„Vállalati Facebook-oldalt menedzselni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell vállalati Facebook-oldalt menedzselni? == rightA közösségi média ma már nem csak a magánélet terepe, egyre több válla…”)
 
(Nincs különbség)

A lap jelenlegi, 2011. május 31., 17:06-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell vállalati Facebook-oldalt menedzselni?

Facebook logo.jpg

A közösségi média ma már nem csak a magánélet terepe, egyre több vállalkozás is megtalálható ezeken a felületeken. Az alábbiakban az egyik legelterjedtebb oldal, a Facebook esetén adunk tanácsokat a céges oldalak létrehozásához és karban tartásához.

[szerkesztés] Lépések

  1. Hozd létre az oldalt!
    1. Ha esetleg még nem tetted, regisztrálj a Facebookra. Ezután a személyes profilodban, a bal oldali menüben keresd meg az Oldalak pontot, majd kattints az „Oldal létrehozása” gombra.
    2. Jelöld meg, hogy a céged melyik kategóriába tartozik, és azon belül is milyen tevékenységet végez (például egy utazási iroda esetén az Cégek és szervezetek – Utazás/Szabadidő opciókat).
    3. Ha szükséges, add meg a kódot, amit a rendszer az oldal elindításához kér.
  2. Töltsd meg tartalommal!
    1. Kattints az Információk menüpontra a bal oldalon, és tölts ki minél több mezőt! A látogatók itt a vállalattal kapcsolatos legfontosabb információkat keresik, így ne marketingszöveget írj, hanem lényegre törő és informatív leírást.
    2. Válassz profilképet! Általánosabb kép (például egy kezet nyújtó öltönyös férfi) helyett érdemes olyat választani, amely konkrétan a céghez köthető, hiszen a kereséskor ez alapján azonosítható legjobban a vállalat. Ügyeljünk arra, hogy ne csak a nagy profilkép, hanem a kisebb, bejegyzések mellett megjelenő változat is jól azonosítható legyen.
    3. Frissítsd az állapotod! Az oldal elindulásának örömére írd meg az első bejegyzést, ami az üzenőfalon megjelenik.
  3. Kommunikálj!
    1. Az üzenőfalon ossz meg a vállalattal kapcsolatos érdekes információkat, a tevékenységéhez vagy a termékeihez kapcsolódó érdekességeket. Minden jól jöhet, ami érdekelheti a vállalati oldal rajongóit.
    2. Hozz létre albumokat és tölts fel fényképeket – ezek nem csak további információkkal szolgálnak a vállalattal kapcsolatban, de a középső oszlop tetején is megjelennek, így színesítik az oldalt.
    3. Használj alkalmazásokat! A Facebook számos lehetőséget biztosít arra, hogy kreatív módon tartsd a kapcsolatot a rajongókkal. Ilyen például egy-egy szavazás indítása vagy fórumok létrehozása. A bonyolultabb alkalmazások (például egy nyereményjáték) kialakításához kérd erre specializálódott webes cégek segítségét!
  4. Gyűjts rajongókat!
    1. Minél több érdekes és informatív tartalom van az oldalon, annál valószínűbb, hogy elkezdik lájkolni a Facebook felhasználói. A kezdeti lépések után azonban ezt a folyamatot magad is segítheted. Az oldalt ajánlhatod saját ismerőseidnek, de a Facebook lehetőséget biztosít arra, is, hogy e-mail címeket adjunk meg, vagy akár a komplett céges levelezőlistánkra küldjünk egy értesítést. Ezekkel azonban érdemes óvatosan bánni, nehogy néhány partner zaklatásnak vegye.
    2. Lájkolásra ösztönözheted az oldaladra tévedő látogatókat egy szép nyitóoldallal is, amelynek elkészítéséhez érdemes hozzáértő grafikus segítségét kérni.
    3. A Facebookon többféleképpen is hirdetheted is az oldaladat, illetve a vállalat szolgáltatásait – ezek egy része ugyanakkor fizetős szolgáltatás.
    4. Együttműködéseken keresztül is szerezhetsz lájkolókat – például egy másik oldal tulajdonosával megállapodhatsz arról, hogy kölcsönösen népszerűsítitek egymás tartalmait.
  5. Reagálj a rajongók kommentjeire!
    1. Attól függően, milyen sok illetve milyen aktív rajongótábort sikerül összegyűjtened, előbb-utóbb számítanod kell arra, hogy a rajongók is írnak az üzenőfaladra (amennyiben nem tiltod ezt meg az oldalbeállításoknál), vagy kommentálják a bejegyzéseidet. Ezekre érdemes valahogy reagálni (akár egy lájkolással), hogy a rajongók lássák, a vállalati Facebook-oldalon keresztül valóban lehetőség van az interaktív kapcsolattartásra! Minél előbb reagálsz, annál jobb!
    2. Mivel elkerülhetetlen a negatív bejegyzések, kommentek megjelenése is, ezekre előre fel kell készülni. Döntsd el, hogy hol van az a határ, ameddig elmehetnek a kommentelők (például a trágárság terén), és ha ennek nem felel meg egy bejegyzés, töröld. Amennyiben jogos a kritika, kérj elnézést, és próbálj megoldási javaslatot nyújtani! Mindenképpen érdemes úgy reagálni, hogy az érintett mellett a többi rajongó is lássa, törődsz a visszajelzésekkel.

[szerkesztés] Tippek

  • Ne csak marketingüzeneteket írj ki az üzenőfalra, mert hosszú távon ezzel unalmassá válik az oldal, és akár a megszerzett rajongóidat is elveszítheted. A „hivatalos” tartalmak közé csempéssz olyan érdekességeket, amelyeket szívesen fogadhatnak az oldal rajongói (az utazási irodás példánál maradva például híreket, statisztikákat az aktuális idénnyel kapcsolatban).
  • Ne posztolj túl gyakran! Naponta maximum egy alkalommal, vagy ritkábban frissítsd az oldal állapotát új bejegyzéssel, különben a rajongók úgy érezhetik, zaklatod őket, túl hivalkodóan akarod magadra vonni a figyelmüket. Ennek nem csak az lehet a következménye, hogy kilépnek a rajongók közül, hanem akár el is rejthetik az oldal bejegyzéseit – így nem látják a híreidet, és még csak nem is tudsz erről.

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A Facebook nem csodafegyver! Az online marketing világa nagyon gyorsan változik, így a vállalati Facebook oldal menedzselésére sem adhat senki „tuti receptet”.
  • Semmiképp se úgy hozz létre egy vállalati Facebook oldalt, mintha személyes profilt készítenél! Az oldalak esetén a marketinget jobban támogató funkciókat biztosít az adminisztrátorok számára a Facebook, ráadásul a személyes profilnál csak 5000 ismerőst gyűjthetsz.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Internetkapcsolat
  • Személyes Facebook-profil
  • Képek, információk az oldal feltöltéséhez
  • Kitartás és hetente akár több munkaóra az oldal menedzselésére

[szerkesztés] Források, hivatkozások

Az oldal szerzői

JViki