsomaghoz kapcsolódó feltételeket. Lehet, hogy egy adott termék ára alapján igen megnyerőnek tűnik, de később kiderül, valamilyen egyéb szempont alapján mégsem az volt a legjobb választás. Később egy másik számlacsomagra való átállás sokkal macerásabb, és drágább folyamat lehet.
  5. Kösd meg a szerződést! Ha sikerült kiválasztani a legjobb számlacsomagot, nincs más hátra, mint a szerződéskötés. Ehhez természetesen be kell fáradni a bankfiókba, vagy a mobilbankár segítségét kell igénybe venni, aki akár cégünk telephelyére is elmegy, hogy elintézzük a papírmunkát.


Tippek

Olvasd el az apróbetűs részt is, sokszor itt vannak elrejtve a turpisságok! Nem biztos, hogy a legolcsóbb megoldás lesz a legmegfelelőbb számunkra, lehet, hogy a jobb minőségű szolgáltatásért megéri bevállalni a pluszköltségeket.


Amire szükséged lehet

Egyéni vállalkozók, ÁFA-fizetésre kötelezett természetes személyek:

  • Vállalkozói igazolvány/igazolás vagy egyéb, a vállalkozói tevékenység végzését lehetővé tévő okirat
  • Személyazonosító okmány
  • NAV nyilvántartásba vételt igazoló okirat - adószám és statisztikai számjel közlése

Társas vállalkozások (cégbírósági bejegyzésre kötelezettek)

  • Létesítő okirat (pl. társasági szerződés, alapszabály stb.)
  • Közjegyzői aláírási címpéldány, vagy a létesítő okiratot készítő és ellenjegyző ügyvéd által ellenjegyzett aláírásminta
  • 30 napnál nem régebbi, a bejegyzésről szóló cégbírósági végzés vagy cégkivonat
  • A bejegyzés kezdeményezését igazoló 30 napnál nem régebbi tanúsítvány


Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bobek, BoglarkaS, Hogyankell