„URL-t címkézni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell URL-t címkézni? == right|250px| Számos online kampány hatékonyságának mérése fejtörést okoz, viszont az URL címkézéssel m…”)
 
(Nincs különbség)

A lap jelenlegi, 2018. január 12., 10:38-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell URL-t címkézni?

Seo.jpg

Számos online kampány hatékonyságának mérése fejtörést okoz, viszont az URL címkézéssel megkönnyítheted a dolgodat. Melyik oldalról talált ránk a látogató? Fizetett vagy organikus tartalomra kattintva érkezett? Milyen kulcsszóval, kampánnyal nyertük el a látogató érdeklődését? Ha ezt mind tudni szeretnéd, nem árt elmerülnöd az URL paraméterezés témájában.

[szerkesztés] Lépések

  1. Kezdd a Landing Page meghatározásával! Válaszd ki azt az oldalt, ahova forgalmat szeretnél generálni. Pl. http://hogyankell.hu/
  2. Határozd meg a forrást (source)! Erről az oldalról fognak érkezni a felhasználók. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook
  3. Jelöld meg a Médiumot (medium) is! Ha úgy állítod be, ez alapján fogod megtudni, hogy fizetett vagy nem fizetett tartalom által érkezett-e az emberünk. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc
  4. Jöhetnek a Kampány (campaign) részletei! Ez a főegység, melyhez érdemes különböző alegységeket rendelni. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=hogyankell-cikk
  5. Adj hozzá tartalmat (content)! Behatárolhatod az adott poszt vagy hirdetés tartalmát egy vagy két szóval. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=hogyankell-cikk&utm_content=tanulni-szeretnek
  6. Ne feledd a kulcsszót (term)! Ez fogja megmutatni, hogy melyik kulcsszóra keresve érted el a látogatót. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=hogyankell-cikk&utm_content=tanulni-szeretnek&utm_term=url-cimkezes

[szerkesztés] Tippek

  • Ha végigkattintgatod a linkeket, láthatod az URL építkezését folyamatában a hivatkozás helyén.
  • Ha a Landing Pagenek egy aloldalt szeretnél megadni ( példa), az nem változtat a lépéseken.
  • 5 db taget különbözetünk meg:
    • Source (Forrás)
    • Medium (Médium)
    • Campaign (Kampány)
    • Content (Tartalom)
    • Term (Kulcsszó)
  • Excelben az „összefűz” képlettel meggyorsíthatod a hivatkozás címkézését.
  • Ha többen címkéztek, készítsetek hozzá guide-ot, melyben legyenek benne a használható egyeztetett tagek!
  • Célszerű lerövidítened a felépített URL-t, amit ezen a linken tudsz megtenni linkrövidítés
  • Ha elkészültél a címkézéssel, az éppen futó kampányt nyomon követheted a Google Analytics-szel. Minden egyes paraméterre, tagre rákereshetsz, akár egyszerre többre is!

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Logika
  • Idő
  • Struktúrában gondolkodás
  • Google Analytics account és hozzáférés

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Ellenőrizd, hogy a Landing Page tényleg a kiválasztott oldalra vezet-e!
  • A forrás, médium és kampány paraméter meghatározása kötelező!
  • A kulcsszó és a tartalom nem kötelező paraméter, de utóbbi erősen ajánlott!
  • A tageknél csak angol ABC-t és kisbetűket (+számokat) használj!
  • Elválasztásra kötőjelet használj! (pl. tanulni-szeretnek)
  • Ellenőrizd, hogy az elkészült URL-ed működik-e!

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Pribeksakkom